Beantwoord

word mijn klacht over instabiele glasvezel verbinding niet serieus genomen?

  • 24 February 2018
  • 8 reacties
  • 921 Bekeken

Ik heb via de Klantenservice een klacht ingediend als nieuwe glasvezelklant dat ik slecht tot geen verbinding kan maken met bepaalde applicaties ( Steam Origin ) de downloads zijn gemiddeld 15mb of lager..online spellen spelen ? Haast onmogelijk met constante fout meldingen zoals lage internet snelheid of connection to host has been disconnected.. Speedtest ( ook niet heilig ) geeft wel aan dat ik de maximale snelheid van 478mbps haal.
En ter vergelijking mijn Ziggo abbonnement was een kabel abonnement met 400 Mbit/s download- en 40 Mbit/s had een stabiele verbinding 45mbps bij Steamdownloads en ALTIJD online games kunnen spelen zonder lag hoge ping of andere irritaties.

Ik heb hier een klacht over ingediend maar krijg doodleuk een week ( ! ) later zonder enige verdere ondersteuning een antwoord :

" Je geeft aan dat je download in applicaties op 33 Mbps blijft hangen. De speedtest die je gedaan hebt geeft echter een download aan van 479 Mbps. Dit betekent dat het geleverde internet wel de goede snelheid behaalt. Wanneer applicaties deze snelheid niet overnemen, zit dit inde applicaties zelf.

Hier kan T-Mobile Thuis je helaas niet mee helpen. Wat je zou kunnen proberen, is alle applicaties updaten naar de laatste versies. "

De laatste versie net zoals alle drivers zijn al up to date mijn Windows 10 is up to date mijn PC is gebouwd voor gamen en bevat alle laatste updates Origin / Steam updates doen zich dagelijks voor. Dit is met Ziggo nooit een probleem geweest .. 1 uur voordat ik glasvezel heb ontvangen was ik nog lekker aan het gamen met Ziggo zonder gezeur .. ik was heel blij overgestapt met het idee yes nu nog sneller.. 1 uur later kon ik niet meer online gamen ! ik ben zelfs met downloaden er op achteruit gegaan.. hoe is dit mogelijk ?!

Buiten dat de modem/ router meerdere malen uit aan gezet en terug gezet op fabrieks instellingen. Alle poorten opengezet en upnp enabled en disabled in verschillende combi's.. noem het maar op uren diverse technische forums en youtube bekeken met allerlei oplossingen waar zelfs een technicus op afstand tegen betaling zelfs heeft meegekeken en iedereen komt bij mij tot dezelfde conclussie : neem contact op met T-Mobile met als antwoord ; zie hierboven."Hier kan T-Mobile Thuis je helaas niet mee helpen. Wat je zou kunnen proberen, is alle applicaties updaten naar de laatste versies. " Ik word niet echt serieus genomen dacht ik nog..

Zelfs een € 80,- dure cat6 kabel gekocht voor niks!

wat ik wil : 1. online kunnen multiplayer games gamen
2.downloadsnelheden aanbieden zoals beloofd als speedtest de hoogste waardes kan METEN
3. een atwoord op de vraag waarom in de praktijk kan ik dat niet met T-Mobile, maar wel met Ziggo ?
4. serieus genomen te worden.
Ik ben telleurgesteld waarom ? Ik heb het duurste pakket genomen terwijl de concurrent het wel zonder problemen lukte om mij bovenstaande punten te leveren voor minder geld zelfs!

Graag een reactie.
Mijn Modem Draytek 2132F
Windows 10 laatste met de laatste updates
PC i7 8700K 16GB 2x GTX 1080Ti drivers 390.
Firmware van de moederbord is up to date

Ga mij aub niet als nieuwe klant simpele dingen vertellen zoals update uw applicaties want ik vind dat totaal onbevredigend en niet echt helpen.:@:@

De rekening betaal ik onder protest vanwege de niet geleverde snelheden en geen hulp of ondersteuning van een provider die de plicht heeft dat wel te doen!
icon

Beste antwoord door Brian 1 March 2018, 14:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo Daves,

Ik heb niet antwoord op al je vragen.
Voor de snelheid van 750mbit is jet wel zo dat deze lastig is te meten. dit werkt het beste met de speedtest.net desktop applicatie. voor browsers geeft dit al snel problemen. ook kunnen veel gigabit netwerkkaarten niet gigabit leveren oa broadcom en atheros staan hier om bekend.
Waarom word het niet opgelost ? er worden niet de juiste vragen gesteld. simpel gezegt er word alleen naar de klant locatie gekeken maar niet naar de rest. je verbinding is zo snel als de zwakste schakel. T-Mobile is alleen verantwoordelijk voor zijn stukje netwerk. als er dus ergens anders iets mis gaat dan kan T Mobile er niets aan doen. maar wel onderzoeken waar het ligt.
Hidden.nld - ik heb vertrouwen in mijn eigen hardware, die heeft het prima en meer dan uitstekend gedaan en dat is ook het eerste waar ik naar kijk : mijzelf.
Ik heb ook een nieuwe cat6 kabel aangeschaft - softwarematig ook lang bezig geweest om te checken ligt het aan mij, met hulp van experts ( wat ook mij geld gekost heeft ) en zeer goede IT vrienden kwamen we er niet achter waarom T-mobile glasvezel langzamer is.
PC is op andere LAN lokaties getest weliswaar met KPN en een Xs4all provider en alles was sneller dan T-Mobile..zelfsonline gamen lukte! Hiervoor Ziggo wat ik al aangaf daar ervaarde ik geen problemen.
Direct na de switch naar T-Mobile kreeg ik al buikpijn van de netwerkproblemen die al weken duren vanaf dag 1.

Ik trechter alle problemen zeg maar, ik vink af waar het aan kan liggen.
De bal ligt nu bij T-Mobile, wat beter doorvragen en onderzoeken zou ik verwachten dan een simpele email antwoord met update uw applicaties.
En alleen kijken naar eenscreensht van mijn speedtest..
Als zij mij klacht beter hadden gelezen dan zei ik ze al; ze zijn up to date. Een automatisch antwoord leek het wel, zo voel ik me dus niet serieus genomen.
ping tijdens speedtest is altijd 7ms Ping tijdens gamen 1400
Reputatie 7
is dat dan ook met speedtest of zie je de ping in de game.
bij de speedtest zie ik 7ms staan en gisterenavond kreeg ik niet meer dan 100mbps volgens speedtest vandaag 480mbps en 7ms ping. Online games tussen de 20 ms en 8000ms
Reputatie 7
Hi Daves1980, ik kan je verzekeren dat we je zeker serieus nemen en het antwoord van mijn collega was inderdaad iets te kort door de bocht waarvoor excuses! Ik geloof dat ik het mysterie ontrafeld heb, ik kom namelijk deze pagina tegen bij Steam support. De download snelheid die Steam weergeeft is niet in Mbits maar in bytes. Steam geeft zelf aan dat je de snelheid dus keer 8 moet vermenigvuldigen om op de daadwerkelijke downloadsnelheid uit te komen. 33 Mb/s bij steam x 8 is dus een daadwerkelijke downloadsnelheid van 264 Mb/s. Niet het maximale dat je kan halen maar bij downloads ben je altijd afhankelijk van de server en dit komt een stúk dichter in de buurt van je daadwerkelijke snelheid!
Bedankt voor het opzoeken , maar dat betreft by BYTES niet bij Mb/s. Zoals zij dat al aangeven in het rijtje :
50 megabits/second = 6.25 MB/S
Ik heb 500 megabits/s dus bijna ( in theorie ) 10 x zo snel.
Maar ik pak maar rond de 20MB/S en in het zeer zelfdzame geval voor een paar tellen 33.
Verder merk ik dat ik in iedere online game extreem hoge Ping heb over de 1500 tot soms weleens 8000 Ping ondanks dat ik een server met 30 kies, word ik er direct uitgezet omdayt mijn Ping te hoog is. Dit in spellen als CoD en Titanfall 2 Battlefront 2 - het is mij nu al meer dan een maand niet meer gelukt om 1 online spel te kunnen spelen. Ik overweeg om terug te gaan naar Ziggo zelfs
Reputatie 7
Hey Daves, hmm als het echt om MB/s gaat dan gaat er inderdaad iets niet goed ook gezien die hoge ping. Ik begrijp dat het met internetten wel goed gaat en dat dit alleen speelt met de game clients (Steam en Origin)? In dat geval vermoed ik dat het niet aan je verbinding op zich ligt. Gebruik je toevallig een VPN, een eigen Firewall of andere software die invloed heeft op je verbinding? Zo ja zou je dan eens willen proberen om deze uit te schakelen en te testen wat je verbinding met Steam dan doet? Forward voor de zekerheid ook de poorten die Steam gebruikt handmatig, hoe je dit doet vind je hier. Ik hoor graag wat hier het resultaat van is!

Reageer