Beantwoord

Zyxel T50 in bridge voor AirPort Extreme als DHCP server

  • 1 February 2020
  • 4 reacties
  • 763 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Is het mogelijk om de Zyxel in bridge mode te plaatsen, zodat ik met 3 AirPort Extremes (met ethernet backhaul) erachter de IP adressen verdeel? Dit was bij Ziggo wel mogelijk. 

Ik heb al geprobeerd om

1. De AirPort Extreme met een vast IP-adres in de DMZ van de Zyxel te plaatsen, maar dit bleef double NAT perikelen geven - zelfs met DHCP op de Zyxel uitgezet. 

  1. De Airport Extremes in bridge modus de IP adressen van de Zyxel te laten verdelen. 

In beide gevallen wordt het netwerk traag als dikke #$^! en valt het continu uit. 

Aangezien ik noch de TV noch de telefonie opties gebruik zou ik het liefst gewoon de Zyxel in bridge zetten omdat ik dan alle mogelijkheden van de Airport Extremes kan gebruiken. Hoe kan ik dit doen?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 February 2020, 15:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet mogelijk.

Je zou dan de zyxel er helemaal tussen uit moeten halen. gebruik je glasvezel of dsl ?

Thanks voor je antwoord. En je vraag - dat was idd onduidelijk. Ik heb glasvezel.

Net een managed switch (Netgear GS305E) gekocht om vanaf de glasvezel naar Ethernet converter de vlans uit elkaar te trekken en dan de AirPort Extreme als router te gebruiken, gebaseerd op jouw eerdere post. Zou moeten kunnen, op die manier? Dan is de Zyxel er helemaal tussenuit. Een ding was me nog onduidelijk, nl als ik dit instel:

Poort 1 Trunk vlan 300 en vlan 640 Tagged
Poort 2 VLAN 300 Untagged
Poort 3 VLAN 640 Untagged
Poort 4 VLAN 1 Untagged

Dan is poort 1 degene die naar de AirPort Extreme moet, of niet?

Als ik dan TV en VoIP opgeef maakt me niet zoveel uit, en die TV zou ik nog wel op een aparte poort moeten kunnen plaatsen, niet?

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @tknapen 

poort 1 de mediaconvertor poort 2 de airport.

op die manier word de vlan tag er af gehaald zodat de airport het ook snapt.

en hoe werkt dit met vdsl ? dus geen mediaconverter ?

Reageer