Beantwoord

Zyxel T50 WEP of WPA in verband met oude printer.

  • 30 November 2019
  • 2 reacties
  • 639 Bekeken

Goedendag T-Mobile community,

 

Ik heb een Oude HP 3050A j611 printer die ik wil aansluiten op ons nieuwe glasvezel netwerk, maar helaas kan de printer niet overweg met WPA2-PRK encryptie. Ik wilde dus in het modem inloggen en de encryptie veranderen naar WEP of WPA zodat ik weer fijn draadloos kan printen. Tot mijn teleurstelling zag ik dat WPA2-PRK de enige versleutelingsmethode is op het modem, waardoor ik nu geforceerd word om bedraad te printen.

 

Moet ik nu een ander modem die wel oudere encryptie ondersteunt er tussen hangen, of gewoon een nieuwe printer kopen in verband met gedateerde beveiliging? Het zou prettiger zijn als ik natuurlijk de versleuteling aan zou kunnen passen. Ik neem aan dat T-Mobile er ‘redenen’ voor heeft dat dat niet kan.

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 November 2019, 13:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shortcut18 

De meeste instellingen in de Zyxel modem hebben wij geen toegang voor. T-mobile medewerkers kunnen wel bij deze instellingen en die kunnen het beveiligings type aanpassen.

Natuurlijk kan je ook gewoon bedraad printen of je printer gewoon een update geven door een nieuwere te kopen.

 

Hallo @Shortcut18 

De meeste instellingen in de Zyxel modem hebben wij geen toegang voor. T-mobile medewerkers kunnen wel bij deze instellingen en die kunnen het beveiligings type aanpassen.

Natuurlijk kan je ook gewoon bedraad printen of je printer gewoon een update geven door een nieuwere te kopen.

 

Dan maar een nieuwe printer kopen die wel overweg kan met de encryptie. Ding is ook alweer tien jaar oud, maar werkt nog goed.

Reageer