Beantwoord

Zyxel met wegvallende wifi connectie.


Reputatie 3

Afgelopen vrijdag heeft een monteur bij ons een andere Zyxel modem/router geplaatst omdat het “oude” model last had van WiFi drops.
 

Maar ook deze modem/router heeft last van WiFi drops. Na het opstarten doet de WiFi het uitstekend, maar een dag of drie dropt de 5G WiFi constant. Dan lijkt het als of de WiFi constant aan/uitgezet word. Dan is het werk er wel, dan weer niet, dan weer wel. Een knipperlicht WiFi. 
 

Na de installatie heb ik alleen het admin wachtwoord veranderd, samen met de SSID en WiFi wachtwoord en ik gebruik dus alleen 5G en niet ook nog het 2.4G kanaal. Verder staan alle instellingen zoals uit de fabriek.

 

Wat maakt dat de 5G WiFi zo instabiel is en we om de 3 dagen de modem even uit/aan moeten zetten om het op te lossen?

 

Iemand? En terug naar de fabrieksinstellingen is dus geen oplossing, want het aanpassen van deze drie zaken (admin ww, sssid & WiFi ww) zou toch op z’n minst moeten kunnen in iedere moderne modem/router.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 October 2019, 20:45

Bekijk origineel

103 reacties

Hoi @kkevinkk, we zullen de bevindingen van het development team in dit topic plaatsen zodat iedere user met gelijksoortige problemen gelijk de status van het onderzoek ziet! Ik wil wel met je afspreken dat we je een privéberichtje sturen zodat je een melding krijgt. Is dat een ideetje? 😄


Isgoed

@Piotr@Brian@Jason

Ik heb een Zyxel WAP6807 access point mogen ontvangen van de T-mobile klantenservice. Ik heb deze nu geïnstalleerd en staat naast de Zyxel T50 modem. De WiFi van de Zyxel T50 heb ik volledig uitgezet.

Ik ervaar het probleem nu niet meer.

Misschien iets waar het development team naar kan kijken, waarom de T50 wel problemen heeft en de WAP6807 niet.

Reputatie 7

Hey @kkevinkk,

Bedankt voor je feedback en wat top dat het probleem niet meer bij je speelt door de workaround! We hebben van onze leverancier van de Zyxel, nieuwe firmware gekregen die dit probleem gaat oplossen. Deze firmware zal eerst uitgebreid worden getest, maar onze techneuten zijn gelukkig bezig met de oplossing. :relaxed:

Beste @Piotr, @kkevinkk,

Ik vroeg me af of de nieuwe firmware inmiddels is getest en of de problemen hiermee zijn opgelost? Dus dat de wi-fi op Apple devices inmiddels goed werkt, zonder de extra access point?

Reputatie 7

Hey @bjrn,

Jammer genoeg kan ik je niet verblijden met een nieuwe update, zeker met een grote update gaat er eerst een grondige testfase aan vooraf. Tot die tijd blijft deze workaround wel werken. Sorry voor het ongemak!

Dank voor je antwoord en suggestie @Piotr! Heb je enig idee aan wat voor tijdsbestek ik dan moet denken voordat de nieuwe firmware beschikbaar komt? Een maand, twee maanden, een half jaar?

Alleen voor internet zou die workaround inderdaad prima zijn, maar dit werkt volgens mij niet i.c.m. het bedienen van een Chromecast gezien het gastnetwerk alleen rechtstreeks toegang tot internet biedt.

P.S. De reden dat ik het vraag is omdat ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis.

Reputatie 7

Hey @bjrn,

Tof dat je een overstap overweegt! Deze bug spitst zich toe met het maken van back-ups van iOS apparaten in combinatie met ons Zyxel T50 modem. Wanneer je met je Apple apparaat automatisch of handmatig een back-up wil maken, is dit vooralsnog niet mogelijk en krijg je een melding over slechte netwerk verbindingen. Ik voorzie geen problemen wanneer je je Chromecast wil bedienen met je Apple device. Een oplostijd durf ik je op dit moment niet aan te geven, dat zou in deze fase speculeren zijn. Wel weet ik dat onze techneuten de nieuwe firmware aan het testen zijn, maar hoe lang het nog gaat duren, kan ik jammer genoeg nu niet beantwoorden.

Hoi @Piotr,

O gelukkig, dat is onhandig met de back-ups maar als het verder goed werkt is het wel even te overzien. In dat geval weet ik voldoende, dank voor de toelichting!

Reputatie 6

@bjrn graag gedaan namens Piotr! Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze hier gerust!

Reputatie 1

Ik hoop dat die nieuwe firmware snel komt, want ik ben geen tevreden klant helaas.  Sinds enkele weken ben ik overgestapt van Tele2 naar T-Mobile en ook wij hebben thuis last van om de haverklap wegvallende wifi. 
Een monteur is al een nieuwe modem komen brengen met (natuurlijk) precies hetzelfde probleem. Die workaround met die AP lijkt me wel wat..

Reputatie 7

Hey @felixcompen,

Goed nieuws! De firmware update wordt sinds gisteren uitgerold en automatisch geïnstalleerd op het modem. :relaxed: De problemen met het Zyxel modem en het maken van back-ups van iOS apparaten zullen binnenkort verleden tijd zijn! Ook raad ik je aan om ons Wifi-topic door te speuren voor een paar handige Wifi tips. 

Reputatie 1

Hey @Piotr 

 

Wanneer kunnen wij de update verwachten?

Heb exact dezelfde problemen…

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peace_14, goed dat je ernaar vraagt! De enige zekerheid die we echter kunnen geven, is dat het onderhoud bij eenieder slechts op één tijdstip zal plaatsvinden. We kunnen niet achterhalen op welke datum een specifieke klant precies aan de beurt is. Mijn excuses. Je kunt controleren of de verbinding in de nacht is weggevallen. Zodra dit een keer is gebeurd, weet je dus dat het niet nóg een keer zal gebeuren.

Blijf voor alle zekerheid ook het topic omtrent onderhoud in mei in de gaten houden: Onderhoud in mei 2020.

Reputatie 1

Hier dezelfde problemen, wegvallende WiFi op Apple MacBook, iPhone, iPad, Apple TV. Heb nu nog versie 2019 7 30 van de firmware. Ook op mijn tweede nieuwe modem, 2 weken oud. Hoop ook echt dat 2 juni alles opgelost is, want heb de nieuwe firmware versie nog niet ontvangen. 

Reputatie 1

Dag t-mobile, is V5.50(ABPY.1)b11 de laatste firmware versie?

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@felixcompen ,

 

V5.50(ABPY.1)b11  is inderdaad de laatste firmware heb deze ook rond 2 juni gekregen.

Dag t-mobile, is V5.50(ABPY.1)b11 de laatste firmware versie?

 

 


De foutieve / oude firmware is: V5.50(ABPY.0)b12_20190730

Zojuist gecheckt, ik zit nu op V5.50(ABPY.1)b11, dus dat is idd de nieuwe firmware.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, of het probleem verholpen is. Zit altijd nog verbonden met de Zyxel WAP6807 en daar heb ik nog nooit een probleem mee mogen ervaren.

Ik zal vanaf vandaag met 1 apparaat weer eens verbinding maken met de modem (met de V5.50(ABPY.1)b11 firmware) en kijken of het is opgelost.

Dag t-mobile, is V5.50(ABPY.1)b11 de laatste firmware versie?

 

 


De foutieve / oude firmware is: V5.50(ABPY.0)b12_20190730

Zojuist gecheckt, ik zit nu op V5.50(ABPY.1)b11, dus dat is idd de nieuwe firmware.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, of het probleem verholpen is. Zit altijd nog verbonden met de Zyxel WAP6807 en daar heb ik nog nooit een probleem mee mogen ervaren.

Ik zal vanaf vandaag met 1 apparaat weer eens verbinding maken met de modem (met de V5.50(ABPY.1)b11 firmware) en kijken of het is opgelost.


Om hier meteen maar op terug te komen, ik heb de 2.4G en de 5G WiFi weer terug aangezet en er is een TMNL_XXXX_guest1 netwerk naast mijn TMNL_XXXX netwerk verschenen. Even gecheckt, de Gast WiFi staat uit op de modem. Hoe kan dit dan nou weer…?

Edit: hij is nu na een tijdje vanzelf weer weggegaan.

Reputatie 7

Hoi @kkevinkk,

 

Raar geval. Je kunt in ieder geval altijd even inloggen op het modem (of My T-Mobile Thuis) om te kijken welke netwerken (verborgen of niet) uitzendt. 

Reputatie 1

Het lijkt tot nu toe goed te werken hier. Begin er vertrouwen in te krijgen. 

@Sander @Piotr ik begin weer last te krijgen van dit probleem na 8 maanden perfecte WiFi te hebben gehad heb ik deze week al elke dag last van wegvallende wifi voor enkele seconde.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @kkevinkk,

Interessant dat de verbinding weer licht instabiel is geworden. Weet je of je dit probleem zowel met de Wifi versterker als ook met het modem ervaart? Ik neem ook aan dat je dit probleem met meerdere apparaten ervaart? Zijn dit alleen Apple apparaten?

Aangezien ik zie dat het modem al een aantal maanden constant aanstaat, raad ik je graag aan om het modem en de Wifi versterker 30 seconden van het stroom af te halen.

Mocht je hierna nog een probleem ervaren, dan kan het zeker geen kwaad om ook een fabrieks reset van het modem uit te voeren. Hierna zal het modem ook sowieso de laatste update ophalen.

Ik ben benieuwd of het is gelukt!

Hi @kkevinkk,

Interessant dat de verbinding weer licht instabiel is geworden. Weet je of je dit probleem zowel met de Wifi versterker als ook met het modem ervaart? Ik neem ook aan dat je dit probleem met meerdere apparaten ervaart? Zijn dit alleen Apple apparaten?

Aangezien ik zie dat het modem al een aantal maanden constant aanstaat, raad ik je graag aan om het modem en de Wifi versterker 30 seconden van het stroom af te halen.

Mocht je hierna nog een probleem ervaren, dan kan het zeker geen kwaad om ook een fabrieks reset van het modem uit te voeren. Hierna zal het modem ook sowieso de laatste update ophalen.

Ik ben benieuwd of het is gelukt!



@Cal Alleen Apple apparaten inderdaad. Met iPhone dit keer nog geen last gehad. Alleen met mijn 2 MacBooks (2016 & 2020 modellen).

 


Ik ga de stroom er eens afhalen en kijken of dat het probleem verhelpt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kkevinkk, heeft de stroom eraf halen voor verbetering gezorgd? Misschien een overbodige vraag, maar welke netwerkkaarten zitten er in de twee MacBooks en zijn deze recent van een update voorzien? Het is natuurlijk vrij curieus dat dit probleem zich niet voordoet op andere apparaten. 

Hoe ver van het modem zijn de laptops zodra je deze met Wifi verbindt en gebeurt dit op het 2.4 Ghz netwerk of op het 5 Ghz netwerk? Alvast bedankt voor je antwoord en mocht ik je vandaag niet meer spreken: een heerlijk weekend toegewenst!

Dag @Jason (@Cal@Piotr@Sander), sorry voor de late reactie. Na jouw bericht heeft de WiFi het weer een tijd goed gedaan vandaar dat ik even niet meer gereageerd had.

Echter…. Sinds deze maand ervaar ik weer dagelijks meerdere disconnects op verschillende MacBooks door de dag heen. De modemversie van mijn VMG8825-T50 modem is V5.50(ABPY.1)b15_20201207.

Alle MacBooks zijn van recente updates voorzien en draaien beide MacOS Big Sur versie 11.2.1.

De MacBooks zijn 3 meter boven en ± radius van 1 á 2 meter van de modem verwijderd, mijn werkplek zit er eigenlijk zo goed als recht boven. Heb altijd wel gewoon het 3 streepjes icoon kwa sterkte. Ik verbind altijd met 5GHz, omdat de 2.4 en 5 dezelfde SSID hebben gebeurd dat automatisch.

Reageer