Zyxel T-50 icm gebruik VPN

  • 25 March 2020
  • 7 reacties
  • 4368 Bekeken

Hey hallo!

Ik ben op zoek naar een internet provider. Nu zag ik dat tmobile de Zyxel T50 als modem heeft. Is het mogelijk om daarmee een vpn verbinding te bouwen? (voor mij nogal van belang) Via de site van zyxel kon ik het zo snel niet vinden (ervan uitgaande dat het de VMG8825-T50K is).


7 reacties

Of er een VPN mee opgezet kan worden moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Kan wel zeggen dat de T-Mobile T50 een ver uitgeklede firmware draaid tegenover de orginele Zyxel firmware  dus op de Zyxel site heb je niet veel info daarover.

Thanks voor je antwoord! Als de firmware ver uitgekleed is lijkt me de kans groot dat het niet kan. Kan het modem dan nog wel in bridge modus gezet worden? Dan kan ik er zelf gewoon een ander achter hangen.

Reputatie 7
Badge +5

Zyxel Bridge instelling is niet mogelijk.

Enige overblijvende optie om DMZ te  gebruiken. In hoeverre dit ten nadele kan gaan werken met VPN verbindingen, geen idee.

Draai zelf met een Zyxel die in DMZ staat naar mijn eigen netwerk waarop een OpenVpn server draait en dit geeft in mijn geval geen problemen.

Hmm, is het dan wel mogelijk om zelf de originele firmware te uploaden?

 

Of misschien beter, mag je gebruik maken van eigen apparatuur ipv de T-50?

Reputatie 7

Hi @Martin456, het is niet de bedoeling om zelf firmware te uploaden, dan zou je de modem mogelijk meoten flashen maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat werkt, ik vermoed van niet. :relaxed: Je kan zeker een eigen modem aansluiten, als je gebruik maakt van TV dan moet je nog wel de juiste VLAN's instellen op de modem en je zal dan geen gebruik kunnen maken van VOIP. Neus gerust even rond op de Community, er zijn genoeg topics over te vinden, onder andere van @Hidden.nld.   

En neem je een eigen fritzbox zit het T-Mobile profiel er al in en is het aanklikken en werken.

Uitgezonderd Telefonie, maar gezien de ontwikkeling bij KPN die vanaf heden wel de SIPP gegevens vrij geeft zal de rest wel moeten volgen op (korte) termijn.

Thanks voor alle info! Het is me duidelijk zo wat de mogelijkheden zijn.

Reageer