Beantwoord

Zyxel T50 modem wil geen verbinding maken met smartbox(iptv)

  • 26 March 2020
  • 28 reacties
  • 1910 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Mijn mediabox krijg ik gewoon niet gekoppeld aan mijn modem (zyxel t50). wps knopje geprobeerd. wps code invoeren geprobeerd en dit alles wil niet werken. Het mediakastje werkt overal behalve bij mij thuis met mijn huidige modem. hotspot met mijn telefoon werkt het mediakastje wel gewoon.

 

Werkt niet via de wifi.

 

Wie heeft ditzelfde probleem en wie kan mij hiermee helpen?

 

Tips zijn welkom!

icon

Beste antwoord door Ababd 1 April 2020, 23:28

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ababd 

Gaat het om een eigen (Android) mediabox?

Misschien kun je eens proberen om de netwerk instellingen te herstellen.

Ja, het is een adriod mediabox. netwerk instellingen van de modem bedoel je?

 

Reputatie 7
Badge +15

Als je op het android kastje naar wifi netwerken zoekt kan je het netwerk van je modem wel zien en wat gebeurt er als je de netwerksleutel invoert? Netwerk vergeten en opnieuw verbinden?

Alle andere wifi apparaten werken wel thuis?

ja, het kastje ziet gewoon het netwerk en de netwerksleutel kan invoeren. alleen maakt het dus geen verbinding. netwerk vergeten en opnieuw verbinden werkt ook niet. Alle andere wifi apparaten werken gewoon.

 

Het kastje zegt dat het netwerk “saved” is en  daarna wilhet kastje connecten(connecting) dat lukt niet en dan staat er “disabled.”

bekabeld werkt het wel.

Reputatie 7
Badge +15

Ik snap niet waarom andere wifi apparaten dan wel werken maar kan je in de zyxel modem inloggen en 2,4 Ghz en 5 GHz scheiden zodat je het met allebei de netwerken kan proberen.

In het menu bij netwerk instellingen, draadloos ga naar het tabblad Easy mesh en schakel deze uit. Ga terug naar het tabblad algemeen haal het vinkje bovenaan weg, selecteer bij band 5 GHz en zet 5G achter de SSID.

 

Ik heb 5GHZ geselecteerd maar het vinkje van draadloos kan ik niet in of uitschakelen. ik heb een printscreen als voorbeeld.

Dit schijnt ook niet werken. ik heb het netwerk “vergeten” en opnieuw proberen te verbinden. Kan de afstand van het kastje en de modem iets mee te maken hebben? zelfs op anderhalf meter afstand maakt het geen verbinding met de modem.

Reputatie 3

Dat zou niet mogen uitmaken. En als ik het goed zie in je printscreen, heb je de netwerken gekoppeld. Daardoor kan je de 5GHz niet uitzetten. Zou geen probleem mogen zijn, omdat beide netwerken in de lucht zijn.

Kan je wel met andere apparaten op het WIFI?

Reputatie 7
Badge +15

@Ababd 

Om het toch te proberen met 2 netwerken moet je eerst op dezelfde pagina naar het tabblad Easy mesh LAN en deze uitschakelen, klik op toepassen en nu kan je het vinkje weghalen bij algemeen.

Dat zou niet mogen uitmaken. En als ik het goed zie in je printscreen, heb je de netwerken gekoppeld. Daardoor kan je de 5GHz niet uitzetten. Zou geen probleem mogen zijn, omdat beide netwerken in de lucht zijn.

Kan je wel met andere apparaten op het WIFI?


Ja, met andere apparaten wel. Ik heb twee netwerken gehad. De ene was gewoon de gebruikelijk ssid en die tweede was met 5G achter de ssid. 
 

op het moment dat in de lijst met netwerken “ssid 5G” tevoorschijn komt en ik wil connecten werkt dit ook niet. 

@Ababd

Om het toch te proberen met 2 netwerken moet je eerst op dezelfde pagina naar het tabblad Easy mesh LAN en deze uitschakelen, klik op toepassen en nu kan je het vinkje weghalen bij algemeen.

Ja, dit allemaal is gelukt. Jouw instructies waren duidelijk. Alleen het resultaat is nog steeds niet positief. Het mediakastje wil maar niet via de WiFi verbinden.

 

 

Reputatie 3

Dat zou niet mogen uitmaken. En als ik het goed zie in je printscreen, heb je de netwerken gekoppeld. Daardoor kan je de 5GHz niet uitzetten. Zou geen probleem mogen zijn, omdat beide netwerken in de lucht zijn.

Kan je wel met andere apparaten op het WIFI?


Ja, met andere apparaten wel. Ik heb twee netwerken gehad. De ene was gewoon de gebruikelijk ssid en die tweede was met 5G achter de ssid. 
 

op het moment dat in de lijst met netwerken “ssid 5G” tevoorschijn komt en ik wil connecten werkt dit ook niet. 

Hummm, 2,4Ghz werkt wel, maar 5Ghz niet, en je mediabox doet het helemaal niet. 
Het lijkt erop dat er ergens onderhuids een instelling word vastgehouden door de Zyxel. Bij een andere router heb ik dat probleem ook eens gehad. Een reset naar factorydefault loste toen het probleem op. 

Heb je al een fabriekreset uitgevoerd?

 

 

Dat zou niet mogen uitmaken. En als ik het goed zie in je printscreen, heb je de netwerken gekoppeld. Daardoor kan je de 5GHz niet uitzetten. Zou geen probleem mogen zijn, omdat beide netwerken in de lucht zijn.

Kan je wel met andere apparaten op het WIFI?


Ja, met andere apparaten wel. Ik heb twee netwerken gehad. De ene was gewoon de gebruikelijk ssid en die tweede was met 5G achter de ssid. 
 

op het moment dat in de lijst met netwerken “ssid 5G” tevoorschijn komt en ik wil connecten werkt dit ook niet. 

Hummm, 2,4Ghz werkt wel, maar 5Ghz niet, en je mediabox doet het helemaal niet. 
Het lijkt erop dat er ergens onderhuids een instelling word vastgehouden door de Zyxel. Bij een andere router heb ik dat probleem ook eens gehad. Een reset naar factorydefault loste toen het probleem op. 

Heb je al een fabriekreset uitgevoerd?

 

 

Nee, niet. Geen factory reset.  Zowel 2,4ghz als 5ghz werkt niet. Het mediakastje werkt wel bekabeld. Maar wil niet via WiFi verbonden worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ababd, graag voer ik dan een factory reset voor je uit. Als je het liever zelf doet zodat je het specifieke tijdstip kunt kiezen, dan kun je in het volgende topic lezen hoe je dit kunt doen: Hoe voer ik een factory reset uit?. Succes ermee en als het toch niet lukt, dan horen we je graag. De Community zit altijd voor je klaar! Ondanks de huidige crisis, wens ik je een prachtig weekend toe. Voor nu: stay safe and strong! :muscle_tone2:

Hallo Jason, ook dit werkt niet. ik kan het kastje gewoon niet via de wifi verbinden. Mijn eerder comment is niet zichtbaar waarschijnlijk omdat ik niet meer ingelogd was. U stay strong 2 man!

Reputatie 7
Badge +3

@Ababd 

Weet niet of deze pagina nog wat hulp kan bieden.

@Ababd

Weet niet of deze pagina nog wat hulp kan bieden.

Hallo Pieter, zelfs dit werkte niet. Het kastje omgeruild en dit nieuwe kastje werkt gewoon. Zonder enig probleem. Thanks allemaal voor de tips!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ababd! Wat fijn dat het nieuwe kastje gewoon werkt, goed dat je ermee aan de slag bent gegaan! 😁 Veel plezier met je abonnement en als we je ergens anders mee kunnen helpen in de toekomst, dan weet je dat de Community altijd klaar zit voor je.

Best,

Ik heb tmobile modem zyxel -t50.

Sinds 3 dagen , kan ik via my android smart tv niets ontvangen.

yoube /videoland/Netflix werken gewoon goed.

Daarvoor heeft het wel gewerkt.

Zodra ik de app(iptv smarter/perfect player /iptv) opstart wordt de m3u url niet herkent.

Terwijl ik via 4g werkt de url link wel. 

Is er iets  dat in de zyxel modem  aanpassen of wijzigen moet worden.

mvg/simon

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @skm, goed dat je om hulp vraagt op de Community, daar zijn we voor! 

Ik heb een lijnmeting gedaan en zie dat de verbinding inderdaad een aantal keer is weggevallen in de afgelopen periode. Om dit euvel te verhelpen, heeft mijn collega van de Klantenservice Guidion aangestuurd. De monteur komt morgen al langs zie ik, dat is fijn. Ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om de verbindingsproblemen te herstellen. 

Je hoeft in de Zyxel niets te wijzigen. De eventuele wijzigingen die aangebracht moeten worden, zullen door de expert worden uitgevoerd. Wil je me alsjeblieft laten weten hoe het bezoek morgen gegaan is? Mocht ik namelijk iets kunnen doen, dan bied ik me graag aan voor hulp. Samen komen we er altijd uit. Succes morgen en stay safe!

Reputatie 1

@Jason 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als @skm ! En nu?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @nijlc1991, top dat je het meldt, we gaan het proberen te verhelpen!

Als ik het goed begrijp, gebruik jij ook een externe TV-leverancier à la IPTV? Daar bieden we namelijk geen ondersteuning op, maar ik kan je natuurlijk wel advies geven. Wat je het beste kunt doen, is het IPTV programma nog eens op jouw Android TV zetten door deze opnieuw te installeren. Mocht dit niet werken, dan is een volledige reset van de TV zelf vaak de uitkomst. 

Ik zie dat mijn collega je ook geadviseerd heeft om Cloudflare DNS op het modem te zetten, dit kan ook goed werken. Kom je eruit met deze informatie? Zo niet, laat het weten, dan schiet ik weer te hulp! 

@Jason Ik heb ook precies hetzelfde probleem als @nijlc1991 en @skm, hoe gaan we dit oplossen en is dit überhaupt oplosbaar? Zo niet dan overweeg ik om over te stappen.

Hoi..  @nijlc1991 @ossie3..  Bij mij is de storing verholpen  de dipswitch op de pearlbox stond verkeerd...  Pin 1 en 6 moesten op "on" of "1" staan en de pearlbox en modem herstarten. 

Mvg,  skm

Reageer