Beantwoord

Wifi vanuit de woonkamer i.p.v. meterkast

  • 23 December 2018
  • 2 reacties
  • 670 Bekeken

Hallo allemaal, wie o wie kan mij helpen?

Ik heb momenteel de router van T-Mobile in de meterkast zitten en kabels door het huis getrokken naar de studie- en de woonkamer. Nu zou ik eigenlijk liever hebben dat de centrale wifi vanuit de woonkamer van mijn appartement komt, dat is immers centraler.
Ik heb nu een switch gekocht om in de meterkast de verbinding aan te nemen en dan direct door te spelen naar de router die dan in de woonkamer komt te staan, waaruit weer de kabels lopen naar de tv en Playstation in de woonkamer en de kabel naar de computer in studiekamer.

Zal dit werken? Of moet de modem de verbinding aannemen in de meterkast waarbij ik daar de wifi functie van uit zet en moet ik dan een andere modem gebruiken in de woonkamer zodat ik vanuit daaruit wifi kan krijgen?

Dit allemaal zodat ik een betere verbinding zal hebben op telefoons en tablets die in de woonkamer en slaapkamer gebruikt worden 😉
icon

Beste antwoord door Pieter_B 23 December 2018, 14:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Bashar,

Het is afhankelijk van het soort modem/router je hebt en het type aansluiting.
Heb je:
- een Huawai modem op DSL met het Isra punt in de meterkast
- een Huawei modem op Glasvezel met de glasaansluiting en mediaconverter in de meterkast
- een Draytek modem op Glasvezel in de meterkast

Laat maar even weten, dan kan ik de vraag wat gerichter beantwoorden.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Bashar ,

Hou er rekening mee, dat een switch niet in staat is om je netwerk IP's te verdelen.
Dit komt door het missen van de DHCP functionaliteit.

Er zal dus altijd een router eerst moeten worden neergezet voor de DHCP functionaliteit, die vervolgens naar een switch kan en daarop aangesloten de rest van je onderdelen.

Reageer