Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 Port forwarden lukt niet

  • 21 October 2020
  • 6 reacties
  • 667 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sorry, dit is al eerder gevraagd, ik heb de topics gelezen maar ik kom er niet uit omdat ik gewoon niet genoeg ervan begrijp en de afkortingen me niets zeggen...

Ik wil port 5036 forwarden naar mijn PC. Daarvan heb ik het IP ingevuld dat ik te zien krijg bij “Verbondenheid”. Dit is wat ik nu heb:

Als ik dan hierheen ga om te testen: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Krijg ik steeds dat de port gesloten is. Dat betekent dan toch dat het niet werkt?

 

Alle opties voor “WAN-interface” geprobeerd, maakt geen verschil. Mijn firewall in Windows staat uit. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door yalerta 21 October 2020, 18:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Teup , 

De instellingen lijken goed te staan. De WAN interface moet overheen komen met de technologie waar je diensten op afneemt. 

  • ETH_Internet = Glasvezel 
  • VD_Internet = (V)VDSL
  • ADSL_Internet = (A)DSL

Kan je het programma wel beanderen op die poort binnen je eigen netwerk? Ik weet dat yourgetsignal alleen zegt dat de poort open staat als die ook een reactie krijgt van de betreffende applicatie op die poort. 

Hi @Teup , 

De instellingen lijken goed te staan. De WAN interface moet overheen komen met de technologie waar je diensten op afneemt. 

  • ETH_Internet = Glasvezel 
  • VD_Internet = (V)VDSL
  • ADSL_Internet = (A)DSL

Kan je het programma wel beanderen op die poort binnen je eigen netwerk? Ik weet dat yourgetsignal alleen zegt dat de poort open staat als die ook een reactie krijgt van de betreffende applicatie op die poort. 

Dank voor je reactie. Goed om alvast te weten dat ik ETH_Internet moet hbben.

Aha, dus die site test het een beetje van de zijlijn en maakt niet dat mijn PC luistert voor connectie als ik het goed begrijp..

Lastige is dat ik de software nog niet kan testen, omdat die er nog niet is. Ik kan een beetje programmeren in C# en wil een spel over internet maken met een TCP client. Heb dat vroeger ook in Visual  Basic gemaakt. Hoog gegrepen met mijn beperkte kennis van netwerken, maar juist daarom wilde ik eerst testen of portforwarden uberhaupt werkt, zodat ik zeker weet dat als ik tegen problemen aanloop het aan mijn code ligt.

Misschien is er een andere manier om te testen die je me kunt aanraden?

 

Inmiddels met de klantenservice gebeld die aangeeft dat portforwarden is afgeschaft, dus als dat inderdaad klopt dan kunnen we dit verder laten zitten… de info die ik kreeg heb ik hier samengevat: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-zyxel-t50-met-glasvezel-wil-echt-niet-werken-323803/index2.html#post1578995

Reputatie 6
Badge +3

Weet niet hoe handig je bent. Maar je kan een webservertje opzetten op dezelfde poort. Om te kijken of het werkt. 

Ik zou hem daarna wel weer uitzetten en de portforward verwijderen tot dat je spel af is ;) 

Reputatie 7
Badge +5

@Teup

Probeer eens een poort omzetting (vertaling) te forceren.

Zoiets als externe poort b.v 55036 - 55036 en interne poort op 5036 - 5036

Daarna de test uitvoeren naar jouw externe ip adres, vaak al aangegeven bij die testwebsites, en dan poort 55036 als te testen.

Vergeet niet je firewall weer aan te zetten !!
Je maakt je interne ip adres 192.168.x.x deels onherkenbaar, is niet echt nodig, het is gevaarlijker als je het externe ip adres laat zien, (daar duiken we met z'n allen op :rofl::sunglasses::drooling_face: )

simpele webserver opzetten xammp  soms eenvoudiger als de eigen windows webserver.

@Teup

Probeer eens een poort omzetting (vertaling) te forceren.

Zoiets als externe poort b.v 55036 - 55036 en interne poort op 5036 - 5036

Daarna de test uitvoeren naar jouw externe ip adres, vaak al aangegeven bij die testwebsites, en dan poort 55036 als te testen.

Vergeet niet je firewall weer aan te zetten !!
Je maakt je interne ip adres 192.168.x.x deels onherkenbaar, is niet echt nodig, het is gevaarlijker als je het externe ip adres laat zien, (daar duiken we met z'n allen op :rofl::sunglasses::drooling_face: )

simpele webserver opzetten xammp  soms eenvoudiger als de eigen windows webserver.

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met port forwarding, het lukt me maar niet want op port forward checking sites zegt het me dat de poort gesloten is. Ik heb de klantenservice gebeld maar die weten blijkbaar niks en kunnen zoals ik heb gehoord alleen mijn modem aan en uit zetten 🧐🤦🏽‍♂️😂. Ze zijden me wel dat ik hier wat meer info en hulp kon vinden. Ik moet de volgende poorts forwarden ( die van playstation ) :

Ik heb het allemaal ingevoerd mijn wan iterface is ook correct en poorts ook, maar het werkt maar niet. Ik zie nu net dat ik de poort forwarding kan  “forceren” ? Kan je mij meschien uitleggen hoe dat moet met de poorts hierboven :)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bulduk073, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, zou je een screenshot kunnen delen je portforwording in het modem? Dan kan ik namelijk meespieken of alles goed is ingevuld! Ook zeg je dat het niet werkt, wat werkt er precies niet?  

Reageer