Beantwoord

wifi thuis apparaat niet meer zichtbaar


Hoi sinds een paar dagen is de wifi van mijn airco niet meer binnen bereikbaar. Plotseling viel die weg en is niet meer bereikbaar. Deze werkt op 4g en nu werkt het niet meer. Graag hulp

Sanny

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 July 2020, 20:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Sanny64,

Ik begrijp dat je normaal de airco hebt verbonden met de wifi van het T-mobile modem, en dat die verbinding er nu niet meer is? Ik weet niet wat je precies bedoeld met "Deze werkt op 4g en nu werkt het niet meer."

Welk type modem heb je?

Misschien kan je e.e.a. nog wat verduidelijken?

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

 

Ik heb een Zyxel modem. 

Probleem is dat mijn wifi van mijn airco zomaar is weggevallen en ik deze niet kan toevoegen omdat mijn modem deze niet kan vinden moet telkens beide resetten. Maar dan is die even zichtbaar en valt weer weg. 

De ac werkt alleen op een 4g verbinding

Sanny64

Reputatie 7
Badge +2

Je bedoeld wellicht dat de airco alleen op 2.4G wifi werkt? Het Zyxel modem heeft een gecombineerde 2.4 en 5G wifi. Daar zit waarschijnlijk het probleem.

Je kunt proberen om de wifi te splitsen in aparte 2.4 en 5G wifi signalen. Daarna de airco opnieuw koppelen via het 2.4G wifi signaal.

Om de wifi te splitsen log je in op het modem volgens de admin gegeven die op de achterzijde van het modem staan. Onder draadloze netwerken zet je "Easymesh" uit en slaat dit op. Daarna kan je de 5G wifi een afwijkende naam geven in de wifi settings. Het is even zoeken en proberen, maar het kan wel.

Hoi Marcel, 

Ik weet het easymesh niet te vinden, kunt u een precies aangeven onder welke kopje ik dit kan vinden. 

Dankjewel

Reputatie 7
Badge +7

@Sanny64,

 

Easymesh is te vinden door in te loggen op je zyxel router: 192.168.1.1 --→ inloggen -→ rechtsboven in het scherm zie je drie streepjes onder elkaar→ 1x op klikken -→ daarna klik je op netwerkinstellingen → daarna op draadloos-→ daar zie je op de pagina helemaal rechts het kopje Easymesh.

Hier in kun je easymesh uit of aan zetten. In het menu draadloos kun je ook de netwerknamen wijzigen. Dit kan onder het kopje: Algemeen

Beste soepkip67,

Jik zie rechtsboven onderstaande en geen 3 strepen, kunt u dit niet voor me instellen? Ik snap het toch niet

  • Home Gateway
  •  
  • HG659
  • user
  • Afmelden
  •  
  • £Dutch

     
Reputatie 7
Badge +7

@Sanny64 ,

 

Ben ook gewoon klant, dus kan het niet instellen voor je. Als je op je laptop, pc of telefoon je internetbrowser(Google, Firefox of Safari) opent en daar in de adresbalk 192.168.1 intypt dan kom je in de router en krijg je de drie streepjes te zien.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Sanny64 

Volgens mij heb je geen Zyxel modem maar een Huawei HG659

Al aan gedacht dat de wifi module van je airco defect kan zijn?

Oeps dat zou wel zonde zijn.

Ik zie nu wel af en toe de wifi en soms even langer dan de andere dag maar ook bij mij printet gebeurd hetzelfdr. Denk daarom dat het aan de modem ligt. Misschien moet ik een Zyxel modem vragen.

Sanny

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sanny64, goed dat je het aangeeft, welkom op de Community!

Vermoedelijk zijn de airco en Wifi niet meer binnen bereik van je (5 Ghz) Wifi-netwerk. Ik heb direct een lijnmeting gedaan en zie dat je momenteel vier verschillende Wifi-netwerken gebruikt die alle vier up zijn (online). Je bent met drie van de vier verbonden. Graag raad ik je aan om een factory reset uit te voeren op het modem zodat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit doet, kun je lezen in ons speciale factory reset topic: Hoe voer ik een FR uit op het modem?. Dan kun je vervolgens weer verbinding maken met de netwerken nadat alles opnieuw opgestart is. Houd er wel rekening mee dat gewijzigde wachtwoorden en Wifi-namen teruggezet worden naar hoe deze op het modem staan (achterop het modem, op een kaartje bij de Huawei).

Wat ik hiermee wil testen, is of het inderdaad aan de hoeveelheid netwerken ligt. Het kan zijn dat je printer en airco continu op zoek zijn naar een Wifi-netwerk om mee te verbinden, maar dan overschakelen naar een voorkeursnetwerk zodra er één buiten bereik valt - dit kan met 5 Ghz weleens gebeuren omdat de snelheid weliswaar hoger ligt, maar de afstand, oftewel het bereik, is minder groot dan bij 2.4 Ghz.

Laat je ons weten of dit gelukt is? We schieten graag weer te hulp als je ons nodig hebt! 😊👍

Jammer Jason,

Nadat ik de modem had gereset waren beide draadloze wifi zichtbaar en nu 20.48 zijn ze niet meer zichtbaar.

Ik moet bij gebruik weer de wifi resetten om ze te kunnen benaderen. Kan het niet zo zijn dat  de modem het heeft begeven. 3wk terug had ik dit probleem niet toen werkte allles prima

Sanny

Reputatie 7

Hey @Sanny64,

Grote kans dat je versterker door de fabrieksreset van slag is geraakt en opnieuw moet worden ingesteld. In dit topic lees je onder tip 5 hoe je dat het beste kunt doen. Daar staat gelijk een handleiding die je stap voor stap begeleidt bij het opnieuw instellen van de versterker. Ik verwacht ook niet dat je modem het heeft begeven hoor. Laat je ons weten of het heeft geholpen? :smiley:

Beste Piotr,

Nu werkt mijn versterker niet meer en ik zie de 2 andere wifi ook niet.

Pfft nu ben ik echt verder van huis

Sanny

Reputatie 7

Hey @Sanny64,

Dat is heel vreemd! Wanneer ik nu naar je verbinding kijk dan zie ik dat zowel je 2.4 Ghz als 5Ghz-verbinding beiden actief is. Zie je ze nu wel weer tussen je verbindingen staan? En let wel op dat na de fabrieksreset beide wifi netwerken naar fabrieksinstellingen zijn gegaan. De oorspronkelijke wifi naam van je netwerk vind je terug op de achterkant van je modem. 

Ook ben ik benieuwd hoe je je versterker nu hebt aangesloten op je modem. Is dit bekabeld of draadloos? En wat voor lampjes branden er op je versterker? Ik hoor graag van je!

Beste Piotr,

Heb mijn nichtje gevraagd dit voor me na te kijken (hij heeft er verstand van netwerk) hij heeft alles nagelopen en opnieuw geinstalleerd. 

Ook omdat ik een versterker Devolo gebruikt met 3 aparte versterkers, die ieder een eigen wifiwachtwoord hebben. Dus heeft hij ze gecloond en direct contact laten maken met de router. Mijn apparaten zijn verbonden met mijn internet (ook in de cloud) maar alleen als ik de wifi van bv de AC wil zien moet ik deze uit de slaapstand halen, dus helaas resetten. Dat geldt voor alle wifi apparaten die niet op de 5G werken. Zodra ik de printer aanzet, zie ik ook de wifi van de printer anders niet.

Alles werkt.

Alleen dacht ik dat als een apparaat in gebruik is moet je de wifi van deze apparaat kunnen zien maar dit werkt niet zo. Ik zie ze niet in de lijst actieve wifi maar pas als je ze aanzet of reset, dan pas zijn ze zichtbaar op de lijst actieve wifi.

Sanny64

Reputatie 7

Hey Sanny,

Lief van je nichtje! En top dat je in ieder geval weer verbonden bent met je Wifi. Wellicht dat je Devolo ervoor zorgt dat je versterkers in slaapstand gaan? Maar als het nu wel naar behoren werkt dan kun je het misschien op die manier ingesteld laten staan. :relaxed:

Reageer