Beantwoord

Zyxel na aanpassen instellingen instabiel

  • 18 October 2019
  • 9 reacties
  • 602 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Eerste post hier. Voor alle duidelijkheid: Ik heb zelf veel ervaring met netwerkproducten en heb jaren op de technische helpdesk gewerkt bij een niet nader te specificeren bedrijf.

Bij het aanpassen van de instellingen van het Zyxel modem/router wordt deze zowat onbruikbaar. Ik heb het over basale dingen als: het wifi wachtwoord, 2.4g uitzetten, admin wachtwoord, 5g kanaal keuze. Wat dan ook, separaat of alles. Het ding hapert zodra ik ook maar iets aanpas. Zelfs alleen het admin wachtwoord aanpassen, wat direct bij de eerste keer inloggen aangeboden wordt, en het ding is al onbruikbaar. Laat ik alles echter ongemoeid: niets aan de hand. Alleen een beetje onveilig en aangezien er zeer veel wifi routers dichtbij zijn, wil ik graag het kanaal kunnen kiezen.

ik hoop dat u iets voor mij kan betekenen.

Groet

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 October 2019, 18:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pilarkus 

Welkom op ons forum!

Het veranderen van het wifi kanaal kun je heel makkelijk regelen als je inlogt in de MY T-mobile omgeving in het menu onder wifi.

 

 

Reputatie 1

Hoi Waqqas,

Ook dit heb ik geprobeerd, echter is het probleem dan niet verholpen en wordt de Zyxel instabiel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo

 

Ik weet niet of je dit al hebt gedaan maar ik zou de modem eens een fabrieksreset geven, mocht dit niet helpen wil ik je adviseren om de reactie van een Moderator af te wachten.

Het kan even duren daarom vraag ik je dit even af te wachten.

Reputatie 7

Hallo @Pilarkus 

 

Dit is een bekend probleem en zal in de volgende firmware update worden verholpen.

tot die tijd kan je idd beter niet de instellingen aanpassen. 

Reputatie 1

@Waqqas : Yep. Telkens weer als deze ging haperen.

@Hidden.nld : Ah, duidelijk. Enneh, het kan ook moeilijk anders. ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Pilarkus 

Weet niet wat je afneemt van TMT en wat voor soort aansluiting je hebt, maar er zijn mogelijkheden om het TMT modem te vervangen door een eigen modem.

Het enige nadeel is dan wel dat voor telefonie nog geen oplossing is, omdat TM de VoIP gegevens nog niet vrij heeft gegeven.

 

@Hidden.nld  heeft hier een topic over aangemaakt met de mogelijkheden, voor iemand uit de netwerkwereld waarschijnlijk “een plakje cake”.

Reputatie 7

Hoi @Pilarkus,

 

Wat Hidden.nld aangeeft klopt. Niet alle aanpassingen geven issues, maar in sommige gevallen en met sommige instellingen zijn er issues. Dit zal heel snel gecommuniceerd worden naar onze klanten. De nieuwe firmware is getest en effectief bevonden bij een kleine groep klanten. Nu gaan we dit op korte termijn uitrollen naar alle klanten met het Zyxel modem. Je zult hierover een e-mail ontvangen. Excuus voor het ongemak.

Reputatie 3

Goedendag,

Is er meer bekend over de nieuwe firmware versie uitrol? Want als het getest is er uitgerold word maakt T-Mobile een hoop mensen wellicht gelukkiger.

D.

Reputatie 4

Hi @DanielWiersma, de firmware wordt met dit onderhoud van de nacht van 21 en 22 november uitgerold. Voor meer informatie kun je dit topic checken! :slight_smile:

Reageer