Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 instellen als default gateway 192.168.2.1

  • 20 July 2019
  • 3 reacties
  • 5251 Bekeken

Goedemorgen forum experts,

Ik ben een nieuwe klant en zoals ik op dit forum verneem zal ik als nieuwe klant een Zyxel VMG8825-T50 binnenkort ontvangen. Mijn huidige netwerk is ingesteld op een 192.168.2.xxx adres op basis van meerdere vaste ip-adressen. Veel instellingen en apparaten verwijzen naar de IP-adressen, waardoor het minder werk is de Zyxel anders te configureren i.p.v. alle wijzigingen door te voeren in de apparaten en browsers. Vraag is dan ook of het mogelijk is om de Zyxel VMG8825-T50 modem zodanig te configureren dat de default gateway wordt gewijzigd van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1. Dhcp bijvoorbeeld: 192.168.2.2 - 192.168.2.40 en statische ip-adressen vanaf 192.168.2.41 te configureren? Iemand hier ervaring mee. Of is dit niet mogelijk vanwege T-moblie config?

Hoop dat iemand mij hierover kan adviseren. Allen heel veel dank alvast.
icon

Beste antwoord door Brian 23 July 2019, 13:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hi @dummymobile, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Het is zeker mogelijk om statische IP-adressen en de DHCP range in te stellen. Ik ga er eigenlijk van uit dat je de default gateway ook aan zou moeten kunnen passen maar ik durf dit niet 100% te bevestigen. Mogelijk heeft iemand anders hier in de praktijk ervaring mee?

P.S. Ik heb je topic verplaatst naar het ' Thuis' deel, het Netwerk subforum is voor het mobiele netwerk dus hopelijk krijg je nu wat meer response! 😉
Reputatie 7
Badge +3
@dummymobile

Je kunt zeker je default gateway en je DHCP range aanpassen binnen dit modem.



Statische IP/MAC adressen kun je op de volgende pagina instellen.

Hoi Pieter_B,

Heel veel dank voor jouw informatie!
Moet lukken zo.

Reageer