Beantwoord

zelfs de minimale snelheid volgens de voorwaarden wordt niet gehaald.

  • 18 October 2019
  • 2 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 2

De maximale snelheid op mijn adres is 18 mb. ik heb de stappen doorgelopen zoals het verbinden via 5g. De snelheid blijft ongeveer hetzelfde. dat is tussen 9 en 11. Veranderen van kanaal heb ik niet kunnen doen omdat ik geen app voor de iphone kon vinden. Verschillende apps geinstalleerd maar geen app gevonden die de kanalen kon scannen. Volgens de voorwaarden haal ik niet eens de minimale snelheid. Ik wil graag nog wat proberen en anders mijn contract ontbinden.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 18 October 2019, 12:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Metin,

Vervelend dat je zo weinig internetsnelheid haalt. Heb je ook bekabeld een meting kunnen doen terwijl er geen andere apparatuur (tv box?) in gebruik is?

De meting op 5G wifi zou ongeveer hetzelfde moeten aangeven qua snelheid, maar met wifi weet je het nooit zeker.

Is het modem direct aangesloten op het isra-punt met het bijgeleverde korte dsl-kabeltje? (Bij voorkeur met harde kern, dit is het snoertje met de zwarte stekkertjes)

In pricipe zou je inderdaad rond de 14 mbps moeten kunnen halen. Wellicht staat er een upgrade op de planning bij KPN  waarbij de snelheid in jouw wijk zou gaan verbeteren.

Check via:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

 

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@Metin 

 

Alles hangt een beetje af wat je wireless devices kunnen

De oudere wireless devices hebben vaak alleen 2.4Ghz, maar de nieuwe devices hebben veelal beide.

 

Belangrijkste om te weten:

2.4Ghz is langzamer, maar heeft wel een groter bereik

5Ghz heeft een grotere snelheid, maar minder ver bereik

Dus soms is de keuze 5Ghz voor snelheid, maar zodra je verder van het modem komt zal de verbinding dus minder goed/snel zijn/worden.

 

Beide 2.4 en 5Ghz werken in basis hetzelfde, ze leveren een wifi verbinding met je device. 

Wil je snelheid op een korte afstand van het modem kies je voor 5Ghz, maar wil je betere verbinding op grotere afstand tot de router, dan kies je 2.4Ghz.

 

Hopelijk is het iets duidelijker geworden.

Reageer