Beantwoord

Zyxel versterker reageert als data hotspot?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hi,

 

Ik heb sinds anderhalve week een Zyxel versterker aangesloten op mijn modem. Apparaat werkt verder prima en geeft goed bereik. Alleen nu wil mijn iPhone geen backups meer draaien, krijg de melding: “cannot make backup due to poor network conditions”. Ook bij updaten van apps geeft de iPhone een data waarschuwing terwijl ik op WiFi zit. iOS updates draaien ook niet. Dit werkt wel als ik overschakel op de WiFi verbinding van het modem zelf. Ik heb in de instellingen van Zyxel proberen te kijken maar kan niets bijzonders vinden. Lijkt wel alsof hij de verbinding met de versterker als een hotspot met beperkte data ziet. Iemand enig idee?

 

Overigens heb ik de versterker als repeater staan. Heb een tweede SSID op modem aangemaakt om te testen.

icon

Beste antwoord door Piotr 14 April 2020, 11:45

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2

@Piotr inmiddels heb ik de update (firmware) ontvangen en kan ik bevestigen dat dit het probleem oplost. Ook de Wi-Fi is veel stabieler. Het valt mij alleen wel op dat ingebruik met de Wi-Fi  (zyxel) versterker dit probleem nog steeds aanwezig is. Is dit ook getest?

Bedankt voor alles tot nu toe.

Reputatie 7

Hey @Michielderouter,

Momenteel speelt er een issue waarbij klanten met het Zyxel T50 modem problemen ervaren met het maken van back-ups van iOS apparaten. Dit probleem is bekend bij onze techneuten en leverancier. We gaan er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen!

In de tussentijd kun je gelukkig van een tijdelijke oplossing gebruik maken. Je kan zelf inloggen op het modem en het gastnetwerk inschakelen en je iOS apparaten hiermee verbinden. Belangrijk is dat je op jouw iOS apparaat het normale Wifi netwerk verwijdert uit je standaard netwerken en dit stappenplan hanteert:

  • verbind met het standaardnetwerk in instellingen 
  • klik op het "i" rondje rechts naast het SSID/ Wifinaam van het netwerk
  • kies "vergeet dit netwerk"
  • Je kan daarna verbinding weer maken met het gast-wifi netwerk
Reputatie 2

@Piotr dank voor je terugkoppeling. Dat is duidelijk. Ik wacht het rustig af :)

 

Ben blij hetissue is gevonden en dat ik niet de standaard suggestie krijg van controleer de instellingen en reset het modem.

 

Wellicht een tip om dit op de site ergens te plaatsen in de FAQ en door te geven aan de klantenservice, dan is iedereen op de hoogte. .

Reputatie 7

Hey @Jonathanslob,

De versterkers/Wifi-punten kunnen inderdaad automatisch updaten, wel zo handig! :smile: Om de juiste software binnen te halen, dien je je Wifi-punt bekabeld aan te sluiten op het modem. Let wel op dat het maximaal 30 uur kan duren voordat de nieuwste software wordt binnengehaald. Het mag dan wel een lange zit zijn, maar dan weet je zeker dat je vervolgens de nieuwste firmware hebt. :wink:   

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leron 

Ik zelf heb een Galaxy S9 en als ik naar wifi > geavanceerd ga dan heb je een optie dat je telefoon overschakelt naar mobiele data bij een onstabiele wifi, staat deze uit?

Is de versterker bedraad aangesloten op de modem? Kan de repeater niet de gegevens overnemen van de modem?

Versterker is bedraad aangesloten. Ik heb de versterker de gegevens over laten nemen van de modem. Vorige week had ik de versterker aangesloten en gebruikt zonder gegevens van het modem over te nemen. Beiden hetzelfde probleem.

 

ik kan bij iPhone wel WiFi assistentie uitzetten maar dan blijft hij de WiFi verbinding van de versterker nog als onstabiel en zwak zien. Hij zal dan alsnog geen backups en software updates op de achtergrond draaien. Wat heel onlogisch is want juist de wifi verbinding van mijn modem is enorm zwak en onstabiel (vandaar dat ik de versterker nam natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +15

Je hebt dan wel de wifi van de modem uitgeschakeld in de modem interface en welke type zyxel versterker is het precies?

Gaat om Zyxel WAP6807 en heb Draytek modem. Heb zelf verschillende opties geprobeerd en zowel modem als versterker gereset. Probleem blijft ook als ik WiFi van modem ingeschakeld heb maar ook als deze uitgeschakeld is. Lijkt in de verbinding met de versterker te zitten. 
 

Qua snelheid en bereik is er dus helemaal geen probleem behalve bij achtergrond taken en downloads.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoe zit het als je een andere mobiel met de versterker verbind? Is het dan hetzelfde of werkt de wifi dan wel goed?

Zit de internet kabel in poort 1 of 2 en niet 3 of 4?

Reputatie 2

@Jason  Dankjewel nog voor het doorgeven ! 💪

Had je inmiddels al wat gehoord?

@Jason Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn versterker de nieuwe firmware binnen haalt? Ik begrijp vanuit andere topics dat er een nieuwe firmware versie is alleen blijft die van mij hangen op 1.00(ABTB.0)b6_1017

Hij zit inderdaad aangesloten opLAN poort 1. Alle andere devices hebben hetzelfde probleem wanneer ze verbonden zijn met de Zyxel versterker. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leron, graag kijk ik met je mee wat er aan de hand kan zijn. Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van jouw IBAN in een privéberichtje ontvangen? Dan voer ik een lijnanalyse uit om na te gaan of het euvel in de verbinding zit.Omdat de Zyxel WAP voorlopig nog niet direct samen met het Draytek modem werkt, moet er minimaal één Zyxel Wifi-versterker bekabeld aangesloten zijn die de Wifi van het modem vervangt. Goed dat je dit getest hebt en jammer dat daar nog geen verandering in is opgetreden. Kun je eens proberen om de Zyxel in poort 2 aan te sluiten?

Reputatie 2

@Jason ik ervaar exact dezelfde problemen, ik maak gebruik van zowel de Zyxel router, als de versterker. (Draadloos) Voor mij was het ook niet mogelijk om de update te downloaden. Er gaat ergens iets niet helemaal goed met Apple apparaten lijkt het. Verder is de Wi-Fi echt wel snel en het bereik goed. 

Reputatie 7

Hi @Leron, zou je eens willen proberen om de versterker een fabrieksreset te geven? Dit kan je doen door het ‘reset’ knopje een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip. Als je de versterker daarna bedraad aansluit op de modem dan zal hij opnieuw de firmware op gaan halen. Mocht hij dan nog steeds de huidige versie ophalen laat het dan even weten, dan moeten we de versterker omruilen voor een ander exemplaar. Laat zeker even weten of het gelukt is!

Hi @Leron, zou je eens willen proberen om de versterker een fabrieksreset te geven? Dit kan je doen door het ‘reset’ knopje een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip. Als je de versterker daarna bedraad aansluit op de modem dan zal hij opnieuw de firmware op gaan halen. Mocht hij dan nog steeds de huidige versie ophalen laat het dan even weten, dan moeten we de versterker omruilen voor een ander exemplaar. Laat zeker even weten of het gelukt is!

Hoi Brian,

Weten jullie zeker dat deze kastjes (wap6807) überhaupt automatisch kunnen updaten? Ik had hetzelfde probleem, heb zelfs een vervangende wap6807 gehad maar updaten? Ho maar. Vraag is toen bij technische afdeling neergelegd en die hebben op afstand ingelogd en handmatig geüpdatet. Ik zit op b11. Update moet volgens mij altijd handmatig via een .zip bestand. Op zich prima maar wel fijn als deze bestanden in de community gedeeld zouden kunnen worden

 

Groeten,

Jonathan

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Michielderouter, wat fijn dat de firmware update het euvel verholpen heeft! 😄 Mijn collega heeft jouw feedback met betrekking tot de Zyxel extender doorgezet aan onze technische toppers. We wachten nu op een reactie van hen. Thanks voor het doorgeven! 

Reageer