Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 - Routing option

  • 30 November 2019
  • 5 reacties
  • 2340 Bekeken

I cannot find the routing option within the Network Options menu for the Zyxel VMG8825-T50 router provided by T-Mobile.  Does anyone know how to enable this function?  Does this model not have the option - I have the manual, but didn’t see where this option is excluded for this model.  Or doe sT-Mobile disable it for consumers?

-Daniel

 

icon

Beste antwoord door jibbewillem 1 December 2019, 07:27

Bekijk origineel

5 reacties

Hi Daniel,
 

The option is most likely disabled for the T-Mobile variant of this router. What specific setting would you like to change? And what do you want to accomplish with it?

If changing this setting is crucial you can consider using your own router.

For my VPN I use a specific address - I need to remove a DNS that is introduced…  

Reputatie 1

Is het niet mogelijk om een statische route toe te voegen?  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Crap, wij werken met dynamische adressen dus vanuit ons is dat niet mogelijk. Wat je wel kunt proberen is om middels een omzeiling dit enigszins te manipuleren zodat je niet via de DHCP werkt op de apparaten waarop je een vast IP-adres wilt verkrijgen. Hieronder heb ik een stukje geplaatst met uitleg. Bron :https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloos-installeren/vast-ip-adres-instellen/

 

Standaard staan de meeste routers ingesteld op DHCP. Dat houdt in dat de router zelf IP adressen uitdeelt zonder dat je hier zelf iets voor hoeft in te stellen. Wel zo makkelijk. Toch kan het soms wenselijk zijn om zelf een statisch IP adres in te stellen.

Waarom een vast IP adres instellen?

Om bepaalde toepassingen, zoals torrent programma’s en bepaalde games, goed te laten werken is portforwarding noodzakelijk. Portforwarding kun je instellen op je router en hiervoor heb je een vast IP adres nodig. Hoe je poorten kunt forwarden voor jou router lees je op portforward.com, dit verschilt per model.

Vast IP adres instellen in Windows

Kies een vrij IP adres dat in je netwerkrange valt, maar niet in de DHCP range van je router. Dit om conflicten te voorkomen.

Voorbeeld: Mijn router heeft IP adres 192.168.0.1 en de DHCP range heb ik ingesteld van 192.168.0.100 tot 192.168.0.199. Dit houdt in dat ik de IP adressen 192.168.0.2 t/m 192.168.0.99 zelf kan gebruiken zonder dat deze per ongeluk tegelijk ook door de DHCP server van de draadloze router wordt uitgedeeld.

In Windows ga je naar het netwerkcentrum en hier kies je voor ‘adapter instellingen wijzigen’. Hier kun je instellingen opgeven voor je draadloze netwerk adapter, maar ook voor de bekabelde netwerkkaart van je pc. Bij de eigenschappen van Internet Protocol versie 4 kun je zelf een statisch IP adres instellen. In de video bovenaan dit artikel kun je bekijken hoe je dat onder Windows 7 doet.

Reputatie 1

Bij een static route is het handig dat de router weet naar welk interface. Ik gebruik een Asus mesh router met in total 3 nodes. Die zit op een ander op range. Verder draait hier een VPN dienst op waar ik precies op heb ingesteld wanneer er een VPN gebruikt wordt.

Dus in de routing table moet ik kunnen zeggen dat het verkeer voor 192.168.1.0/24  naar op 192.168.2.2  moet. Heb trouwens jullie router het ip-adres 192.168.2.1 geven omdat ik veel vaste ipadressen heb in het andere segment (192.168.1.1/24)waar jullie router standaard op geleverd wordt.

 

Ik heb nu de 192.168.2.2 interface als DMZ. Dan kan ik door natten. Maar het is niet netjes. Misschien Gooi ik jullie router er tussen uit maar ben bang dat er ooit een verandering komt waardoor mijn router geen verbinding meer houdt. Als jullie de 300 blijven gebruiken voor internet dan kan ik die van jullie eruit gooien en der mijne direct op het glas zetten.

 

 

Heb kinderen thuis een als daar het internet uithaalt in Corona tijd breekt de hel los

Reageer