Beantwoord

Word vaak uit Party Chat gegooid op de Xbox One


Wie kan mij helpen? Ik heb glasvezel van T-Mobile Thuis en heb dagelijks dat ik één of meerdere keren uit een party wordt gegooid op de Xbox One. Toen ik nog Vodafone Thuis had, had ik daar geen problemen mee, al had ik toen nog een Xbox 360.
Ik heb alle poorten open gezet in Open ports in NAT. Maar ik heb het idee dat er een maandje geleden een update is geweest in de modem en sindsdien moest ik UPnP ook aanvinken, anders kon ik helemaal niet connecten met een party.
Maar sindsdien wordt ik dus vaak eruit gegooid door netwerkinstellingen geeft mijn xbox aan.
Gisteren zat ik een dagje op mijn laptop en had ik ook op mijn laptop via WIFI een timeout, misschien dat het toeval was.
Wat kan ik doen om het te verbeteren?
icon

Beste antwoord door Sander 13 July 2017, 10:10

Bekijk origineel

15 reacties

Goede nacht ondertusse,

Na veel gekloot en gezoek kom ik erachter dat het probleem wat ik heb AL 3 JAAR BESTAAT!!!!!!!! Sorry maar dit is tog echt van de zotte voor zoon groot bedrijf als t-mobile. 

Ik word namelijk na een upgrade van 750 naar 1000 snelheid uit mijn xbox one s party's gegooid, NA AL EEN PAAR SEC😡!

 

Sry van mijn gefrustreerde reactie maar ik heb van te voren weinig problemen gehad met gamen. Soms is wifi niet optimaal maar werk tog liever met de kabel. Heb speciaal dit abenement afgesloten om snel te kunnen xboxen, omdat vorig abenement ruk was. 

Heb er zelf niet al te veel verstand van en ga dalijk wel proberen om me 5g te koppelen van me telefoon.

Denk dat me pa (ervaren ICTer)het  morgen wel kan oplossen met de info van de andere gefrustreerde klanten hierboven. Denk dat hij wel sneller als t-mobile krijgt opgelost kunt veel doen in 3 jaar tog.

Ondertusse werkt ie weer maar als ik netwerk test doe bij xbox geeft ie nog steeds foutmeldingen.

 

Mocht er een oplossing uit voortkomen dan deel ik deze graag met mijn gefrustreerde mede gamers die op dit forum uit kwamen.

 

Nogmaals excuses voor mijn geklaag , dislektie en de lap tekst, maar hoop dat uiteindelijk de volgende gebruiker hiermee geholpen is.

WORD VERVOLGD..…

 

groeten uit Brabant

Reputatie 7
Hey @Boyette,

We denken graag met je mee! Mijn collega Brian heeft je nog een aantal vragen gesteld die ons helpen naar het vinden van een oplossing. Spelen je problemen alleen op de X-Box of ook op andere apparaten? En heb je UPnP aangezet en de poorten handmatig geforward?
Reputatie 1
en aangezien er een duidelijk probleem is waar meerdere gebruikers last van hebben,.. besluit t-mobile om het topic maar dood te zwijgen?
Hallo allemaal!
nu heb ik mezelf zojuist pas aangemeld voor dit forum,en tref ik dit topic
En das mooi want ik heb volgens mij t exact zelfde probleem!
voor ik verder ga ratelen zal ik me eerst voorstellen...
Ik ben Peter Valentijn,een groot kind van 40
(met ook nog een kleiner kind van 11 en een hele lieve geduldige vrouw gelukkig!)
Anywayz,ik ben een online gamer in hart en nieren,en dat is mijn zoontje tevens ook
nu zijn we zo'n 4 wkn terug overgestapt naar T-mobile,en toen is de ellende ook begonnen...
voorheen met Ziggo nooit problemen gehad verder
maar als ik dus online wil gamen wordt ik er gemiddeld per uur +/- keertje of 10 afgeknikkerd!
soms minder,vaker meer
er staan hier 2 Xbox one's ,en laptop en desktop en de tv,de modem is een huawei en mijn Xbox+desktop zijn bekabeld
als ik er word afgegooid dan is t vaak ook samen met de tv + desktop gepaard,maar niet altijd
op de Xbox krijg ik dan vaak de melding Delta C-0-1302
Nou ben ik op technisch gebied geen superster,maar leer in ieder geval in sneltreinvaart dat ik best wat Anger Management lesjes gebruiken kan...
want heb al enkele malen bijna met die router willen gooien haha
ben al enkele dagen alle actieve tijdstippen aan t noteren wanneer ik hier last van heb
en helaas is dat elke keer dat ik uberhaubt actief online wil zijn
dit maakt t voor mij niet echt mogelijk er nog van te genieten,want de ergenis en frustraties voeren de boventoon
want als ik de xbox dan afsluit en besluit tv te gaan kijken,hapert die ook nog steeds
ben normaal al helemaal niet van t klagen of zeuren,maar dit zit me nu inmiddels al behoorlijk hoog
en sorry voor de lap tekst
iedereen die dit leest wens ik alvast een prettig pinksterweekend!
groetjes Peter V.
Reputatie 7
Hi Boyette, de modem is inderdaad gewoon geschikt voor IPv6 maar wij maken hier nog geen gebruik van 🙂 Zijn de instellingen van de modem gelijk aan die van de router? (UPnP aan en de poorten handmatig geforward?). Ervaar je ook problemen met bijvoorbeeld je laptop of pc of is het echt alleen de X-Box? En krijg je misschien een foutmelding te zien wanneer je disconnect? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Ik heb ook problemen met de draytek vigor 2132fvn
in combinatie met
xbox one

als ik de lankabel direct op de draytek aansluit kan ik niet eens een gamesessie fatsoenlijk voltooien zonder dat de verbinding verbreekt.
gebruik ik een externe router is er geen probleem terwijl dit theoretisch de verbinding verslechterd.

ps. Dat tmobile geen ipv6 ondersteunt is onzin. De modem heeft gewoon een ipv6 adres
Reputatie 7
Hi VBarelds, dat is vreemd! Wij ondersteunen geen IPv6 dus dat zou niet aan moeten staan. Welke problemen ervaar je nu nog nu je de poorten handmatig poorten open hebt gezet? En merk je dit alleen tijdens het gamen of ook op je laptop of desktop? Ikzelf (en de vrienden waar ik zelf regelmatig mee game) halen toch het beste resultaat door handmatig de poorten open te zetten en de X-Box aan te sluiten met een netwerkkabel. Wifi blijft ondanks de hogere snelheden van tegenwoordig toch altijd wat minder stabiel.
nou... laat maar zitten, dat werkte ook voor even. Heb nu mijn modem weer terug gezet naar ipv4 met handmatig poorten open, en nog werkt het niet geweldig.
Ik wil gewoon 50 mbit terug! 100 werkt voor geen meter! Misschien als je alleen maar tv kijkt en een beetje op het internet zit, maar met gamen werkt 100 mbit op de 1 of andere manier niet.
Het probleem was redelijk opgelost door upnp aan te zetten, totdat ik mijn pakket veranderde naar 100 mbit. Ik werd tijdens het spelen van GTA5 na een paar minuten telkens van gta online gegooid.
En ik vond dat mijn verbinding via wlan op mijn laptop slecht connecte. En dat naar een simple verhoging van mijn snelheid.
Vanmorgen was de monteur langs geweest en die begreep ook niet wat het probleem was, ik vroeg hem of ik misschien IPv6 had, maar dat was volgens hem niet zo. Hij heeft mijn modem vervangen met een nieuwe.

Tot ik vanmiddag weer steeds van gta online werd gegooid en mijn NAT steeds switchte van Open naar Gemiddeld en niet beschikbaar. Ik keek in mijn modem en tot mijn verbazing was IPv6 standaard dus aan!!

Blijkbaar doen jullie dit dus altijd aan als iemand van 50 mbit naar 100 mbit switcht.

Ik las op deze website: https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/networking/ipv6-on-xbox-one

Dat je dus met IPv6 upnp uit moet zetten, dat heb je dan niet meer nodig. En dat heb ik gedaan, er staat nog wel bij mijn netwerkinstellingen van de Xbox dat ik IPv4 heb, maar toch blijft mijn NAT nu weer gewoon "open".

Het viel me 2 jaar geleden al op dat ik IPv6 had toen ik 100 mbit had toen het nog van Vodafone thuis was, alleen toen was mijn IP adres ook veranderd... deze keer niet. Daarom ging ik er vanuit dat er deze keer niks veranderd was. Maar dus wel. Wel raar dat niemand van T-Mobile of Guidion dit weet.
Reputatie 7
@farukmert, ik begrijp dat bovenstaande tips nog niet helpen? Da's balen. Ik heb in jouw topic nog wat tips gegeven. Ook wil er nog iemand meedenken en wilt weten welk NAT type je ziet. Puzzelen we in jouw topic verder! 🙂
Misschien iemand die mij kan helpen? https://forum.t-mobile.nl/stel-je-vraag-419/playstation-4-online-282043
Ik zelf heb ook problemen met de party, alleen dan op de ps4, ik had al van alles geprobeerd en ook alle topics bekekenen maar echt NIKS werkt. Bij mij blijft hij steeds haperen.
Reputatie 7
Hoi VBarelds,

Allereerst welkom op het forum. Ik zie dat je al goed bezig bent om het forum in te zetten!

Ik vermoed dat je een Draytek modem hebt, toch? De Xbox is bekabeld aangesloten, alles staat open en de verbinding valt soms weg. Valt op dat moment ook de TV en wifi weg? Of is het echt de verbinding met Xbox live? Voor de zekerheid kun je een fabrieksreset van het modem uitvoeren. Bedenk je wel dat alle instellingen dan verloren gaan. Je kunt een backup maken en die daarna weer uploaden. Of uiteraard de instellingen terugzetten. Wellicht is dat laatste wel handig, dan zet je alleen open wat je echt nog nodig hebt.

Geef je ons een update? 🙂
Nee, ik gebruik mijn Xbox via Lan. En dat ik het ook op mijn laptop via wifi had, heeft zowieso niks met dat signaal te maken. je hebt die app daar helemaal niet voor nodig hoor, dit kan je ook gewoon zien in de modem zelf. Daar kan je ook scannen op acces points. ;)

En de poorten zijn gewoon goed geopend. Ik had voordat ik opeens mijn upnp moest aanzetten nooit problemen met party's. En heb ook nog poorten open voor andere dingen op 1 van mijn pc's.

Het moet iets zijn wat veranderd is in mijn modem. Anders had ik een jaar geleden ook last van dit probleem moeten hebben. De poorten die ik open heb voor andere programma's, dat heb ik al meerdere jaren.
Reputatie 7
Hi, hoe maak je verbinding met de Xbox One? Doe je dit ook via WiFi? Uit je bericht maak ik op dat er mogelijk wat storing op het WiFi signaal zit. Het helpt vaak om je modem op een ander WiFi kanaal te zetten. Hoe je dit kan doen vind je in dit forumtopic. Je kan eventueel een app downloaden op je telefoon om de wifi kanalen in kaart te brengen en te controleren hoeveel mensen in je omgeving van welk kanaal gebruik maken. Daarnaast vind je in dit topic meer informatie over het instellen van portforwarding (in dit geval voor de Playstation 4). Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is!

Reageer