Contact met klantenservice heeft niets opgeleverd, daar het probleem schijnbaar aan mijn PC ligt.
Verbinding maken met een ander WIFI netwerk (bijv hotspot via mijn mobiel) werkt probleemloos.
Beste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineelBeste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineelHoi
inmiddels heb ik een nieuwe dongle gekocht (tp-link) werkt nu perfect
had ik eerder moeten doen, btw met de drivers die de fabrikant levert op cd, ging het perfect
Case closed wat mij betreft.
Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.
Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.
Wat ik zou voorstellen is om eens een factory reset te doen van je Zyxel, om daarna de 2.4G te scheiden van de 5G als het gaat om SSID. Dit kan door de Mesh functie uit te zetten, waarna je de mogelijkheid krijgt om afzonderlijke 2.4 & 5G SSID’s aan te maken.
Krijg een beetje het gevoel dat de HP niet goed kan omgaan met eenzelfde SSID voor zowel de 2.4G als de 5G.
Tja, ik had 5G al uitgeschakeld om evt problemen te voorkomen
verder heb ik het modem net van t-mobile gekregen
Heb alleen de SSID , admin wachtwoord aangepast en 5G uitgezet
dus zou alleen kunnen als T-Mobile mij een “vies/verdacht” modem heeft gegeven
Enfin Android heeft er iig geen problemen mee
Enfin, ik zal t voor de zekerheid toch ff doen
Maar daana geef ik t denk ik op..:-(
-fabrieks instellingen reset
5G uit/2.4G aan
SSID niet aangepast
Helaas : wederom “kan geen verbinding maken met dit netwerk”
Kun je eens in de cmd line ingeven
ipconfig /all
Ref: Windows ipconfig
Check eens wat de status is van je DHCP op je PC
Check eens wat de status is van je DNS op je PC
Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt
Super fijn om te lezen hoe goed jij wordt geholpen in dit topic
DHCP is het probleem niet;
gewone netwerkverbinding wekt goed,dus dhcp ook
inmiddels zelf wel wat verder…
probleem al deels opgelost;zie hieronder
heb de HVI extensies in reg-edit nog verwijderd, zonder resultaat
In de netwerk adapters de settings uitgezet(netwerkinterface-eigenschappen)
-QoS pakketplanner
-Microsoft-protocol voor netwerkadapter-multiplexor
-Internet protocol IPV6
..deze ff uitgezet.
Result;
mn ingebouwde netwerk interface (Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265) doet t nog steeds niet
MAAR MN netwerk DONGLE NU WEL !
Waarschijnlijk bug in de laatste intel N7265 driver versies
zag veel berichten op internet, dat er mbt die driver geen ontwikkeling meer is
wellicht moet ik opzoek naar een oudere driver gaan, maar mn dongle doet te nu in ieder geval weer
In de systeem logboeken vind ik nl nog de error (op moment dat ik wifi connectie opzoek)
dat verwijst wel naar die hoek;
Logboek entry :
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 8000 van bron Netwtw02 niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\NDMP11
Intel(R) Dual Band Wireless-N 7265
================
maar waarom ik wel met mn ziggo modem kon communiceren en niet met mn Tmobile...
tja dat is nog steeds ergggg vreemd.....
En blijft nog een mysterie
Kun je eens in de cmd line ingeven
ipconfig /all
Ref: Windows ipconfig
Check eens wat de status is van je DHCP op je PC
Check eens wat de status is van je DNS op je PC
Eventueel kunnen deze zaken ook gecontroleerd worden via de command promt
dhcp staat overal op enabled,
het is de combinatie mn windows netwerk driver versus de status van de wifi op tmobile(zie eerder response van mijn kant.
daar zit ergens een conflict (dwz ze praten net iets anders)
enfin kan met mn dongle wel werken, maar zit me nog steeds een beetje dwars dat t sinds mn t-mobile modem allemaal niet meer werkt, en met mn ziggo modem nog wel
nou geholpen..., had alles al uitgevoerd,maar het lukt gewoon niet.
ook niet met andere wifi dongle op mn W10 laptop
Wel als ik een Gembird tranceiver als accespoint definieer en gebruik.(die dan weer op het LAN zit)
Maar dat is een “by pass” net zoals mn oude ziggo modem gebruiken voor de wifi
Het zou moeten lukken (directe wifi connectie )met die T-mobile modem (Zyxel-t50)...alles al geprobeerd..
enfin wellicht een microsoft case aanmaken…
klein stukje uitvoer : netsh wlan show wlanreport.
heb je de drivers via Windows update verkregen of via Intel? Windows drivers zijn niet altijd je van het moet ik zeggen uit ervaring :(
Laatste officiële drivers voor jouw Wi-Fi kaart kun je hier vinden, kun je kiezen tussen 32bit of 64bit afhankelijk van wat jij hebt.
Andere optie is om je betreffende Wi-Fi adapter te verwijderen, opnieuw opstarten en dan zou deze weer automatisch geïnstalleerd moeten worden.
Zodra ik vanavond / vannacht weer thuis ben kan ik meer uitzoeken voor je.
S6
In de Zyxel modem heb je NiceDay2You ingesteld als netwerknaam en daar probeer je verbinding mee te maken?
Misschien een dom vraagje, heb je de probleemoplossingen in Windows al gebruikt?
Start knop → instellingen → Netwerk en internet en dan onder Geavanceerde netwerkinstellingen kiezen voor Probleemoplossingen voor netwerken.
En als je op je toetsenbord de Windows knop (Windows logo) + r tegelijk indrukt, kom je in “uitvoeren” scherm. Daar typ / kopieer je services.msc
Daar zou bij WLAN AutoConfig onder Opstarttype “Automatisch” moeten staan. Indien niet dan rechtermuisknop op die regel, Eigenschappen en dan in de pop-up bij Opstarttype deze op Automatisch zetten en opnieuw opstarten.
Anders zou ik het nu ff niet weten zo vanuit m'n werk.
In de Zyxel modem heb je NiceDay2You ingesteld als netwerknaam en daar probeer je verbinding mee te maken?
yip is de SSID
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.