Beantwoord

zelf installatie


Hallo,

 

Ik heb gekozen voor zelf installatie, ik heb de guidion monteur afgezegd, moet ik hier dan nog steeds voor betalen? 

 

mijn tweede vraag ik zit in het WBA gebied, huidige installatie is solcon met een NT, wordt t-mobile ook aangesloten met een NT? 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 May 2020, 17:00

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dennisjehz, gaaf dat je klant bent geworden, welkom bij de club en op de Community! 😄

Bij een Glasvezelverbinding wordt de installatie altijd verricht door een monteur. Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer je besluit het toch zelf te installeren.

Super dat je het liever zelf wilt doen, maar dat is niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen. De monteur moet ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld.

Mag ik je daarom verzoeken alsjeblieft alsnog een afspraak in te plannen door te bellen met 088-2000151? Thanks alvast voor je medewerking en als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! 💪😎

Hallo,

 

Ik heb gekozen voor zelf installatie, ik heb de guidion monteur afgezegd, moet ik hier dan nog steeds voor betalen? 

 

mijn tweede vraag ik zit in het WBA gebied, huidige installatie is solcon met een NT, wordt t-mobile ook aangesloten met een NT? 

 

 

 

 

Oke, nieuwe afspraak ingeplant. 

 

Nu wordt ik dus geforceerd om een monteur te betalen terwijl ik het zelf kan? NT schuif je er af, en de nieuwe NT schuif je er op en klaar is kees… dat er mensen zijn die aan de glas kabel komen tja… dat zijn niet mensen zoals ik die bij een provider werken. 

 

je zadelt me wel lekker op met extra kosten voor een monteur op deze manier.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Gelukkig stonden de kosten voor de installatie vermeld op de website.

KPN NetwerkNL hanteert bij schade minimaal €700 

T Mobile gebruikt niet een NT zoals andere providers maar een media convertor met een glasvezel kabel. en voor T Mobile ben je gewoon een klant, wat je achtergrond ook is, iedereen de zelfde regels. 

Gelukkig stonden de kosten voor de installatie vermeld op de website.

KPN NetwerkNL hanteert bij schade minimaal €700 

T Mobile gebruikt niet een NT zoals andere providers maar een media convertor met een glasvezel kabel. en voor T Mobile ben je gewoon een klant, wat je achtergrond ook is, iedereen de zelfde regels. 

Je laat al zien dat je er geen ene reet vanaf weet er zijn glas aanbieders met mediaconverter en NT en dat hety een NT is een provider zal geen enkele provider wisselen, makkelijkste systeem mensen zo kosten door de keel drukken.

Ik ga wel bij de concurrent, maar van mijn werkgever de baas is, onze grote vriend KPN zo wordt je niet als een nummer behandeld , en alles door 1 pot nat.…

 

 

 

Ik ga wel bij de concurrent, maar van mijn werkgever de baas is, onze grote vriend KPN zo wordt je niet als een nummer behandeld , en alles door 1 pot nat.…

 

 

 

@Jason 

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga wel bij de concurrent, maar van mijn werkgever de baas is, onze grote vriend KPN zo wordt je niet als een nummer behandeld , en alles door 1 pot nat.…

 

 

 

Goedemorgen @Dennisjehz, de kosten bij een installatie voor Glasvezel zijn normaliter € 75,- (eenmalig), maar hier geven we de helft korting op zodat jij € 37,50 betaalt. Dit doen we juist uit coulance omdat we best begrijpen dat het een fors bedrag is. Dat jij het zelf kunt installeren valt alleen maar te prijzen en is juist super, maar zolang jij je servicegarantie op losse onderdelen wilt behouden, is dat niet aan te raden. Dat is wat @Hidden.nld en ik je willen meegeven. 

Zou je alsjeblieft willen letten op hoe je een ander Community lid aanspreekt? We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Zo ook @Hidden.nld, die uitlegt dat we bij T-Mobile Thuis gebruikmaken van de Media Converter en niet een NT. Hij weet er ongelofelijk veel van af en helpt dagelijks met het uitzoeken van installatiegerelateerde vragen en meer. Dat doet hij - en met hem vele anderen - uit vrije wil. 

We willen niemand als een nummer behandelen. Ik hoop oprecht dat je bij ons wilt blijven, want ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen, de Community helpt graag! :smile:

Ik ga wel bij de concurrent, maar van mijn werkgever de baas is, onze grote vriend KPN zo wordt je niet als een nummer behandeld , en alles door 1 pot nat.…

 

 

 

Goedemorgen @Dennisjehz, de kosten bij een installatie voor Glasvezel zijn normaliter € 75,- (eenmalig), maar hier geven we de helft korting op zodat jij € 37,50 betaalt. Dit doen we juist uit coulance omdat we best begrijpen dat het een fors bedrag is. Dat jij het zelf kunt installeren valt alleen maar te prijzen en is juist super, maar zolang jij je servicegarantie op losse onderdelen wilt behouden, is dat niet aan te raden. Dat is wat @Hidden.nld en ik je willen meegeven. 

Zou je alsjeblieft willen letten op hoe je een ander Community lid aanspreekt? We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Zo ook @Hidden.nld, die uitlegt dat we bij T-Mobile Thuis gebruikmaken van de Media Converter en niet een NT. Hij weet er ongelofelijk veel van af en helpt dagelijks met het uitzoeken van installatiegerelateerde vragen en meer. Dat doet hij - en met hem vele anderen - uit vrije wil. 

We willen niemand als een nummer behandelen. Ik hoop oprecht dat je bij ons wilt blijven, want ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen, de Community helpt graag! :smile:

Ik doe dit werk dagelijks ook, ik werk op een servicedesk van een internet provider, ik ga hiervan niet de naam noemen, u moet begrijpen dat ik weet van bestelling tot oplevering wat er in de achtergrond gebeurd, ik vind het alleen jammer dat er door mijn strot nu een mediaconverter gedrukt wordt omdat ik anders geen garantie krijg… dat is toch onzin? als jullie kiezen voor mediaconverters en geen NT’s en dan de klant maar de kosten daarvoor laten opdraaien dat is dan toch niet normaal… slim zeker… je gaat als bedrijf weinig kosten maken dan… maar klantvriendelijk is het niet 

 

Als toevoegen, ik laat me order gewoon doorlopen dat dat bekend is@Jason 

 

dit is het werk wat ik ook uitvoer bij een internet provider, en ik weet dus precies waar over gesproken wordt, het is gewoon onzin dat ik voor een monteur moet betalen als dat verplicht wordt door jullie…. want doe je het zelf en er gaat wat fout ben je de lul 

Goedemorgen @Dennisjehz, de kosten bij een installatie voor Glasvezel zijn normaliter € 75,- (eenmalig), maar hier geven we de helft korting op zodat jij € 37,50 betaalt. Dit doen we juist uit coulance omdat we best begrijpen dat het een fors bedrag is. Dat jij het zelf kunt installeren valt alleen maar te prijzen en is juist super, maar zolang jij je servicegarantie op losse onderdelen wilt behouden, is dat niet aan te raden. Dat is wat @Hidden.nld en ik je willen meegeven. 

Zou je alsjeblieft willen letten op hoe je een ander Community lid aanspreekt? We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Zo ook @Hidden.nld, die uitlegt dat we bij T-Mobile Thuis gebruikmaken van de Media Converter en niet een NT. Hij weet er ongelofelijk veel van af en helpt dagelijks met het uitzoeken van installatiegerelateerde vragen en meer. Dat doet hij - en met hem vele anderen - uit vrije wil. 

We willen niemand als een nummer behandelen. Ik hoop oprecht dat je bij ons wilt blijven, want ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen, de Community helpt graag! :smile:

 

 

Ik ga wel bij de concurrent, maar van mijn werkgever de baas is, onze grote vriend KPN zo wordt je niet als een nummer behandeld , en alles door 1 pot nat.…

 

 

 

Goedemorgen @Dennisjehz, de kosten bij een installatie voor Glasvezel zijn normaliter € 75,- (eenmalig), maar hier geven we de helft korting op zodat jij € 37,50 betaalt. Dit doen we juist uit coulance omdat we best begrijpen dat het een fors bedrag is. Dat jij het zelf kunt installeren valt alleen maar te prijzen en is juist super, maar zolang jij je servicegarantie op losse onderdelen wilt behouden, is dat niet aan te raden. Dat is wat @Hidden.nld en ik je willen meegeven. 

Zou je alsjeblieft willen letten op hoe je een ander Community lid aanspreekt? We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Zo ook @Hidden.nld, die uitlegt dat we bij T-Mobile Thuis gebruikmaken van de Media Converter en niet een NT. Hij weet er ongelofelijk veel van af en helpt dagelijks met het uitzoeken van installatiegerelateerde vragen en meer. Dat doet hij - en met hem vele anderen - uit vrije wil. 

We willen niemand als een nummer behandelen. Ik hoop oprecht dat je bij ons wilt blijven, want ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen, de Community helpt graag! :smile:

Ik doe dit werk dagelijks ook, ik werk op een servicedesk van een internet provider, ik ga hiervan niet de naam noemen, u moet begrijpen dat ik weet van bestelling tot oplevering wat er in de achtergrond gebeurd, ik vind het alleen jammer dat er door mijn strot nu een mediaconverter gedrukt wordt omdat ik anders geen garantie krijg… dat is toch onzin? als jullie kiezen voor mediaconverters en geen NT’s en dan de klant maar de kosten daarvoor laten opdraaien dat is dan toch niet normaal… slim zeker… je gaat als bedrijf weinig kosten maken dan… maar klantvriendelijk is het niet 

 

Als toevoegen, ik laat me order gewoon doorlopen dat dat bekend is@Jason 

 

dit is het werk wat ik ook uitvoer bij een internet provider, en ik weet dus precies waar over gesproken wordt, het is gewoon onzin dat ik voor een monteur moet betalen als dat verplicht wordt door jullie…. want doe je het zelf en er gaat wat fout ben je de lul 

Goedemorgen @Dennisjehz, de kosten bij een installatie voor Glasvezel zijn normaliter € 75,- (eenmalig), maar hier geven we de helft korting op zodat jij € 37,50 betaalt. Dit doen we juist uit coulance omdat we best begrijpen dat het een fors bedrag is. Dat jij het zelf kunt installeren valt alleen maar te prijzen en is juist super, maar zolang jij je servicegarantie op losse onderdelen wilt behouden, is dat niet aan te raden. Dat is wat @Hidden.nld en ik je willen meegeven. 

Zou je alsjeblieft willen letten op hoe je een ander Community lid aanspreekt? We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Zo ook @Hidden.nld, die uitlegt dat we bij T-Mobile Thuis gebruikmaken van de Media Converter en niet een NT. Hij weet er ongelofelijk veel van af en helpt dagelijks met het uitzoeken van installatiegerelateerde vragen en meer. Dat doet hij - en met hem vele anderen - uit vrije wil. 

We willen niemand als een nummer behandelen. Ik hoop oprecht dat je bij ons wilt blijven, want ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Laat het weten als we iets voor je kunnen doen, de Community helpt graag! :smile:

 

 

 

 

Conclusie ik snap jullie dat t-mobile alleen glasvezel aansluit via een mediaconverter…. raar…. want werkzaamzijnde en deze zaken zelf ook behandel zijn er nog genoeg gebieden met een NT waar ik op zit, die onlangs van Solcon was, en daarvoor van Xs4all en die maaken allemaal gebruik van een NT, en KPN ook… dit betekend dus als ik dit laat doen, er weer en monteir moet komen om dat recht te zetten dat er weer eem NT geplaatst kan worden…. 

 

mijn abbo is afgeloten met de belofte dat er binnenkort 1gb/s beschikbaar is op me adres net als de KPN website, de verkoper verkerde me ervan dat dit binnenkort komt, nou prima dan dan wacht ik even. 

 

@Jason jij snapt dan wel waarmee ik zit toch? als ik KPN 1gb/s nu aanvraag, sturen ze me gewoon een NT op…. 

 

Laat dit maar doorlopen, prima zo, t-mobile maakt er zo weer een complex iets van. er rekenign mee dat ik zelf ook bij een provider werk, en ik precies weet wat het stappenproccess is en hoe alles gaat

praat me dan geen mooie praatjes voor, met de telefoon komt ik er zelf achter dat dit nog een jaar kan duren voordat jullie op mijn adress 1gb/s aanbieden…. want ze zitten nog om de tafel… ja wanner over een jaar? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dennisjehz,

 

T-Mobile heeft niet voor niets de 200 en 500Mbit afgeschaft, dit kunnen ze niet bieden voor 25 euro via KPN WBA.

Gigabit voor alle glasvezel aansluitingen kan alleen als KPN zijn Wholesale tarieven voor gigabit onder de 25 euro gaat zetten of T-Mobile zijn prijsplan gaat aanpassen (de hoogst mogelijke snelheid voor 25 euro). of T-Mobile zijn ODF netwerk gaat uitbreiden. laten we hopen op het laatste…..

 

Reputatie 7
Badge +15

In augustus is de Haagse wijk loosduinen aan de beurt voor T-mobile glasvezel. 😀

 

@Hidden.nld op het moment dat het binnen een jaar nog steeds niet gerealiseerd ik stap ik over naar KPN zo simpel is dat, ik betaal dan een hogere prijs natuurlijk, maar ik heb de snelheid gewoon nodig.

 

Er werd mij aan de telefoon gezegd dat did het zelfs al kon zien als optie maar nog niet te selecteren was, was dit nu om het allemaal aan mij te verkopen of echt het geval? Want dit heeft wel mij voor tmobile laten kiezen ipv KPN of xs4all. @Jason 

 

@Hidden.nld Als dit uiteindelijk niet gebeurd en @Jason heb ik recht op opzeggen, ik heb dit gesprek opgenomen.... tegen die voorwaarden neem ik dan ook een pakket af.

Ook een andere opmerking @Jason de mensen aan de telefoon worden erg onbeleefd als je aangeeft bij een provider te werken en de processen en procedures weet.

 

Afgelopen dat had ik iemand aan de lijn, heel aardig maar toen ik vertelde dat ik bij een internet provider nu werkte en wist hoe het  werkte, was er gewoon een heel kattig iemand die continue passief aggresief aan het doen was, dit kwam alleen maar voor uit een gesprek waarbij ik informatie over de hardware verzocht, want ik wou graag weten welke router en repeater als ik die nodig heb voor model is..

 

Het enige wat ik nu nog weet is dat het van merk Zyxel is, maar geen modelnummers 

Is dat normaal als iemand dit aangeeft?

Als ik aan het werk ben vind ik het heel fijn als iemand weet waar die het over heeft omdat ik dan niet jip en janneke taal hoef te praten en gelijk mijn punt kan doen waarom er iets fout gaat bij de klant.

Nadat ik Bitstream gister belde, @Jason Voor een klant vroeg ik ook voor me zelf... en stond er nog niet eens een wegmigratie in, en de verkoper mij beloofde dat als ik van mijn 14 dagen bedenk termijn afzie, het gelijk opgeleverd kan worden.

Dit zijn allemaal dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet...als dit bij meer gebeurd en normaal is om te liegen bij verkoop dan krijg je wel je targets idd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als je nu een WBA aansluiting krijgt en TM ODF gaat aanleggen word je T.O.H. niet omgezet en blijf je op WBA dus maximaal 100 Mb, men vind het te duur.

Reputatie 7
Badge +16

Ook een andere opmerking @Jason de mensen aan de telefoon worden erg onbeleefd als je aangeeft bij een provider te werken en de processen en procedures weet.

 

Afgelopen dat had ik iemand aan de lijn, heel aardig maar toen ik vertelde dat ik bij een internet provider nu werkte en wist hoe het  werkte, was er gewoon een heel kattig iemand die continue passief aggresief aan het doen was, dit kwam alleen maar voor uit een gesprek waarbij ik informatie over de hardware verzocht, want ik wou graag weten welke router en repeater als ik die nodig heb voor model is..

 

Het enige wat ik nu nog weet is dat het van merk Zyxel is, maar geen modelnummers 

Is dat normaal als iemand dit aangeeft?

Als ik aan het werk ben vind ik het heel fijn als iemand weet waar die het over heeft omdat ik dan niet jip en janneke taal hoef te praten en gelijk mijn punt kan doen waarom er iets fout gaat bij de klant.

Nadat ik Bitstream gister belde, @Jason Voor een klant vroeg ik ook voor me zelf... en stond er nog niet eens een wegmigratie in, en de verkoper mij beloofde dat als ik van mijn 14 dagen bedenk termijn afzie, het gelijk opgeleverd kan worden.

Dit zijn allemaal dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet...als dit bij meer gebeurd en normaal is om te liegen bij verkoop dan krijg je wel je targets idd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Goedemorgen @Dennisjehz, laten we voorop stellen dat het nooit normaal mag zijn om überhaupt te liegen, ook niet wanneer iemand in de Sales werkt. Sorry dat je zo behandeld bent aan de telefoon! Goed dat je het aangeeft, ik zal proberen te achterhalen om welk gesprek het ging zodat de juiste persoon hier een waarschuwing voor krijgt. 

Wat betreft de Zyxel: al zou het zo zijn dat een collega niet weet welk model het is, dan hoort diegene er alles aan te doen om toch het modelnummer op te zoeken. Dat staat allemaal in onze kennisbank dus zou die collega paraat moeten hebben. Afijn, het is de Zyxel VMG8825-T50! 😉

Reageer