Beantwoord

zyxel VMG8825-T50 setup wizard niet benaderbaar in configuratie om wan naar lan te schakelen.

  • 26 February 2020
  • 5 reacties
  • 1523 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Na het inloggen op de zyxel modem via de browser kom ik terecht op de index pagina waar er aan de rechterkant een sidemenu uitschuift met een aantal opties zoals weergegeven in de gebruikershandleiding van de producent.

Echter is de optie voor de wizard hier op mijn pagina niet aanwezig en kan ik de optie om de wan poort als lan poort te gebruiken niet aanzetten. Iemand enig idee waarom ik in de config geen optie voor de wizard heb of er een andere optie is om de wan poort om te zetten in een lan poort?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 February 2020, 12:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hoi @R3P4 Gebruik je toevallig een adblocker of een plugin die scrips blokkeert? 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @R3P4 

Op de Zyxel van T-mobile zit een eigen firmware waarop veel instellingen enkel toegankelijk zijn voor admins en wij als klanten kunnen daar niet bij.

Je zult het moeten doen met de instellingen die wel toegankelijk zijn en anders kan je altijd nog gebruik maken van een eigen router achter de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +3

@R3P4 

Het lijkt dat je opzoek bent naar de “Bridged” setting binnen dit TM-modem, maar dat kan niet.

Wat @Waqqas ook al aangeeft, TM gebruikt company firmware op dit modem/router en zijn er dus een aantal functies hidden voor de normale gebruiker.

De volgende vraag is dan wel, waarom zou je dit willen doen?

@ glassertje, Ik gebruik geen adblock maar palemoon browser.

@ Pieter_B & waqqas, Ik wil de wan als extra lan omdat ik al twee poorten kwijt ben aan de tv op poort 3 en 4.

Het geeft mij de mogelijkheid om een extra aansluiting te maken die ik nog nodig heb. Naast mijn eigen zyxel en die van T-mobile heb ik dan nog een extra modem nodig voor die enkele poort die gewoon simpel kan worden geactiveerd in de configuratie.Ik heb 2x tv 4x pc 2x ipcam  nodig op mijn lan netwerk waarin ik op mijn zyxel wel de wan heb omgezet naar lan maar mis ik nog net die ene aansluiting. Het zou erg jammer zijn als dit niet mogelijk is en moet ik weer een andere oplossing gaan maken.

alvast bedankt voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +3

@R3P4 

Even voor de duidelijkheid, het T-Mobile modem/router is een APAS (All Ports All Services) toestel. Dus de vroegere beperking van LAN 3 & 4 alleen IPTV zijn met dit nieuwere toestel verleden tijd. Je beschikt dus nu over 4 uitgangen met zowel Internet & IPTV.

Nu begrijp ik uit je verhaal, dat je je eigen Zyxel min of meer hebt omgezet naar een soort van ‘switch’ , maar dan nog wel steeds met DHCP capability?

Kun je dan niet beter overstappen op een 8 poort switch vraag ik mijzelf af, i.p.v. dingen softwarematig in de router te doen. Het is bekend, dat een WAN naar LAN een softwarefunctie is en dat verkeer dus vaak in snelheid beperkt is .. tenzij er goede off-loading is.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je hiervoor een reden hebt om zo’n uitvoering te maken binnen je netwerk.

Reageer