Beantwoord

Wifiproblemen Nijmegen

  • 15 October 2020
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Internet sinds gisteren sterk wisselend, erg traag en veel uitval. Ondertussen als meer dan 10 keer modem gereset: alleen tijdelijk effect. Draytek modem op glasvezel en Zyxel wifipunten.Ik hoef zeker niet te melden hoe ergerlijk dit is in deze tijden...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 October 2020, 17:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @FokkeA, welkom op de Community!

Sorry voor het ongemak, het is in deze tijd inderdaad absoluut niet handig wanneer je verbinding ermee ophoudt. Gelukkig heeft mijn collega je geholpen door Guidion aan te sturen. Ook is het al gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur zie ik, dat is erg fijn. Probeer in de tussentijd je Wifi-netwerk zo minimaal mogelijk te belasten en zet indien je dit nog niet gedaan hebt, de Wifi-kanalen op automatisch. Probeer ook eens alle tips nog een keer door te lopen op onze speciale Wifipagina (de link is klikbaar). 

Ik weet zeker dat de monteur het de 21e voor je gaat oplossen. Succes en mocht ik je ergens anders mee kunnen helpen, laat het me dan alsjeblieft weten. Ik help en denk heel graag mee. Stay safe and healthy!

Dag, er is idd een monteur geweest. Nieuw modem (Zyxel T50) en twee van de drie wifipunten die ik had weer aangesloten. Helaas geen verbetering. Sterk wisselende snelheden en uitval. Monteur zelf meet 50 up/ 50 down naast de T50 zelf… De monteur is weer vertrokken (ik weet het ook niet) en ik heb weer gebeld. Daar gaf men aan dat ik een bekabelde snelheidstest moest doen en de resultaten opsturen. Ik heb geen laptop met UTP, dus dat moet ik nog gaan regelen. Als de snelheid bekabeld goed was konden jullie niets meer voor me doen. Dan moest ik maar opzeggen en naar een andere provider?! Ik ben al Jaren klant bij jullie, zowel vast als mobiel. Ik heb tot voor twee weken terug nooit klachten gehad en nu kan ik niet eens meer videobellen zonder storingen. Ik heb jullie beste/duurste abonnement en wifiplus. Dit moet toch beter kunnen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FokkeA, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb het rapport van de monteur erbij gepakt en zie dat hij het geëscaleerd heeft naar onze technische dienst. In principe doet de technische dienst echter niets met Wifi omdat Wifi een service is en geen vaste dienst. Zoals mijn collega correct vermeld heeft, wordt er altijd naar een bekabelde verbinding gekeken wanneer de snelheid onder het gewenste niveau zit. De reactie hierop dat je dan maar op zoek moet gaan naar een andere provider is natuurlijk kwalijk en mag nooit zo bij jou neergelegd worden. Sorry daarvoor!

Terugkomend op jouw situatie: doordat zelfs een Wifi monteur de problemen niet kon verbeteren, is het toch nog doorgezet. Zodra hier een antwoord op is/oplossing geboden kan worden, zal de desbetreffende collega die het ticket heeft ingediend, contact opnemen met je.

Reageer