Beantwoord

Zyxel T50: 5Ghz kanaal valt weg

  • 11 May 2020
  • 8 reacties
  • 985 Bekeken

Hallo allemaal,

sinds een paar weken valt zo af en toe alleen mijn 5Ghz WiFi weg. De 2.4Ghz doet het gewoon prima. 
easy mesh is uitgezet. 
Wachtwoord van beide kanalen is hetzelfde. 
 

modem uit en weer aanzetten is de enige oplossing. 
Iemand de gouden tip of oplossing? Want die heb ik nog niet kunnen vinden. 
 

thanks

Hans


 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 May 2020, 20:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hvdlinde 

Kun je de 2,4 GHz band of 5 GHz band eens voorzien van verschillende wachtwoorden?

Zijn de wachtwoorden voor gast netwerk ook hetzelfde verander die ook eens als ze hetzelfde zijn.

Hi @Waqqas,

zojuist heb ik het ww aangepast van 5Ghz en kreeg gelijk verbinding (geen power off - on gedaan)


Het gast netwerk was al voorzien van een ander ww, maar hier ook wederom voor 2.4 als 5Ghz hetzelfde ww gehouden. 
En tot op heden is het gast netwerk nooit gebruikt, dus weer ook niet of hier problemen mee zijn. 

Ik hou het een paar dagen in de gaten hoe het gaat  

Ciao Hans. 


 


 

Reputatie 7
Badge +15

Er was dus blijkbaar toch een conflict ontstaan tussen de 2 zelfde wachtwoorden voor beide bands.

Er was dus blijkbaar toch een conflict ontstaan tussen de 2 zelfde wachtwoorden voor beide bands.

Helaas zojuist weer hetzelfde issue. Ww is onjuist voor het 5Ghz kanaal. 

Zijn er nog andere tips?

Reputatie 7
Badge +15

@Hvdlinde 

Een fabrieksreset kan je eens proberen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken, easy mesh uit, 2 netwerken met verschillende wachtwoorden en de instellingen die jij wilt.

Gast netwerk kan je beter uit laten als hij toch niet gebruikt wordt.

@Hvdlinde

Een fabrieksreset kan je eens proberen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken, easy mesh uit, 2 netwerken met verschillende wachtwoorden en de instellingen die jij wilt.

Gast netwerk kan je beter uit laten als hij toch niet gebruikt wordt.

Ik heb de reset zojuist uitgevoerd, moest even goed moment uitzoeken met thuiswerken, online school etc. 
 

geen guest netwerk

easy mesh uit

5Ghz ander ww dan 2.4Ghz die ook een andere naam heeft. 
 

Hoop dat het issue nu opgelost blijft. 
bedankt. 

@Hvdlinde

Een fabrieksreset kan je eens proberen door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken, easy mesh uit, 2 netwerken met verschillende wachtwoorden en de instellingen die jij wilt.

Gast netwerk kan je beter uit laten als hij toch niet gebruikt wordt.

Ik heb de reset zojuist uitgevoerd, moest even goed moment uitzoeken met thuiswerken, online school etc. 
 

geen guest netwerk

easy mesh uit

5Ghz ander ww dan 2.4Ghz die ook een andere naam heeft. 
 

Hoop dat het issue nu opgelost blijft. 
bedankt. 

Vandaag 20 mei, is het probleem niet meer opgetreden. Alles werkt nog steeds prima. 

Reputatie 6

@Hvdlinde top om te horen dat dit heeft geholpen, @Waqqas bedankt voor je hulp! Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust.

Reageer