Beantwoord

WiFi valt steeds weg

  • 19 January 2019
  • 4 reacties
  • 830 Bekeken



Zoals de plaatjes aangeven... WiFi is totaal ruk.. poos geleden ook meegemaakt. Monteur langs geweest en toen is het weer even oké geweest. En sinds kort weer constant ellende!
Heel irritant als je bijna alle apparaten via WiFi hebt lopen!

volgens monteur had WiFi versterker geen zin. (Was toen nog gratis als de monteur langs zou komen...) want WiFi was prima volgens hem...
inderdaad overdag doordeweeks is het oké.. maar savonds en in het weekend is het totaal bout.. valt constant weg en is totaal niet stabiel..

heb het hoogste pakket van snelheid en betaal dus eigenlijk voor niks.. want ik heb hier niks aan! Moet alsnog alles via mobiel gaan doen via mijn bundel om maar normaal iets te kunnen doen.

Neem aan dat dat niet normaal is..

hoor graag de oplossing voor dit probleem.
Mocht dit namelijk zo blijven ga ik gewoon verder kijken. Er is vast wel eentje die wel stabiel is. Voorheen met andere provider nooit WiFi problemen. Ondanks dat dat geen glasvezel was.
Tevens een lagere internet snelheid dan nu! Dus in mijn ogen zou dit niet mogen met de duurste versie, glasvezel en dan niks kunnen! 😡🤬
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 January 2019, 22:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo mascottegirl85,

Werk je op 2.4 ghz of 5 ghz wifi?
De 2.4 ghz kanalen zijn vaak overbelast door druk (wifi of ander gebruik) verkeer op deze frequentie. Zeker in de avond / weekend als je omgeving ook op wifi bezig is. Er zijn maar weinig vrije kanalen.
Op de 5 ghz heb je meer snelheid, meer kanalen, minder last van buren maar ook minder bereik.
Heb je een Draytek of Huawei modem?
De Huawei modem heeft standaard ook 5 ghz, de Draytek niet. Bij de Drayrek zou dan een bedrade repeater op 5 ghz geplaatst moeten worden.
Dat kan via wifi service gedaan worden, als de snelheid onder de 10 mb/s is of wifi veel wegvalt.
Dit is een probleem dat speelt bij alle providers en heel afhankelijk is van de (veranderende) situatie in huis qua wifi / storingen / plaats van het modem, blokkades voor wifi e.d.

Mvg. Marcel
Nou na meerdere kanalen te hebben getest in huis. Blijft het totaal ruk!

Savonds is echt een drama! Ben er klaar mee! Ik ga verder kijken.. kan Mn geld ook elders spenderen!

Jammer dat tmobile zelf niet reageert 😕
Reputatie 7
Badge +14
je komt hier op een klantenforum, dus praat je voornamelijk met andere klanten. Feit is dat garantie op wifi niet te geven is. Als jouw buren s'avonds actief worden met wifi, en ook jij hebt al je apparaten via wifi verbonden, dan stoort dat allemaal elkaar op dezelfde frequenties... Je moet dus een dominant signaal maken op alle plekken in het huis. Dat doe je het best met een wifi Mesg systeem. lees eens dit artikel: https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/de-10-beste-wifi-mesh-systemen-die-je-kunt-kopen/
Reputatie 3
Ik heb voor de Netgear Orbi RBK50 gekozen voor 349 euro. Echt fantastisch! Werkt ook goed samen met een Fritzbox 7560. Ik heb de Orbi router wel in AP mode staan, zodat de Fritz als enige router dient (om routerverwarring te voorkomen).
Dus als je het kunt/wilt betalen: doen!

Reageer