Beantwoord

WPS verbinding Zyxel

  • 19 July 2019
  • 2 reacties
  • 9568 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs ben ik klant geworden bij T-mobile Thuis, alles werkt prima en ben dan ook tevreden.
Het enige wat niet goed gaat is de verbinding maken tussen de Zyxel T-50 modem en mijn mediabox.
Nu heb ik al het volgende geprobeerd:
* Verbinding via wifi wachtwoord
* WPS verbinding maken mbv WPS knop (zowel fysiek als via inlog online); geeft uiteindelijk wel aan dat de verbinding er is, maar als ik dan vervolgens de mediabox status bekijk is er geen verbinding.
* Stroom uit de modem (en mediabox) en uiteindelijk ook factory reset van beiden.

In de eerste week is het me gelukt om via de 192.site met de WPS pin connectie te maken, maar nu is die optie niet meer mogelijk. ik kan het schuifje wel 'aanzetten' om WPS met pin in te schakelen (zie screenshot) alleen is het dan niet mogelijk om te typen in het daarvoor bedoelde vak (bij step1).

Ik vermoed dat er iets mis gaat bij de instellingen van de modem, maar ik ben niet genoeg thuis hierin om wat te gaan proberen. Hopelijk weet iemand wat ik kan doen om toch gebruik te maken van de WPS pin optie.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 July 2019, 14:40

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Suuswdh

Stappen om het werkend te krijgen zijn

  1. Zet de gewenste opties op ENABLED
  2. Klik daarna op toepassen.


En als het goed is, dan kun je nu wel de PIN in vullen.



Wat mij wel opviel was, dat bij de eerste keer deze selectie doen het ook leek alsof het niet beschikbaar kwam.
Daarna alles nogmaals op DISABLE gezet en Toepassen geklikt, om vervolgens nogmaals de zaken op ENABLE te zetten en Toepassen geklikt.
Het is inderdaad gelukt om de wps methode 2 toe te passen, dus dat is super. Dankjewel!

Het lukt echter nog niet om mijn mediabox te verbinden, maar nu kan ik uitsluiten dat dit aan het modem ligt en ga ik door met het zoeken naar een oplossing voor mijn mediabox.

Het WPS gedeelte is hierbij opgelost, bedankt @Pieter_B !

Reageer