Beantwoord

Zyxel Accespoint instellen

  • 23 December 2019
  • 13 reacties
  • 6442 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hoe een Zyxel accesspoint / wifi repeater in te stellen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 December 2019, 14:12

Bekijk origineel

13 reacties

Over welk type hebben we het?

Welke modem/router zit er voor?

 

Normaal ethernet kabel er in vanaf het modem/router, instellingen openen via een bekabelde verbindingen door in te loggen, de goede wifi namen en wachtwoorden invullen, opslaan en klaar.

Reputatie 1

Zyxel T50 router
Zyxel WAP6807 repeater

 

Heb geen ethernet apparaat waar ik hem mee kan instellen. In de handleiding staat:

  • aanzetten
  • 4x op het knopje drukken
  • uitzetten
  • lan kabel erin en het zou moeten werken. 

Werkt echter niet en krijgt ook niet de netwerknaam van de router. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@robvds de ethernet kabel zou er wel eerst in moeten voordat het gegevens kan overnemen toch?

Reputatie 1

 

Dat is niet wat de beschrijving zegt. 

 

Deze beschrijving lijkt in ieders geval niet te werken en ook de klantenservice weet niet wat te doen.

Ik kan het type niet vinden ook niet op dr Zyxel site, wel de 06 op het eind.

Als ik het goed lees wat je schrijft, moet het modem de gegevens doorsturen.

Rest verwijderd, foutieve info.

 

 

Reputatie 1

Heb gebeld met Zyxel, maar het lijkt inderdaad op een aangepaste 6808 versie, echter willen ze daar niet helpen, omdat tmobile de eigenaar is.

Aaaa, een branded T-Mobile repeater.

 

In de beschrijving staat na het 4x knopje drukken de repeater uitzetten en gelijk weer aanzetten en dan de kabel er in en van het modem Lan 1 of 2 gebruiken, dus niet eerst de kabel er in en dan aanzetten.

 

Zou nu eerst het modem en de repeater een fabrieks reset geven dmv het kleine knopje wat je kan indrukken met een paperclip oid.

Reputatie 1

Ook getest, maar dat maakt niet uit voor het krijgen van het zelfde wifi netwerk. 

 

Hij moet eigenlijk de wifi overnemen van de router, dat is hetgeen wat hij niet doet. 

Reputatie 7
Badge +15

@robvds brand het link lampje wel na alle stappen? Dan schakel je de wifi van de Zyxel uit. En je dient af en toe ongeveer 4 minuten te wachten, geef je het proces genoeg tijd?

Reputatie 7

Hallo @robvds 

Ik neem aan dat ze wel meteen een monteur hebben gestuurd om je verder te helpen.

Reputatie 1

Hallo @robvds 

Ik neem aan dat ze wel meteen een monteur hebben gestuurd om je verder te helpen.

Ben de monteurs aardig beu, zijn er al 3 langsgeweest en problemen zijn na 2 maanden nog steeds niet opgelost. Dit moet niet moeilijk zijn als er juist info beschikbaar is. 

Reputatie 7

ah dat is raar ja, waarom was het niet op te lossen bij je ?

Ik ken die dingen niet, dus gooi ik maar wat op, er staat, vind ik vreemd, “draai de standaard” dat doe je ook, weet niet wat dat doet.

 

Eerlijks gezegt, een vreemde handleiding om te verbinden.

Als bedraad niet lukt, lukt draadloos wel, of wil dat ook niet, als dat dan niet lukt vermoed ik gewoon een brakke repeater.

Reageer