Beantwoord

Zeer slechte internetverbinding

  • 18 August 2019
  • 8 reacties
  • 449 Bekeken

Reputatie 3
Beste allemaal,

Mijn vraag is, heb een bedroevend slechte internetverbinding, mijn download is 41.8 mbp/s en upload is 52.6 mbp/s , moet ongeveer 100 mbp/s zijn ,begrijp dat je 100 in de meest ideaal omstandigheden kunt halen, maar als je op 2 a 3 mrt van de modem af zit mag het echt wel wat hoger zijn , de modem is geïnstalleerd in de tijd toen Vodafone met glasvezel begon.

Als ik tablet/smartphone op 50 cm van de modem hou kom ik op 44, 8 download en 54,3 upload.

Groet Hilbrand.
icon

Beste antwoord door Brian 28 August 2019, 12:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Hilbrand,

Is je tablet via 5 GHz WiFi verbonden? Via 2.4 GHz zul je niet hoger komen qua snelheid hoe dicht je ook op het modem zit.
De test procedure is overigens wel dat je een Windows laptop met speedtest app bedraad aansluit en dan de snelheid meet.

Groet, Folkert
Reputatie 3
Dank je wel voor je reactie,
Bedraad is de snelheid niet hoger, de modem die ik van begin af gebruik is de DrayTek Vigor 2132FV Router
De laatste update firmware is van april 2017

Groet Hilbrand.
Reputatie 3
De DrayTek Vigor 2132FVn Router ondersteunt alleen 2,4 GHz

HHilbrand
Reputatie 3
Is het ook mogelijk om voor de DrayTek Vigor 2132FVn Router een andere DNS server in te stellen
Reputatie 7
Hi @Fishermann, een andere DNS zal wat de snelheid betreft niet veel doen maar ik kijk graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen! Zou je voor mij een speedtest willen doen? Zowel bekabeld (het liefst via de Ookla deskop app) als via de Wifi, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 3
Beste Brian, bedankt voor je reactie.

Via de desktop is het 75,6 down en 87,7 upload,

Vis de smartphone is het 10, 4 down en 25,5 upload.

Fishermann.
Reputatie 3
Heb zondag gebeld ,een medewerker heeft iets aan
de instelling gewijzigd, nu haal ik maar 10,4 download
in plaats van 41,8 , is een hele verslechtering.
Reputatie 7
Hi @Fishermann, de desktop snelheid ziet er op zich goed uit maar de Wifi snelheid laat wel wat te wensen over. Ik heb je privébericht ontvangen, zou je mij via pb ook nog je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Reageer