Beantwoord

WIFI Verbinding niet mogelijk met windows 10 PC.

• 15 april 2019
  • 10 reacties
  • 447 Bekeken

Wifi werkt op alle randapparatuur. Behalve mijn windows 10 pc. Het wachtwoord kan ik invoeren, wordt geaccepteerd. Verbinding wordt gemaakt en meteen verbroken. Het wachtwoord wordt daarna ook direct vergeten.

Contact met klantenservice heeft niets opgeleverd, daar het probleem schijnbaar aan mijn PC ligt.

Verbinding maken met een ander WIFI netwerk (bijv hotspot via mijn mobiel) werkt probleemloos.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 april 2019, 11:17

@isad789

Dit staat als optie op de Windows help pagina die ik ook stuurde, kun je dat eens proberen?

The Network troubleshooter can help diagnose and fix common connection problems. Using this troubleshooter, then running some networking commands afterwards if needed, can help get you connected.

To run the Network troubleshooter
  1. Select the Start button > Settings > Network & Internet > Status.
  2. Under Change your network settings, select Network troubleshooter.
  3. Follow the steps in the troubleshooter, and see if that fixes the problem.
If that doesn’t fix your connection problem, try these things:
  • Reset the TCP/IP stack
  • Release the IP address
  • Renew the IP address
  • Flush and reset the DNS client resolver cache
To run the above networking commands in a command prompt window
  1. In the search box on the taskbar, type Command prompt. The Command Prompt button will appear. To the right of it, select Run as administrator > Yes.
  2. At the command prompt, run the following commands in the listed order, and then check to see if that fixes your connection problem:
  • Type netsh winsock reset and select Enter.
  • Type netsh int ip reset and select Enter.
  • Type ipconfig /release and select Enter.
  • Type ipconfig /renew and select Enter.
  • Type ipconfig /flushdns and select Enter.
Zijn wat opschoonakties binnen netwerkzaken
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoi @0642555372 ,

Welkom op het forum. Ik probeer graag met je te achterhalen of we het probleem kunnen oplossen. Het is echter niet handig om jouw 06-nummer als nickname te gebruiken op een openbaar forum. Een moderator zal dit voor je aanpassen.

Zou je het volgende eens willen nakijken?
  • Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
  • Werkt hij bedraad wel?
Hoor graag van je.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @0642555372

Hopelijk is dat niet je 06 nummer, want dat is niet een erg slimme set op een open forum.

Maar goed, nu even naar je probleem.
Heb hier een wibsite gevonden waarop wat stappen staan om te proberen;

Fix: Windows 10 Can’t Connect To This Network

Fix network connection issues in Windows

Of dit YT filmpje
Niet goed gelet op de username, was inderdaad mijneigen nr. Dank voor het aanpassen.

• Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
--- Geprobeerd, heeft niets uitgehaald. Sterker nog. Op dit moment zie ik het wifi netwerk niet terugkomen in mijn lijstje met beschikbare netwerken.
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
---Geen nieuwe drivers.
  • Werkt hij bedraad wel?
---Bedraad is het geen probleem.
Reputatie 7
Badge +5
Kijk zeker eens naar het filmpje van Pieter_B.

Verder kun je altijd je modem eens opnieuw opstarten en kijken of het modem juist staat ingesteld met ondersteunde protocollen? Zijn die protocollen gelijk aan de 802.11 protocollen die jouw pc aan kan?
Het filmpje van Pieter helpt niet. Het zijn stappen die ik al genomen heb. Heb flink wat filmpjes nagelopen en na contact met telfonische support hier de topic geopend.

Wat ik ook probeer. Eindstand is dat mijn pc de connectie weigert. Het ene moment krijg ik mijn wifi netwerk niet te zien. En het andere moment is deze wel zichtbaar en kan ik het wachtwoord invoeren en daarna wordt deze verbinding alsnog geweigerd.

Voor de verhuizing had ik Tele2 (ook een glasvezel aansluiting) en daar werkte de wifi probleemloos.Van de ene op de andere dag, geen wifi meer. Ben niet helemaal een digibeet en durf wel te kloten met tutorials en filmpjes, maar begin onderhand een klein beetje gefrustreerd te raken. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
@isad789

Jammer dat de shortcuts niet werken, had je mijn andere topics die ik aangaf ook nog doorgelopen?

Probeer eens een ander kanaal in te stellen op je router/modem, om te kijken of dat het probleem zou kunnen zijn.
Het is alleen maar je PC en niet je andere devices begrijp ik?
Reputatie 7
Badge +5
En te kijken of de instelling van 802.11 in het modem niet per ongeluk is gewijzigd.
Ja, enkel de PC. TV, mobieltjes, andere laptops. Alles werkt op het zenuwcentrum na.

Even kijken naar de instellingen. Moet zeggen dat hier mijn kennis wel ophoudt 😉.

Hieronder even wat shots die ik gemaakt heb.

https://i.paste.pics/f75f79aa428e7a6fb14ddd9db578506e.png

https://i.paste.pics/364aa05aaf14a2e0a3998dca3329e33b.png

https://i.paste.pics/f14c8c13e7abd9958619373d94242e5c.png

https://i.paste.pics/084a3bd45c970e9f5b22bd06e41b47a4.png
Reputatie 5
Badge +2
Hallo isad789,

Als het helemaal niet lukt om met de wifi te verbinden zou ik ervoor kiezen om een usb wifi dongle te installeren. Deze werken meestal direct, bijkomende voordeel is dat je hiermee ook 5 Ghz wifi kan ontvangen als de dongle daarvoor geschikt is.

Mvg. Marcel
Reputatie 6
Badge +2
@isad789

Dit staat als optie op de Windows help pagina die ik ook stuurde, kun je dat eens proberen?

The Network troubleshooter can help diagnose and fix common connection problems. Using this troubleshooter, then running some networking commands afterwards if needed, can help get you connected.

To run the Network troubleshooter
  1. Select the Start button > Settings > Network & Internet > Status.
  2. Under Change your network settings, select Network troubleshooter.
  3. Follow the steps in the troubleshooter, and see if that fixes the problem.
If that doesn’t fix your connection problem, try these things:
  • Reset the TCP/IP stack
  • Release the IP address
  • Renew the IP address
  • Flush and reset the DNS client resolver cache
To run the above networking commands in a command prompt window
  1. In the search box on the taskbar, type Command prompt. The Command Prompt button will appear. To the right of it, select Run as administrator > Yes.
  2. At the command prompt, run the following commands in the listed order, and then check to see if that fixes your connection problem:
  • Type netsh winsock reset and select Enter.
  • Type netsh int ip reset and select Enter.
  • Type ipconfig /release and select Enter.
  • Type ipconfig /renew and select Enter.
  • Type ipconfig /flushdns and select Enter.
Zijn wat opschoonakties binnen netwerkzaken

Reageer