Beantwoord

Zyxel T-50 icm Ubiquiti Unifi Access Point

  • 8 December 2019
  • 5 reacties
  • 988 Bekeken

Vanmorgen was mijn zoon iets te actief aan wat kabels aan het trekken waardoor mijn Unifi Access Point zonder stroom kwam te zitten. 
Helaas waren er ook andere kabels losgekomen.

Hierdoor ben ik wat gaan troubleshooten en resetten, maar ik krijg de oude vertrouwde situatie niet hersteld.

 

Wat ik wil:

 

Ik wil het accesspoint gebruiken voor Wifi in het huis. Op het moment zie ik zowel het accespoint als de wifi  van mijn zyxel modem als mogelijke netwerken.

Alleen als ik verbinding maak met het Zyxel modem heb ik ook daadwerkelijk verbinding.

Als ik verbinding maak met Accespoint dan is eea wel verbonden maar zonder internet volgens mijn pc.

 

Nu twijfel ik in welke instellingen ik een aanpassing moet maken zodat ik weer alleen het accespoint zie in de mogelijke netwerken en dat ik ook geen ‘ storing;’ krijg tussen accespoint en modem.

 

Bedankt alvast voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door yalerta 8 December 2019, 19:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mattihafler 

Ik heb zelf geen acces point maar kan je hier wat mee?

https://www.coolblue.nl/advies/ubiquiti-access-point-installeren.html

Hallo @Mattihafler 

Ik heb zelf geen acces point maar kan je hier wat mee?

https://www.coolblue.nl/advies/ubiquiti-access-point-installeren.html

Dank voor je reply! 

Tot op deze hoogte was het me gelukt om het access point in te stellen.

Het gaat me er nu om hoe ik de wifi functionaliteit van mijn Zyxel modem uitschakel zodat deze door de Unifi overgenomen kan worden.

 

Dus wie t weet…..

Reputatie 7
Badge +5

Wat allemaal gereset?

Dit zou niet nodig moeten zijn na losse kabels of stroomloos.

1e belangrijke punt, schakel de wifi van de Zyxel modem uit. Kan alleen maar meer storingen teweeg brengen.

De Ubiquiti Acces Point instellingen zullen weer via de controller (pc/telefoon/tablet) gecontroleerd/ingesteld moeten worden als er een reset is uitgevoerd.

Kabel(s) getest of andere geprobeerd? 8 draadjes en de kans op breuk of slecht contact is na dergelijke hulp werkzaamheden van overijverige familieleden aanwezig. (Wet van Murphy - Hoe kleiner ze zijn des te groter de schade :sunglasses: )

Inloggen in modem, indien niet gewijzigd 192.168.1.1 gebruiker admin wachtwoord staat er ergens op. Dan hamburgermenu rechtsboven → netwerkinstelling → draadloos schuifje omzetten.

Ik dacht dat er ergens een fysieke schakelaar op de modem aanwezig was om hetzelfde te doen.

Bedankt allen voor de hulp!

Volgens mij is door het resetten het "adopteren" van het AP in het netwerk ongedaan gemaakt.

Dit heb ik hersteld + WiFi van zyxel uitgezet en het werkt weer.

Bedankt!

Reputatie 4

Goed om te horen dat het allemaal gelukt is @Mattihafler!

 

@yalerta en @Waqqas, bedankt voor jullie hulp toppers. :smile:  

Reageer