Beantwoord

wifi verbinden Remeha Twist

  • 11 August 2020
  • 4 reacties
  • 5886 Bekeken

Hoi, sinds kort klant van T-Mobile thuis en alles lijkt te werken. Dus we hebben ook prima WiFi. 
 

enkel krijg ik de Remeha twist thermostaat niet verbonden aan de WiFi. Ik kan ons netwerk zien en selecteren op de Twist Thermostaat, vervolgens geef ik het wachtwoord van mijn netwerk in maar maakt hij geen verbinding. Weet iemand een oplossing???

 

we hebben een Zyxel T50 modem. 

icon

Beste antwoord door yalerta 11 August 2020, 20:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @David1973 

De Zyxel heeft een standaard mesh netwerk 2,4 GHz en 5 GHz.

Misschien moet je even via 192.168.1.1 inloggen en 2,4 GHz en 5 GHz uit elkaar halen want misschien ondersteund de thermostaat alleen 2,4 GHz.

Als je bent ingelogd met admin en wachtwoord achterop de Zyxel, ga naar menu, netwerkinstellingen, draadloos, easy mesh, zet het uit en klik op toepassen.

Ga naar het tabblad algemeen en selecteer bij band 5 GHz, zet achter de SSID 5G en klik op toepassen en verbind vervolgens je thermostaat met het netwerk waar geen 5G achter staat.

Je kunt ook voor WPS knop kiezen in de lijst met beschikbare netwerken.

Reputatie 7
Badge +5

Al op de website gekeken van Remaha ?

Er vanuit gaan dat je een nieuwe thermostaat plaatst of zelfs een fabriek reset van de thermostaat uitvoeren. Daarna via die app op de hotspot van de thermostaat aanmelden en daarna de verbinding met jouw wifi netwerk instellen.

Voor zover ik kan beoordelen wordt de thermostaat redelijk geupdate. Een issue door niet op elkaar af gestemde beveilings-protocollen zal niet zo vlug aan de orde zijn.

Daarna pas het splitsen van de 2.4 en 5 Ghz uit gaan proberen.

 

Helaas wil dat niet lukken. Ik kan de hotspot van mijn telefoon selecteren op de ETwist en vervolgens het wachtwoord invoeren maar ook dan maakt deze geen verbinding. 
 

het is overigens inderdaad een nieuwe thermostaat en de bijgeleverde Gateway bij de cv ketel kleurt gewoon netjes groen. 
 

Alles lijkt in orde tot dat deze verbinding moet maken met WiFi. Dat wil de thermostaat dus niet. 

Reputatie 7
Badge +5

Verkeerde volgorde?, op je telefoon een hotspot aanmaken?

Misschien maakt de thermostaat een hotspot aan. Die hotspot zou de thermostaat dan kunnen aanbieden na een fabrieks reset (zomaar een mogelijkheid). Dan op je telefoon netwerken zoeken en een verbinding maken naar die thermostaat hotspot, dus niet naar je tmobile netwerk.

Maar misschien heb ik de procedure wel fout maar ben niet van plan om de handleiding daarop door te spitten. Mijn bemoeienis is alleen het aangeven van de de verwarring die soms kan ontstaan met alle termen en begrippen die op kunnen treden bij hedendaagse IOT apparatuur.

Reageer