Beantwoord

Wifi versterker


Ik zou graag een wifi versterker aan willen vragen, maar hoe doe je dat?
Snelheid internet is af en toe ver te zoeken regelmatig zeer traag.
Op zoek naar een contact formulier op de website van T Mobile maar helaas niets gevonden!
Ja bellen kan altijd natuurlijk, dit heb ik verschillende keren geprobeerd met een wachttijd van 30 a 45 min.
Maar zo te zien is het hier ook mogelijk, ik wacht het af.
Alvast dank voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Brian 30 July 2019, 07:40

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
@klant t-mobile Ik heb even gezocht voor je, en hier kan je er meer over vinden. De voorwaarden voor een wifi versterker kan je hier vinden.
Dank voor je reactie Glassertje,
In mijn garage zit ik onder de 10 deze staat tegen de woonkamer aan en mijn modem staat in de voorkamer en daar zit wel 12 meter tussen, maar ik heb besloten zelf een wifi versterker te kopen want eind dit jaar zeg ik alles op bij t mobile, wat een bedrijf service 0, klantvriendelijk 0 en over de monteur installeren en kabels weg werken 0.
Reputatie 7
Badge +4
Welkom op het forum @klant t-mobile. In aanvulling van @Glassertje. Webcare kan voor je in orde maken dat er een WIFI versterker geleverd wordt bij onvoldoende sterk internet. Daarvoor moet er wel een meting gedaan worden door een monteur.

Ondertussen kan het ook helpen om je modem in te stellen door te kijken naar:
  • Een ander WIFI kanaal; dit kun je meten met een app. Je kunt dan zien hoe druk het is op een bepaald kanaal en een rustiger kanaal te kiezen. Eventueel enkel 20Mhz kiezen in plaats van 20/40Mhz.
  • 5Ghz in plaats van 2,4Ghz; Het bereik is over het algemeen iets minder, maar het is vele malen rustiger op die band en daarmee ook stabieler. Dit kan op de Huawei en Zyxel modems, maar niet op de Draytek modems.
Heeft bedraad internet hetzelfde probleem? Heb je hier tijdens slecht bereik ook gemeten? Dat kan belangrijk zijn voor het bepalen van een eventuele oorzaak.

Hiermee kun je zelf dus al een hoop doen om jouw internet te optimaliseren.
Hallo TAVL
Een ander wifi kanaal, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen!
Of het met internet kabel beter is geen idee, ik wil ook geen kabel door de kamer om in de garage internet te hebben! En heb ook de mogelijkheid niet om onder de grond of door een bestaande of loze leiding een kabel te trekken!
Voor mij is de beste oplossing een versterker maar dan moet er een monteur langskomen prima als dat dan misschien mogelijk zou kunnen zijn. Dan weet ik waar ik aan toe ben!
Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @klant t-mobile,

Ik kan zelf geen monteur voor je regelen, maar gelukkig zijn hier moderators op dit forum die dit wel kunnen. Zij lezen mee en reageren vanzelf in dit topic. Meestal binnen 24 tot 48 uur.

Mijn tips zijn om te kijken of je in de tussentijd jouw signaal al beter kunt krijgen en te kijken waar het probleem precies zit. Dit helpt de monteur ook weer. Zo kunnen we bijvoorbeeld uitsluiten of het niet toch aan het modem zelf ligt. Vandaar de test via bekabeling.

Ik had een linkje in mijn vorige bericht moeten plaatsen over het instellen van een kanaal op het modem. Dit kan ontzettend veel schelen. Zeker als er veel andere wifi netwerken in de buurt zijn. In die zin kan een versterker zelfs tegenwerken in de kwaliteit van het wifi signaal. Hier alsnog de tips & tricks, die je tussentijds al verder kunnen helpen.
Reputatie 7
Hey @klant t-mobile,

Ik zie dat je hier al voldoende top adviezen hebt ontvangen betreft het opkrikken van je Wifi signaal.😄Vooral het aanpassen van je Wifi kanaal kan veel verbetering brengen! In het genoemde topic staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Ik raad je ook aan om dit eerst eens te testen. Mocht je Wifi nog steeds niet naar behoren werken dan kunnen we altijd nog een monteur aansturen die je gaat helpen met je Wifi.
Beste Piotr,

Ik heb nu 3 kanalen geprobeerd, 1,6 en 11 deze stonden ergens beschreven op de site van t mobile dat dit de beste waren, maar helaas 6 en 11 ging nog redelijk kanaal 1 deed helemaal niets, hij stond op auto en daar heb ik hem op terug gezet, daarmee had ik het beste signaal.
Ik gebruik de T-Mobile Netwerk app op mijn tablet en telefoon, daar zie ik helaas geen verbetering.

Heb wel gemerkt dat bij het installeren van modem etc. door een medewerker van Guidion dat hij niet de moeite heeft genomen om verder in het huis te kijken hoe het signaal daar was, hij had daar geen tijd voor.
Beste Piotr,
Ik ben geen techneut wat zou ik nog kunnen ondernemen of moet er een monteur langskomen om te meten?
Graag een reactie aub.
Reputatie 7
Hi @klant t-mobile, zou je nog een speedtest kunnen doen van de verbinding vlak bij de modem, op de eerste verdieping en in de garage? Dit kan je het beste doen via de Ookla speedtest app. Als je dan hier de resultaten zou willen plaatsen dan ga ik voor je aan de slag!
Beste Brain,
Het signaal heb ik gemeten op een samsung tablet
En met de app Ookla speedtest

Kamer vlak bij het modem.
Down Up
30.2 9.9
28.7 9.6
Verdieping
Down Up
19.5 5.9
18.4 7.1
Garage
Down Up
5.9 8.1
4.4 6.5
Beste TAVL, Piotr, en Brain
Ik had wel een reactie verwacht wat er nu gaat gebeuren of gaat er niets gebeuren?
Ik heb nu met 3 personen contact maar hoor niets meer?!
Wat nu?
Reputatie 7

Moderator edit:

Ben je op zoek naar informatie over Wifi van T-Mobile Thuis? Check dan ons Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?

 

Hi @klant t-mobile, bedankt voor de metingen! Ik heb meteen met je mee gekeken en in de garage is het inderdaad wat aan de lage kant maar in de woonkamer en op de eerste verdieping ziet het er gelukkig goed uit gezien de snelheid die er bij jou binnen komt. Ik stuur graag een monteur bij je langs om een versterker te plaatsen en je ontvangt zo direct een e-mail/sms-bericht om een afspraak te maken! Houd er wel rekening mee dat je snelheid ongeveer de helft minder wordt met een versterker dus je zal maximaal rond de 20 Mbps halen in de garage. Laat zeker nog even weten of het allemaal gelukt is! 🙂

Brain, dank voor je reactie ik dacht even dat jullie mijn vergeten waren!
Ik zou al blij zijn als de signaal sterkte in de garage tussen de 10 en 15 is en een constante verbinding.
Dus jullie kunnen mee kijken hoe de signaal sterkte is op dit adres!
Uiteraard laat ik je weten hoe het is afgelopen.
Nogmaals bedankt.
Beste Brain, hier kan jij ook weinig aan doen neem ik aan of misschien wel?!
Ik heb even te vroeg gejuicht!

Op 30 juli direct een afspraak gemaakt met Guidion, en kreeg een mail retour op 7 augustus tussen 14.00 en 16.00 komen ze langs.

En ja hoor 2 dagen daarna kreeg ik een mail van T-Mobile er staat geen onderwerp boven de mail, in de mail staat dat mijn afspraak geannuleerd is, maar waarom dat staat er niet in?!

Opgebeld naar Guidion hoe of wat.
Die vertelde mij dat ik geen garantie had om in de garage internet te hebben, en mocht ik daar internet willen hebben zijn de kosten voor mijzelf.

De garage staat tegen de woonkamer aan heb ik je vertelt daar zou je toch normaal verbinding moeten hebben, maar t mobile denk daar anders over.
Ik denk nu namelijk ook anders over t mobile en dat komen ze aan de weet, er zijn heel wat websites en forums waar je, je ei op kwijt kan en ik heb nog wat connecties op het gebied van media.
Komt helemaal goed T-Mobile, wat een mentaliteit!

En de manier waarop, onderwerp in de mail stond er niet in en waarom de afspraak geannuleerd was moet je zelf maar uitzoeken.
Beste mensen neem geen abonnement bij T-Mobile begin daar niet aan, service 0, de rest volgt.
Ik zit zelf nog een paar maanden aan t-mobile vast helaas, weet iemand misschien een goede provider?
Beste TAVL, Piotr, en Brain
Ik hoor graag nog een reactie van jullie!
Beste Brain,
Ik heb nog een mail gestuurd naar Guidion en gevraagd om die mail aan mij door te sturen die ze van t mobile hebben gekregen en wel met lees bevestiging!
Kreeg helemaal niets retour, met andere woorden zoek het maar uit klant van t mobile! Service? Klant vriendelijk is ver te zoeken!

De garage grenst aan mijn keuken kamer er zit maar een muur tussen de kamer keuken en de garage, wat zijn dit voor modems? Uit het jaar 1980?
Voorheen zat ik bij een andere provider hier had ik overal internet verbinding garage schuur op zolder en zelf achter in de tuin.

Ik heb geen thuis wonende kinderen meer de zolder is niet in gebruik, de zolder is toch ook een gedeelte van de woning bij t mobile blijkbaar niet.

Hier een reactie t moblie klant Glenn
Hallo,
Volgens de speedcheck kom ik op zolder niet hoger dan een downloadsnelheid van 4 mb/s.
Ik heb een t-mobile thuis abonnement van 100 mb/s via glasvezel.
Beneden en op de eerste verdieping heb ik wel gewoon snel wifi.
Alle tips voor wifi verbetering heb ik ook al uitgevoerd, maar dit mocht niet baten.
Kom ik in aanmerking voor een wifi versterker of zal ik deze zelf moeten aanschaffen?
Mvg, Glenn
Hetzelfde probleem!
t mobile hoeft voor mij niets meer te doen ik doe wel wat voor t mobile ik plaats wel een aantal negatieve reviews over t mobile.
Helaas moet ik nog en paar maanden bij t mobile!
De algemene voorwaarden van t-mobile mogen ook wel aangepast worden ik zie hier niets in staan over zolder tuin of schuur en garage

Brain misschien heb jij je best wel gedaan?!
Beste Brain,

Hoe weet de monteur van Guidion hoe mijn garage in mekaar zit??
Hij is hier in huis geweest maar niet in de garage en hoe moet hij weten dat mijn garage anders geïsoleerd is dan mijn woonhuis?
Heb je zijn telefoonnummer of zijn e-mailadres ik wil hem wel eens spreken! Misschien weet je zijn achternaam?
Dat mannetje die hier in huis is geweest ene (Andre) heb ik hier de tweede keer de deur gewezen, wat een arrogante eikel was dat grote mond wist alles beter.
De eerste keer was hij hier om alles te installeren. Je wilt het niet weten zeer maar dan ook zeer slecht afgewerkt draden werden niet vastgezet.
Ik heb hier foto’s van doorgestuurd naar t mobile totaal geen reactie.

Dus met andere woorden als je huis te goed en teveel geïsoleerd is, moet geen abonnement nemen bij t mobile of je moet met z’n alle rond het modem gaan zitten om verbinding te krijgen, wat een zielig bedrijf!
Moet je niet solliciteren naar een ander baan Brain vraag ik mij af.

Je hoeft voor mij niets meer te toen ik stap over naar een andere provider, en zal klanten van t mobile aansporen om een andere provider te zoeken.

Gegroet een ontevreden klant van t mobile!
Reputatie 3

Hoi,

Zijn er ook mobiele wifi versterkers te koop die je naast of bij je in de buurt kunt plaatsen voor een sterker wifi signaal  

Gr , Hilbrand.

 

Reputatie 2

Hoi.

Wel wifi versterkers die je in de stopcontackt doet als je dat bedoelt.

Gr bas.

Reputatie 3

Dank je wel voor de reactie  ,

Die heb ik wel , gaat mij er om als je bijvoorbeeld in de tuin zit , om het wifi signaal te versterken, 

een versterker die werkt op batterijen zou ideaal zijn

Gr, Hilbrand .

 

 

Reageer