wifi werkt wel maar geen internet

  • 30 November 2020
  • 9 reacties
  • 272 Bekeken

Reputatie 3

Vandaag was het weer zover ondanks dat de modem zyxel T-50 alles groen aan geeft functioneert de WiFi niet meer met internet. Kan wel via WiFi inloggen op de modem maar ook daar staat alles zoals het hoort ook dat er verbinding is met internet. Bekabeld blijft alles werken, maar wel slomer.


Volgende stappen gedaan.

modem reset via instellingen - geen resultaat

modem reset via stekker - geen resultaat

modem en converter reset - geen reseltaat

modem reset naar fabrieksinstellingen - geen resultaat 

alle instellingen handmatig weer terug gezet - geen resultaat 

 

In eens wil het weer werken. Dit is al vaker gebeurt en via sociale kanalen al vaker aangegeven, maar er klopt toch echt iets niet met die T-50 qua WiFi en internet connectie.

 

zonder extra “eigen” apparatuur aan te schaffen hoe kan dit nu opgelost worden? Dit gebeurt minimaal 1 keer per week. Meestal helpt alleen al een reset van de modem maar vaak ook niet en duurt het langer. Als ze in de modem kijken worden er geen problemen gezien. Vraag ; is de modem gewoon niet goed dan?

 

 

 

Sander 3 jaar geleden

Hi @G_r_u_m_p_i_e

 

Bedankt voor de info, het lijkt mij zeer terecht dat een monteur hier op locatie eens goed naar kijkt. Misschien dat je ter voorbereiding een korte video kunt maken als het zich voordoet, zodat de monteur dit kan zien bij het bezoek. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hi @G_r_u_m_p_i_e,

 

Vanochtend was er een probleem met het internet (DNS) voor een aantal klanten. Lees er hier alles over: Problemen met internet Thuis. Excuus voor het ongemak. 

 

Ik sluit hierbij dit topic. 

Reputatie 3

Sluiting ben ik het niet mee eens, want bedraad bleek het wel te werken alleen via de WiFi niet en dat is dus het probleem

 

als het aan dan lag had ik ook bedraad geen verbinding gehad.

Reputatie 7

Hi @G_r_u_m_p_i_e,

 

Dan is het inderdaad een ander issue! Ik heb enkele vragen om het scherp te krijgen:

  1. -Werkte Wifi niet of was het een trage verbinding?
  2. -Werkt het nu wel weer goed?
  3. -Brandt het lampje op het modem bij de Wifi (4e)?
  4. -Welke stappen heb je doorlopen hiervan: stappenplan geen Wifi?

Het topic is weer open! Ik hoor graag je bevindingen! 

Reputatie 3

Wifi werkt alles is gewoon verbonden, maar er is geen verbinding met internet. Bekabeld is er geen probleem alleen wat traag.

inmiddels werkt het weer even, maar dit komt geregeld terug.

hier bij de antwoorden die ook in mijn start bericht staan

1-WiFi signaal is er maar internet wordt niet door gegeven

2- voor nu werkt het weer zoals het hoort maar voor hoe lang

3- alle lampjes branden zoals het hoort groen en WiFi lampjes knipperen ivm verzenden en ontvangen.

4- alle mogelijke stappen door lopen.

Het lijkt er gewoon op dat de chip in de modem het niet meer aan kan en vastloopt. Echter is het dan wel vreemd dat het bekabeld wel werkt. Het probleem zit toch echt in de modem.

 

Reputatie 7

Hi @G_r_u_m_p_i_e,

 

Bedankt voor de uitleg! Dat is vreemd. Ik wil nog een paar dingen onderzoeken:

  1. Ik zie dat je meerdere Wifi-netwerken aan hebt staan. Kun je er één selecteren en de andere even uitschakelen? Mogelijk zitten ze elkaar dwars. 
  2. Ervaar je dit op meerdere apparaten?
  3. Kun je een indicatie geven hoe lang zo'n verstoring duurt, wat ervoor zorgt dat je wel weer het internet op kan (reset?) en hoe vaak dit per dag/week gebeurt?

Ik wil deze puzzel samen met jou snel oplossen!

Reputatie 3

1- netwerk uit zetten heeft geen effect al eerder getest

2- op alle apparaten die met WiFi verbonden zijn gaat het mis

3- tijd dat het weer werkt verschilt maar meestal langer dan 1 uur bezig om het “hopelijk” werkend te krijgen en zo niet werkend dan wachten en hopen dat ik anders tijd heb om contact op te nemen.

Reputatie 7

Hi @G_r_u_m_p_i_e

 

Bedankt voor de info, het lijkt mij zeer terecht dat een monteur hier op locatie eens goed naar kijkt. Misschien dat je ter voorbereiding een korte video kunt maken als het zich voordoet, zodat de monteur dit kan zien bij het bezoek. 

Reputatie 3

Ik zorg dat ik dan eerst een filmpje hebt van de situatie en dan kan ik een afspraak maken, want als er nu iemand komt komen ze voor niks en dat is toch echt zonde van iedereen z’n tijd. 
 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed @G_r_u_m_p_i_e! De afspraak bij Guidion staat in ieder geval voor je klaar. Succes!

Reageer