Beantwoord

WIFI Verbinding niet mogelijk met windows 10 PC.

  • 15 April 2019
  • 40 reacties
  • 1671 Bekeken

Wifi werkt op alle randapparatuur. Behalve mijn windows 10 pc. Het wachtwoord kan ik invoeren, wordt geaccepteerd. Verbinding wordt gemaakt en meteen verbroken. Het wachtwoord wordt daarna ook direct vergeten.

Contact met klantenservice heeft niets opgeleverd, daar het probleem schijnbaar aan mijn PC ligt.

Verbinding maken met een ander WIFI netwerk (bijv hotspot via mijn mobiel) werkt probleemloos.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 April 2019, 11:17

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @0642555372

Hopelijk is dat niet je 06 nummer, want dat is niet een erg slimme set op een open forum.

Maar goed, nu even naar je probleem.
Heb hier een wibsite gevonden waarop wat stappen staan om te proberen;

Fix: Windows 10 Can’t Connect To This Network


Fix network connection issues in Windows


Of dit YT filmpje

Hoi
inmiddels heb ik een nieuwe dongle gekocht (tp-link) werkt nu perfect
had ik eerder moeten doen, btw met de drivers die de fabrikant levert op cd, ging het perfect
Case closed wat mij betreft.

Reputatie 7
Badge +4
Hoi @0642555372 ,

Welkom op het forum. Ik probeer graag met je te achterhalen of we het probleem kunnen oplossen. Het is echter niet handig om jouw 06-nummer als nickname te gebruiken op een openbaar forum. Een moderator zal dit voor je aanpassen.

Zou je het volgende eens willen nakijken?
  • Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
  • Werkt hij bedraad wel?
Hoor graag van je.
Niet goed gelet op de username, was inderdaad mijneigen nr. Dank voor het aanpassen.

  • Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
--- Geprobeerd, heeft niets uitgehaald. Sterker nog. Op dit moment zie ik het wifi netwerk niet terugkomen in mijn lijstje met beschikbare netwerken.
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
---Geen nieuwe drivers.
  • Werkt hij bedraad wel?
---Bedraad is het geen probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Kijk zeker eens naar het filmpje van Pieter_B.

Verder kun je altijd je modem eens opnieuw opstarten en kijken of het modem juist staat ingesteld met ondersteunde protocollen? Zijn die protocollen gelijk aan de 802.11 protocollen die jouw pc aan kan?
Het filmpje van Pieter helpt niet. Het zijn stappen die ik al genomen heb. Heb flink wat filmpjes nagelopen en na contact met telfonische support hier de topic geopend.

Wat ik ook probeer. Eindstand is dat mijn pc de connectie weigert. Het ene moment krijg ik mijn wifi netwerk niet te zien. En het andere moment is deze wel zichtbaar en kan ik het wachtwoord invoeren en daarna wordt deze verbinding alsnog geweigerd.

Voor de verhuizing had ik Tele2 (ook een glasvezel aansluiting) en daar werkte de wifi probleemloos.Van de ene op de andere dag, geen wifi meer. Ben niet helemaal een digibeet en durf wel te kloten met tutorials en filmpjes, maar begin onderhand een klein beetje gefrustreerd te raken. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@isad789

Jammer dat de shortcuts niet werken, had je mijn andere topics die ik aangaf ook nog doorgelopen?

Probeer eens een ander kanaal in te stellen op je router/modem, om te kijken of dat het probleem zou kunnen zijn.
Het is alleen maar je PC en niet je andere devices begrijp ik?
Reputatie 7
Badge +4
En te kijken of de instelling van 802.11 in het modem niet per ongeluk is gewijzigd.
Ja, enkel de PC. TV, mobieltjes, andere laptops. Alles werkt op het zenuwcentrum na.

Even kijken naar de instellingen. Moet zeggen dat hier mijn kennis wel ophoudt 😉.

Hieronder even wat shots die ik gemaakt heb.


https://i.paste.pics/f75f79aa428e7a6fb14ddd9db578506e.png

https://i.paste.pics/364aa05aaf14a2e0a3998dca3329e33b.png

https://i.paste.pics/f14c8c13e7abd9958619373d94242e5c.png

https://i.paste.pics/084a3bd45c970e9f5b22bd06e41b47a4.png
Reputatie 7
Badge +2
Hallo isad789,

Als het helemaal niet lukt om met de wifi te verbinden zou ik ervoor kiezen om een usb wifi dongle te installeren. Deze werken meestal direct, bijkomende voordeel is dat je hiermee ook 5 Ghz wifi kan ontvangen als de dongle daarvoor geschikt is.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +3
@isad789

Dit staat als optie op de Windows help pagina die ik ook stuurde, kun je dat eens proberen?

The Network troubleshooter can help diagnose and fix common connection problems. Using this troubleshooter, then running some networking commands afterwards if needed, can help get you connected.

To run the Network troubleshooter
  1. Select the Start button > Settings > Network & Internet > Status.
  2. Under Change your network settings, select Network troubleshooter.
  3. Follow the steps in the troubleshooter, and see if that fixes the problem.
If that doesn’t fix your connection problem, try these things:
  • Reset the TCP/IP stack
  • Release the IP address
  • Renew the IP address
  • Flush and reset the DNS client resolver cache
To run the above networking commands in a command prompt window
  1. In the search box on the taskbar, type Command prompt. The Command Prompt button will appear. To the right of it, select Run as administrator > Yes.
  2. At the command prompt, run the following commands in the listed order, and then check to see if that fixes your connection problem:
  • Type netsh winsock reset and select Enter.
  • Type netsh int ip reset and select Enter.
  • Type ipconfig /release and select Enter.
  • Type ipconfig /renew and select Enter.
  • Type ipconfig /flushdns and select Enter.
Zijn wat opschoonakties binnen netwerkzaken
Reputatie 7
Badge +3

@theeres 

Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.

Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.

 

@theeres

Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.

Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.

 

Tja, ik had 5G al uitgeschakeld om evt problemen te voorkomen
verder heb ik het modem net van t-mobile gekregen
Heb alleen de SSID , admin wachtwoord aangepast en 5G uitgezet
dus zou alleen kunnen als T-Mobile mij een “vies/verdacht” modem heeft gegeven
Enfin Android heeft er iig geen problemen mee
Enfin, ik zal t voor de zekerheid toch ff doen
Maar daana geef ik t denk ik op..:-(
 

-fabrieks instellingen reset
5G uit/2.4G aan
SSID niet aangepast
Helaas :  wederom “kan geen verbinding maken met dit netwerk”

Reputatie 7
Badge +3

@theeres 

Kun je eens in de cmd line ingeven

ipconfig /all

Ref: Windows ipconfig

Check eens wat de status is van je DHCP op je PC

Check eens wat de status is van je DNS op je PC

Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt

 

Reputatie 7

Super fijn om te lezen hoe goed jij wordt geholpen in dit topic @theeres! Wat balen dat het nog steeds niet is gelukt. Mag ik heel brutaal aan jou @Hidden.nld vragen of jij wellicht nog een laatste tip hebt? Fingers crossed!

DHCP is het probleem niet;
gewone netwerkverbinding wekt goed,dus dhcp ook
inmiddels zelf wel wat verder…
probleem al deels opgelost;zie hieronder

 


heb de HVI extensies in reg-edit nog verwijderd, zonder resultaat

In de netwerk adapters de settings uitgezet(netwerkinterface-eigenschappen)
-QoS pakketplanner
-Microsoft-protocol voor netwerkadapter-multiplexor
-Internet protocol IPV6
..deze ff uitgezet.
Result;
mn ingebouwde netwerk interface (Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265) doet t nog steeds niet
MAAR MN netwerk DONGLE NU WEL !

Waarschijnlijk bug in de laatste intel N7265 driver versies
zag veel berichten op internet, dat er mbt die driver geen ontwikkeling meer is
wellicht moet ik opzoek naar een oudere driver gaan, maar mn dongle doet te nu in ieder geval weer

In de systeem logboeken vind ik nl nog de error (op moment dat ik wifi connectie opzoek)
dat verwijst wel naar die hoek;

Logboek entry :
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 8000 van bron Netwtw02 niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\NDMP11
Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265
================

maar waarom ik wel met mn ziggo modem kon communiceren en niet met mn Tmobile...
tja dat is nog steeds ergggg vreemd.....
En blijft nog een mysterie

@theeres

Kun je eens in de cmd line ingeven

ipconfig /all

Ref: Windows ipconfig

Check eens wat de status is van je DHCP op je PC

Check eens wat de status is van je DNS op je PC

Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt

 

dhcp staat overal op enabled,
het is de combinatie mn windows netwerk driver versus de status van de wifi op tmobile(zie eerder response van mijn kant.
daar zit ergens een conflict (dwz ze praten net iets anders)
enfin kan met mn dongle wel werken, maar zit me nog steeds een beetje dwars dat t sinds mn t-mobile modem allemaal niet meer werkt, en met mn ziggo modem nog wel

nou geholpen..., had alles al uitgevoerd,maar het lukt gewoon niet.
ook niet met andere wifi dongle op mn W10 laptop
Wel als ik een Gembird tranceiver als accespoint definieer en gebruik.(die dan weer op het LAN zit)
Maar dat is een “by pass” net zoals mn oude ziggo modem gebruiken voor de wifi
Het zou moeten lukken (directe wifi connectie )met die T-mobile modem (Zyxel-t50)...alles al geprobeerd..
enfin wellicht een microsoft case aanmaken…

 


DIT IS DENK IK DE ESSENTIE, VAN ALS IK HET WLAN RAPPORT GENEREER EN BEKIJK
 

klein stukje uitvoer : netsh wlan show wlanreport.
 

@theeres,

heb je de drivers via Windows update verkregen of via Intel? Windows drivers zijn niet altijd je van het moet ik zeggen uit ervaring :(

Laatste officiële drivers voor jouw Wi-Fi kaart kun je hier vinden, kun je kiezen tussen 32bit of 64bit afhankelijk van wat jij hebt.

Andere optie is om je betreffende Wi-Fi adapter te verwijderen, opnieuw opstarten en dan zou deze weer automatisch geïnstalleerd moeten worden.  

Zodra ik vanavond / vannacht weer thuis ben kan ik meer uitzoeken voor je.

S6

Reputatie 7
Badge +5

@theeres 

In de Zyxel modem heb je NiceDay2You ingesteld als netwerknaam en daar probeer je verbinding mee te maken?

Misschien een dom vraagje, heb je de probleemoplossingen in Windows al gebruikt?

Start knop → instellingen → Netwerk en internet en dan onder Geavanceerde netwerkinstellingen  kiezen voor Probleemoplossingen voor netwerken.

En als je op je toetsenbord de Windows knop (Windows logo)  + r tegelijk indrukt, kom je in “uitvoeren” scherm. Daar typ / kopieer je services.msc

Daar zou bij WLAN AutoConfig onder Opstarttype “Automatisch” moeten staan. Indien niet dan rechtermuisknop op die regel, Eigenschappen en dan in de pop-up bij Opstarttype deze op Automatisch zetten en opnieuw opstarten.

 

Anders zou ik het nu ff niet weten zo vanuit m'n werk.

@theeres

In de Zyxel modem heb je NiceDay2You ingesteld als netwerknaam en daar probeer je verbinding mee te maken?

yip is de SSID

Reageer