Beantwoord

Wifi valt weg

  • 17 February 2019
  • 7 reacties
  • 423 Bekeken

Hoi,

Sinds ik de set-up heb aangepast, telefoon en tv kastje van t-mobile er tussenuit gehaald, valt de verbinding steeds weg.
Ik heb nu enkel mijn Apple TV en sonos boost op het modem (bekabeld) aangesloten.

Lijk mij dat dit geen kwaad kan, wel vreemd is dat de verbinding sindsdien steeds 5-30 sec. weg valt.
Er is een versterker aanwezig. (ondanks dat valt het nog steeds weg)

Modem al meerdere keren gereset, frequenties 2,4 - 5.0 op een apart kanaal gezet.
Helaas blijft het probleem bestaan.

Hebben meer mensen hier last van en zo ja hoe is dit opgelost. (In het zelfde gebouw zit ook een t-mobile klant en heeft totaal geen verbindingsproblemen.)
icon

Beste antwoord door Edwin_H 20 February 2019, 10:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Hoi @Hazewindus

Dat is wel vreemd inderdaad. Als jouw verbinding weg valt, gaat je WAN lampje dan ook knipperen? Dat is de 2e lamp van links op je modem. Dit kan duiden op een instabiele verbinding. Dit kan buiten het huis liggen, maar soms ook binnenshuis:

Nu weet ik niet of je internet via DSL of Glasvezel hebt. Voor nu ga ik uit van DSL: Dit wegvallen kan komen door verkeerde kabels: Sommige mensen sluiten het modem aan met een te lange DSL kabel. Heb je de kabel uit de doos gebruikt, of een eigen kabel? Verder kan het ook komen door een verouderd aansluitpunt.Zit alles nog goed vast, en is het aansluitpunt nog goed?

Probeer ook een andere DSL kabel als je deze nog hebt liggen. In het pakket zit in ieder geval 1 DSL kabel voor de telefoon, die werkt ook daarvoor.
Hoi Edwin,
Bedankt voor je reactie!
Huidige glasvezelkabel is gebruikt en aansluiting daarvan zit in de meterkast die zich buiten de woning (appartementencomplex) bevindt.

Er knippert een hoop lampjes, niet op gelet welke er niet of wel knippert tijdens een storing.

Aan de hoofdkabel vanuit de meterkast zitten aansluitingen die eraan zijn geknepen, wellicht de moeite waard om deze er opnieuw erop te zetten.

Nogmaals bedankt, hopelijk is dit de oorzaak en is het hierna opgelost en anders kom ik er nog op terug!

Gr. Patrick
Reputatie 7
Hi @Hazewindus Heeft het geholpen om de aansluitingen van de netwerkkabel opnieuw aan te knijpen? Zo niet, gaat het in dit geval om alleen de Wifi verbinding (zo leek het in je eerste post) of ook om de bekabelde verbinding? Als je problemen blijft ervaren zou je dan toch eens in de gaten willen houden welke lampjes er allemaal wel en niet branden op de modem wanneer het gebeurt? Dit kan een indicatie geven van wat er aan de hand kan zijn!
Hi @Hazewindus Heeft het geholpen om de aansluitingen van de netwerkkabel opnieuw aan te knijpen? Zo niet, gaat het in dit geval om alleen de Wifi verbinding (zo leek het in je eerste post) of ook om de bekabelde verbinding? Als je problemen blijft ervaren zou je dan toch eens in de gaten willen houden welke lampjes er allemaal wel en niet branden op de modem wanneer het gebeurt? Dit kan een indicatie geven van wat er aan de hand kan zijn!

Hoi Brain,

Heb nog geen nieuwe aansluitingen geplaatst.
Echter blijft de verbinding soms haperen, elke dag valt hij geregeld enkele secondes weg.
Het is lastig om te bepalen welke lampjes uitvallen, op het moment dat het gebeurt en ik naar de modem ga lopen is de verbinding zo goed als hersteld, al is deze onderbreking wel vervelend tijdens gebruik van internet.

Wat ik op de modem zie is dat de volgende lampjes non-stop knipperen;
  • Wifi
  • Internet
  • Lan 1
  • Lan 2
Kun je hier wat mee?

Ik zie je reactie graag te gemoed.
Reputatie 7
Hey @Hazewindus,

Valt ook je TV beeld van je TV Box weg wanneer je internet wegvalt? Belangrijk is om te achterhalen of het probleem op meerdere diensten speelt. En gebruik je toevallig ook een eigen router? Als laatste zou je ook een fabrieksreset van je modem kunnen overwegen. Mocht dit niet werken, laat het ons dan weten!

Goedemorgen,

 

Een aantal dagen geleden heb ik alles gereset naar fabrieksinstellingen omdat mijn klacht steeds uitval van wifi heeft. Ik gebruik smorgens meestal een wireless speaker voor de radio te luisteren.

Vaak krijgen we niet eens verbinding en zodra we verbinding hebben valt hij weg en kunnen we met geen mogelijkheid het weer aan de gang krijgen.

 

P.S. Voorheen hadden we telfort en er geen last van, mijn idee is het het modem wat niet stabiel blijft.

 

Graag zouden wij een oplossing zien

 

Met Vriendelijke Groeten

 

Ferry

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ferry_75, ik wil je graag helpen! S'ochtends wil je natuurlijk zorgeloos van de radio genieten. Heb je de WiFi tips en tricks in dit topic al doorlopen? Ik vermoed namelijk dat dit probleem gemakkelijk op te lossen valt, door het WiFi netwerk te optimaliseren. Vooral als je er op andere apparaten geen last van hebt. Hopelijk reageert de wireless speaker goed op deze aanpassingen - succes! :four_leaf_clover:

Reageer