Beantwoord

wifi valt steeds weg op diverse plekken in huis en ineens geen tv meer (glasvezel+zyxel)

  • 13 August 2020
  • 7 reacties
  • 607 Bekeken

Goedendag afgelopen maandag is mijn aansluiting afgerond en zag bij de monteur idd een 100mb verbinding tijdens een speedtest. echter gaat er toch iets niet goed…

 

dag 1: tv signaal stopt er ineens mee en na 15 minuten wachten zyxel modem + glasconverter van het stroomgehad tv doet het weer 

storing 2 de wifi verbinding valt ineens weg en moet dan herverbinden met de router

 

dag 2: meerdere wifi vertragingen schommelende internet verbindig en snachts rond 2u ineens geen tv en internet meer tijd om te slapen -) 

de volgende ochtend geen problemen gehad

 

dag 3 nu maar eens op verschillende momenten van de dag speedtesten gedaan en tips opgevolgd om de wifi te verbeteren speedtesten variëren enorm 30mbit, 55mbit, 89mbit, 45,mbit, 95mbit, en zojuist de laatste speedtest gedaan en krijg nu maar 35mbit

 

 

wat mij opvalt is dat ook de wifi sterkte veranderd op mijn laptop en telfoon het maakt niet uit welk apparaat ik gebruik het is overal hetzelfde zo heb je 100% bereik en zo 2 streepjes

ik zit ± 5meter vanaf de router en maximaal 15 meter als ik boven ben 

 

graag zoek ik een oplossing voor dit probleem

zoals gezegd wifi kanaal veranderd en tips opgevolgd om wifi te verbeteren ook is het stroom er vanaf gehaald 

 

met vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 August 2020, 18:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xassnake2 

Misschien kan je eens proberen om je modem te voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

De schommelingen in je wifi netwerk zijn er misschien omdat de Zyxel standaard van een mesh netwerk gebruik maakt.

Je kunt eens inloggen via 192.168.1.1 en 2,4 GHz uitzetten bijvoorbeeld of via menu, netwerkinstellingen, draadloos, tabblad easy mesh, uitzetten en toepassen.

Terug naar het tabblad algemeen, vinkje boven weghalen en 2 aparte netwerken maken 2,4 en 5 GHz.

Heb je verder nog ander eigen apparatuur zoals versterkers bijvoorbeeld?

ik zal deze eens proberen ik hou je op de hoogte

 

ik gebruik geen eigen versterkers puur alleen de spullen die ik in de doos gekregen heb

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @xassnake2, welkom op de Community, we zijn hier om elkaar aan oplossingen te helpen dus tof dat je er bent! 😁👍

Hebben de supertips van onze held @Waqqas geholpen? Een factory reset werkt vaak wonderen en is in negen van de tien gevallen echt dé oplossing. Mocht er nog geen verbetering zijn, probeer dan alle tips uit die in ons speciale Wifi-topic staan. Veel succes en als we je ergens mee kunnen helpen, geef een seintje. Mocht ik je niet meer spreken vandaag: een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 🌞

 

Hier een update van mijn kant

 

ik heb mijn oude kpn router verbonden en whala 11,xx mb per sec constant 

ok dus het is iets met de zyxel router wederom factory reset gedaan en weer een test gedaan

wederom flinke schommelingen in de wifi verbinding dus mesh opnieuw uitgezet en verder niks gedaan het lijkt erop dat de verbinding nu stabiel is 

 

dus ik wil dan graag meer informatie waarom Mesh standaard aan staat en of het meerwaarde heeft voor de router. zoja waarom en hoe krijg je een werkende mesh verbinding?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xassnake2 

Ik ben zelf thuis klant sinds 1 november 2019 en ik heb 100 Mbit DSL. Vroeger had ik ook gewoon mesh aan staan en ondanks dat ik gewoon naast het modem zit bleef de WiFi op 2,4 GHz hangen terwijl hij naar 5 GHz moest overschakelen, vandaar dat ik gewoon 2 netwerken heb en zelf bepaal wat met welke netwerk verbinden.

Het mesh systeem is altijd al een verbeter punt geweest en T-Mobile is hier dan ook wel mee bezig zoals Het nieuwe WiFi Plus dat je kan nemen.

Verder kun je natuurlijk ook je eigen mesh netwerk aanschaffen en geen gebruik maken van de Zyxel WiFi.

Let bij mesh wel op dat de stations onderling draadloos verbinden dus een huis met betonnen muren is daar niet geschikt voor, dan is het beter om een bekabelde Acces Point toe te voegen aan je netwerk.

bedankt voor je antwoord

ik heb weer problemen met het wegvallen van de verbinding maar nu met vpn ingeschakeld

met kpn router + vpn 90mbit geen slechte wifi en verbinding blijft stabiel

T-Mobile zyxel+vpn varrierend van 3mbit tm 25mbit en verbinding valt om de 5/15 minuten weg of uit

moet ik misschien op 5g zitten of op 2.4g 

ik denk dat dit gewoon een instelling is maar weet het even niet

 

Reputatie 7
Badge +15

Het maakt niet uit of je op 5 GHz of 2,4 GHz zit.

5 GHz haalt wel veel hogere snelheden dan 2,4 GHz maar 2,4 GHz heeft dan weer een groter bereik.

Na een fabrieksreset van de Zyxel en eventueel met mesh uitgeschakeld heb je wel goede snelheden en een stabiele verbinding?

Sluit je de KPN modem aan op een poort van de Zyxel? Je kan het zo laten indien je dat beter vindt 

Reageer