zeer instabiel internet/wifi

  • 24 May 2020
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo 

Ik heb sinds zaterdag redelijk instabiel internet, afgelopen dinsdag is er door mijn vrouw nog volop thuis gewerkt en heeft z e niets gemerkt wo/do/vr is er niet thuis gewerkt maar wel Netflix en nlziet gekeken in de avond en de kinderen overdag met de tablets.

 

Sinds vandaag is het Russisch roulette of de apparaten verbinding krijgen. Op een tablet na die heeft gewoon vol bereik... 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alex roodakkers 

Gaat het slecht met zowel bedraad internet en wifi of enkel wifi?

Helpt het om de mediaconverter en/of modem kort van het stroom te halen?

Indien je een Zyxel hebt probeer 2,4 GHz en 5 GHz gescheiden van elkaar. Kies kanaal 1,6 of 11 voor 2,4 GHz en kanaal 36, 40, 44 of 48 voor 5 GHz.

Zowel bedraad als niet bedraad is slecht, heb al meerdere keren de modem van het lichtnet gehaald en dat bracht geen resultaat. Alleen het stomme toeval wilt dat ik sinds het eerste bericht gewoon weer stabiel internet heb??? Even aankijken dus.

 

Reputatie 7
Badge +15

Had misschien even een onderbreking in het signaal kunnen zijn, heb je een DSL of glasvezel connectie?

Bij DSL is altijd de beste optie om de modem direct op je vaste ISRA meestal in de meterkast aan te sluiten zonder aftakkingen naar andere kamers.

Ik zit direct op de dsl staat er praktisch naast.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alex roodakkers, welkom op de Community, goed dat je om hulp vraagt! 💪 

Ik heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en kan geen afwijkingen constateren, sterker nog: je verbinding ziet er supergoed uit. Het kan zijn dat er sprake was van een tijdelijke hapering of een obstructie in de lijn waardoor jouw internet continu wegviel. Gelukkig is het nu opgelost! Kan het zijn dat er (graaf)werkzaamheden werden uitgevoerd in de buurt afgelopen zaterdag? Dit kan tijdelijk voor opschudding zorgen. 

Mochten we je in de toekomst kunnen helpen, geef een seintje. We zitten altijd paraat om zo goed mogelijk te helpen! 

Reageer