Beantwoord

Zyxel T50 en TP-Link SG108E

  • 30 July 2020
  • 9 reacties
  • 558 Bekeken

Ik heb zo ongeveer tegelijkertijd met de installatie van TMT nieuwe gigabit netwerk switches gekocht. Bij de TV en alle media apparaten, Xbox, enz staat een  TP-Link SG108E en bij de modem staat een TP-Link SG116E. Beide switches staan (nog) in factory standaard instellingen.

Wanneer ik de TP-Link switches verbind en in gebruik neem dan wordt het netwerk hopeloos onbetrouwbaar. Verbindingen vallen ineens weg; zelfs de Wifi verbinding, terwijl mijn Deco AP rechtstreeks aan een poort van de modem verbonden is (dus niet via de switches).

Hallo ik de TP-Link switches er tussenuit en vervang ik de zaak met oudere Netgear gigabit switches dan werkt alles uit de kunst.

Ik vermoed dat de Zyxel en de TP-Link switches elkaar niet pruimen ivm mogelijk snelheidshandshaking op de poorten, of wellicht de energiebesparing op de TP-Link switches. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft? Is het mogelijk om de snelheid van de Zyxel op een bepaalde snelheid (gigabit) vast te zetten?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 31 July 2020, 11:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@PJanssens 

Ik zou eens kijken, zeker gezien het gebruik ook voor IPTV, hoe de setting IGMP Snooping staat. Vergelijk die setting eens tussen de TP en Netgear, want ik vermoed dat het in de Netgear op enabled staat en in de TP niet.

What is IGMP SNOOPING?

Reputatie 7

Hi @PJanssens, De tip van @Pieter_B is een goede, de TP-link switches zijn unmanaged maar hebben toch een aantal "slimmigheden” ingeprogrammeerd waardoor sommige types inderdaad niet helemaal lekker werken met ons modem (voornamelijk de TP-Link TL-SG105). We adviseren overigens om IGMP Snooping uit te zetten. Hierdoor kan er vertraging ontstaan wat het storen in de hand werkt.

@Brian , @Pieter_B 

 

Mijn TP-Link SG108 en SG116 zijn de ‘grote’ broertjes van deze switch. Ik ga het proberen…

IGMP Snooping stond inderdaad aan. Ik heb het op beide switches uitgeschakeld. De SG116 is nu weer actief. Eens zien wat dat geeft…

/edit (45 min later): Het lijkt inderdaad goed te gaan. Zojuist de SG108 ook weer aangesloten en de zaak blijft stabiel… Nu nog de WAP (ander topic).

Dankjulliewel voor de hulp.

hoe benader ik de TL-SG108

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @andre berkhof 

De TP-LINK TL SG108 is een unmanaged switch, het is plug & play dus geen configuratie nodig.

bedank voor de reactie.

volgende vraag mijn zonnepanelen via de TP SG108 werken niet rechtstreeks op de zyxel T50 modem wel wat kan ik hieraan doen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@andre berkhof 

Heb je ook een andere poort op de switch geprobeerd of een andere internetkabel tussen modem en switch?

jazeker als ik de kabel naar de modem en de kabel naar de panelen met een rj45 koppeling doorzet  doen mijn panelen het wel, ik heb de uitgangen 1voor 1 met mijn laptop geprobeerd en op alle uitgangen heb ik bedraad  internet op mijn laptop

opgelost:

ik heb alle aansluitingen losgenomen uit de TL-SG108 en de spanning er een halve minuut eraf gehaal, spanning er op oplaten starten gaat heel snel, daarna als eerste de verbinding naar de modem oplaten komen en daarna 1voor 1de verbindingen toegevoegd met tussenpauze en zo heb ik de verbindingen weer tot stand gekregen.

bedankt voor de info

 

Reageer