Beantwoord

Wifi verbinding valt vaak weg, nu ook lan / wan de laatste 2 dagen

  • 18 September 2020
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb al enige tijd te maken met een wegvallende wifi verbinding. Dit duurt altijd maar heel kort (5 seconden) maar het probleem is wel constant. Ik heb nu 5G even uitgezet, misschien ligt het daaraan, maar dat zou toch niet mogen lijkt mij.

Gisteren en vandaag heb ik ook me de wan verbinding problemen ondervonden. Het enige wat ik kon doen is de stekker van de modem eruit halen en er weer in te doen waarna alles het weer deed. Toen het probleem er was pronkten er een aantal lampjes gewoon groen (dus niets in het rood)

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 20 September 2020, 15:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Het kan zijn dat een apparaat gaat wisselen tussen 2.4 en 5 indien deze dezelfde naam hebben.
Heb je het idee dat het uitzetten van de 5 effect heeft?
(goede keuze dus om het zo te proberen :slight_smile: )

Bedoel je met de wan verbinding de met draad aangesloten dingen?

Altijd lastig zoiets.
Zit er regelmaat in. Altijd rond 7 uur of wanneer de was aan het draaien is bv.

Wanneer je bv alleen de stekker eruit kunt doen, heb je dan nog wel zogenaamd wifi of direct draad verbinding volgens je laptop?

Reputatie 2

@agentx Bedankt voor je reactie.

​​​​​​2.4 heb ik nog niet uitvoerig getest, maar dat is dus voor de komende dagen.

Wan bedoel ik mee, de signaal vanaf de mediaconverter naar de modem, die lijkt in orde aangezien ik alleen maar groene lampjes op de voorkant zie van de modem.

Of het dezelfde tijden zijn….. het lijkt er wel een beetje op idd, maar zeker doe ik het nog niet..

Ik vind het software van de modem er wel gedateerd uitzien, ik bedoel de layout is out of focus (pijlen en kleuren zijn niet goed geplaatst (zie screenshot)

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @loek6000,

Fijn dat je aan de bel trekt! Normaliter is het antwoord van @agentx een uitstekend antwoord, alleen ziet het er ditmaal naar uit dat er een probleem speelt op de inkomende verbinding. Ik heb dit uitgezet naar de technische dienst, en wij zullen de komende tijd jouw verbinding monitoren om te onderzoeken waar het probleem zich exact bevind. Zodra wij meer weten, stellen we je op de hoogte.

Daarnaast zal de 5 Ghz verbinding en sign geen problemen veroorzaken voor de 2.4 Ghz verbinding. Het kan alleen zo zijn dat je mogelijk kort de verbinding verliest als je, net zoals agentx aangeeft, de netwerken dezelfde naam hebt gegeven, of in enkele gevallen als je op ons Zyxel modem bandsteering aan hebt staan. Graag hoor ik het als ik nog iets anders voor je kan betekenen, dan los ik ook dat zeker voor je op!

Reputatie 2

@Cal Bedankt :)

Zou fijn zijn als ik daar nog iets van verneem hoe het monitoren is gegaan.

Ik heb idd dezelfde naam en ww voor wifi (2x en 5) op hetzelfde staan, zoals de modem is binnengekomen…

Graag zou ik vernemen hoe ik het optimaal instel.

Over de lay-out hoor ik je niet :p die ziet er niet goed uit...

Reputatie 7

Hi @loek6000, je ontvangt bericht per e-mail van onze technische dienst maar inhoudelijk staat hier (helaas) niet zoveel in. Het lijkt er op dat in dit geval de binnenkomende verbinding niet helemaal stabiel is en ik vermoed dat er een monteur langs de centrale gaat om je fysiek opnieuw te patchen (aan te sluiten). Wat betreft de interface van de modem, dit blijven we updaten maar ik vermoed dat puur visuele bugs niet heel hoog op de prioriteitenlijst staan. :slight_smile: Maakt het nog verschil of je een andere browser gebruikt? Mogelijk wordt het in een andere browser wel goed weergegeven.

Reputatie 2

@Brian Bedankt voor jouw reactie

De laatste dagen is het weer stabiel en ook wifi werkt beter omdat ik 5Ghz heb uitgezet, maar dat hoort natuurlijk niet zo te zijn…

Wat de lay-out betreft, ik dacht inderdaad al dat dit niet hoog op de prioriteitenlijst zou staan. In ieder geval denk ik dat dit te maken heeft met de schaalinstelling van Windows 10 zelf, ik heb deze namelijk op 175% staan (zie screenshot) echter, nooit problemen ondervonden met welke site dan ook, alleen met deze dus. Dit is tot nu toe met Chrome als ook met Edge.

 

Reageer