Beantwoord

Zeer trage en schommelende internet verbinding


Hallo,

Wij hebben nu inmiddels een paar maanden een T-Mobile thuis abonnement en ik ben er achter gekomen dat de internet snelheid heel erg schommeld alsook veel lager is dan het zou moeten zijn.
Ik had een 50mbit abonement en ik haalde hier 19mbit op (speed test meerdere malen). Nu is dit gisteren omgezet naar 100mbit maar toen ik gister avond nog een speedtest deed kwam er nog minder uit 12mbit.

In de voorwaarden staat dat minimal 75% gegarandeerd zou moeten zijn…

Ik heb bij fourstack mijn adres opgezocht en er zou tot 107mbit geleverd moeten kunnen worden.
icon

Beste antwoord door Brian 15 februari 2019, 14:09

Hi @dragonius_82, is het inmiddels gelukt? Ik heb nog even op afstand meegekeken en je binnenkomende verbinding ziet er nu prima uit! (100 Mbps down, 33 Mbps up). Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo dragonius,

Hoe heb je getest? Voer de test uit met 1 pc/laptop welke bekabeld direct met de router is verbonden terwijl er geen andere pc's of mobieltjes actief zijn op de internet verbinding. Gebruik de Ookla Speedtest om te testen. Laat even weten wat je resultaten zijn, je kunt hier een schermafdruk plaatsen.

Groet, Folkert
Hallo Folkert,

Ik heb de testen op de volgende manieren uitgevoerd:
  • Bekabeld direct op het modem in de meterkast (eergisteren 19mbps, gisteren 12mbps)
  • Via wifi ('mooi' dezelfde resultaten 19 en 12mbps)
  • Alle testen via speedtest.net (Ookla Speedtest).
Ik zal vanavond de testen nogmaals uitvoeren en de screenshots toevoegen.
Reputatie 7
Badge +15
Test ook als het kan op meerdere momenten van de dag, vooral 's avonds.
Ik ben alleen in de gelegenheid 's avonds dus ik zal vanavond per uur even een test doen.

Deze is van 18:30 vanavond, lijkt erop dat we weer op een kleine 20mbit zitten. Dit is met kabel (korte) direct in de meterkast.


Deze was iets sneller maar voor 100mbit mag ik volgens mij wel wat meer verwachten en wat consistenter.
Reputatie 7
Badge +15
Hier zou ik absoluut niet tevreden mee zijn. Ook de pingtijd ligt hoog, voor gamers zeker.
Reputatie 3
Badge +2
@dragonius_82

Die resultaten zien er niet best uit! Nu wil ik je alleen nog vragen om een fabrieksreset uit te voeren op je modem en vervolgens nogmaals een meting uit te voeren. Mocht de snelheid dan niet veel beter zijn, laat het dan hier weten. Dan brengen we onze technische dienst op de hoogte.
Ik heb een fabrieksreset gedaan maar zonder resultaat nog steeds komt ie niet boven de 20mbit en hoge ping waarden. Ik heb wel een email van de technische dienst gehad dat vandaag pas mijn 100mbit actief gaat worden en dat ik het dan nog een keer moet proberen. Dat ga ik dus vanavond even controleren en dan laat ik het hier ook nog even weten.
Reputatie 5
Badge +5
Hi @dragonius_82, is het inmiddels gelukt? Ik heb nog even op afstand meegekeken en je binnenkomende verbinding ziet er nu prima uit! (100 Mbps down, 33 Mbps up). Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!
Hi Brian,

Inderdaad, ik had nog even gekeken (moet eerlijk zeggen dat ik niet meer bedraad gekeken heb wat ik dan haal maar via wifi haal ik iig 75mbit up en zo'n 22mbit down. Ik ben dik tevreden hiermee!

Ik vraag me wel af wat voor verbinding ik dan voorheen had, mijn abonnement gaf aan 50mbit maar dat was het bij lange na niet...

Reageer