Beantwoord

wifi wordt niet gecheckt in hele huis door monteur zoals beloofd

  • 19 August 2020
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

Gisteren is bij mij de monteur langs geweest om Thuis te installeren. Allemaal prima (op 1 hickup na van het modem na een half uur).

Tot mijn verbazing ging de monteur niet de wifi checken in het hele huis (1e en 2e verdieping bijvoorbeeld)! Dit was namelijk zo afgesproken toen ik het abonnement een maand geleden afsloot en ook in diverse communicaties werd toegelicht.

De monteur vertelde dat ze sinds een week nieuwe instructies hadden gekregen: tot 10 meter de wifi checken. Voor goede/betere wifi kan men nu een abonnement voor wifi-plus aansluiten van 2,50 per maand. Vóór deze situatie werden er eventueel versterkers geinstalleerd bij de klant: gratis.

Allemaal prima. Maar t-mobile kan natuurlijk niet de spelregels opeens voor mij veranderen ná de abonnementafsluiting! Dus ik wil graag die versterkers. Desnoods sturen ze die op.

Dat heb ik net neergelegd bij de klantenservice: nul op het request: want anders kan iedereen dat aanvragen. Natuurlijk kunnen mensen dat: indien zij vóór vorige week hun abonnement hebben afgesloten. daar hebben zij recht op!

T-mobile: kunnen jullie hier wat aan doen? Ik probeer het nu nog even via de koninklijke weg via dit forum. Maar de volgende stap is naar de consumentenbond óf ik zeg mijn abonnement weer op binnen de 2 weken bedenktijd, wat ik erg jammer zou vinden.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 19 August 2020, 16:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Ik vind dat je een sterk punt hebt

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Bart72,

De voorwaarden zijn inderdaad veranderd, echter moet de monteur nog steeds meerdere metingen in huis doen heb ik begrepen. Is de snelheid buiten de 10 meter onvoldoende kan je inderdaad één of meerdere wifi versterkers huren.

De oude voorwaarden werden officieel na 31 maart 2020 al beeindigd trouwens. (Zie bijlage)

Mvg. Marcel

 

Reputatie 7
Badge +14

De wifi actie is inderdaad na 30 maart overgegaan in de wifi plus mogelijkheid. Dat werkt trouwens veel beter dan een versterker, wat standaard de indoor wifi snelheid halveert. Het Mesh wifi plus stuurt over een ander radiokanaal de data naar de router terwijl hij via een ander kanaal met jouw apparatuur praat. Daarnaast kunnen mesh wifi plus devices ook onderling data uitwisselen en zo krijg je dus een goede snelheid in heel het huis.

Hi allen, bedankt voor jullie reacties.

Ik probeer even de feiten op een rijtje te zetten:

Ik heb nog even opgezocht in de documenten die ik kreeg van t-mobile.

  • er zou een wifi-check komen in het hele huis. Dat is niet gebeurd want dat wordt blijkbaar sinds vorige week niet meer gedaan (volgens monteur). Klantenservice bood aan om die alsnog te laten doen. Maar voor extra benodigde dingen moest ik dan betalen.
  • wifi-check, wat houdt dat in:
    • controleren of wifi in hele huis goed is
    • volgens monteur hield dit tot vorige week in dat er ook wifiversterkers geplaatst werden
  • wifi-service: tot 31 maart 2020 betekende dit dat je wifiversterkers kreeg. Was de monteur hiermee in de war? Maar waarom zou hij dan beweren dat het tot vorige week nog werd geplaatst?
  • wifi-plus: vervanging van wifi-service : kost 2,50 per maand en is beter.

Het is nu wat helderder. Maar ik blijf het niet correct vinden. Je verwacht toch ook bij enkel een wificheck dat het gratis wordt opgelost? Zeker wanneer er niks duidelijks bijstaat over bijkomende kosten.

Reputatie 7
Badge +4

@Bart72 als je een auto wegbrengt voor de APK dan word ook niet alles gemaakt voor 34,95 

controleren en oplossen zijn 2 verschillende dingen

@Hidden.nld Apk is voor een auto die je al hebt. Ik heb nu net een nieuwe auto gekocht. Dan mag je verwachten dat bij een check evt gebreken worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +14

In dit geval is het een APK voor je huis. De internetlijn is nieuw, je huis moet gecontroleerd worden. Als de bouw radiosignalen tegenhoudt, dan kan dat tegen betaling verholpen worden. Het ene huis komt zonder gebreken door de test, de jouwe komt helaas met gebreken. 

Reageer