Beantwoord

Zyxel wap 6807 verbindt niet/zendt niet uit


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goeiemorgen!
 

MIjn Zyxel Wap 6807 doet helemaal niets meer. Hieronder een kleine uitleg van de exacte situatie:

 

Zo'n 2 maanden geleden viel mijn internet snelheid van mijn tp-link extender plotseling heel erg terug (naar +/- 4 mbit/s). Zelf kreeg ik het niet gefixt dus uiteindelijk met de klantenservice gebeld, zij hebben een monteur langs gestuurd.

Hij is er even mee bezig geweest, vertelde me dat tp-link rommel is en installeerde een Zyxel Wap 6807 als extender. Alle instellingen waren terug naar factory, maar wat wachtwoorden opnieuw instellen had ik graag over voor degelijk internet boven. Internetsnelheid was goed (100 mbt/s).

Nu sinds ongeveer een week echter, nadat hij het welgeteld een week heeft gedaan, is de extender er in zijn geheel mee opgehouden. Hij gaat nog wel aan, maar enkel het stroomlampje geeft nog licht. hij reageert niet als ik de wps knop indruk, proberen te resetten reageert hij (voor zover ik kan zien) niet op. Hij zendt geen eigen signaal uit en linked ook niet met de modem.

 

Hierop heb ik beide (ook mijn t-50 modem) geprobeerd te resetten, geprobeerd bekabeld en onbekabeld aan te sluiten volgens de handleiding, een langere tijd aangesloten te houden om evt. firmware te downloaden. Dit werkte allemaal niet.

Ik kan niet inloggen op de extender (ook niet als met utp mijn laptop erop aansluit). 192.168.1.5 doet simpelweg niets.

 

Uiteraard heb ik ook weer met de klantenservice gebeld, die gaven aan niks voor me te kunnen doen en een monteur langs te moeten sturen. Eerste tijdsslot bij Guideon was echter alweer 3 weken later. Ik krijg het zelf so far niet opgelost, maar heb ook niet echt zin om nog 2.5 week zonder internet te moeten zitten in de helft van mijn huis, zeker in deze thuiswerk-tijden.

Ik ben natuurlijk ook het forum al flink overgegaan, maar heb nog geen gepaste oplossing gevonden, vooral aangezien de oplossingen vooral gebaseerd zijn op resets of instellingen van de extender aanpassen, waarop hij dus niet reageert.

 

Is er toevallig iemand die me hiermee kan helpen?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 July 2020, 17:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Joep99,

Er lopen momenteel automatische firmware updates van de Zyxel WAP. Het kan zijn dat de problemen die je nu ervaart ontstaan zijn na een update.

Als je de WAP een reset geeft, even wacht, en daarna bekabeld aan sluit op je modem dan zou deze automatisch moeten verbinden.

Zie ook de uitleg in onderstaande topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/problemen-met-het-instellen-van-zyxel-wap-6807-na-reset-niet-meer-te-verbinden-324545

Met vriendelijke groet,

Marcel

Beste Marcel,

 

Bedankt voor de reactie!

Helaas werkt de oplossing in de forumpost die je aangeeft niet (geen van de 2 die erin worden voorgesteld).

Het probleem is inderdaad volgens mij dat de WAP niet reset en geen verbinding lijkt te maken. Ook als ik via easy Mesh draadloos dus probeer te verbinden, kan hij simpelweg de extender niet vinden.

Ook als ik hem bekabeld aansluit geeft hij hem niet weer in easymesh als zijnde verbonden (en resetten lukt dus niet volgens mij). De reset-en-vervolgens-bekabelen methode lukt dus ook niet.

 

Als je nog een ander idee hebt, hoor ik het natuurlijk graag!

 

Joep

Reputatie 7
Badge +4

zou je hem eens 24h met een kabel kunnen aansluiten op het modem ? als het goed is dan moet hij zichzelf koppelen met de T50

Hey Hidden,

 

Bedankt voor de reactie. Ik heb hem gisterenavond eraan gekoppeld om er zeker voor te zorgen dat hij er minstens en zal vanavond of morgen (na de 24h) even kijken of de extender dan wel ergens op reageert.

Ik laat het weten, bedankt!

 

Joep

Goeieavond!

 

Helaas heeft het ruim 24 uur aangekoppeld houden niets uitgehaald. Hij verbindt nog altijd niet en reageert niet op de WPS knop of op resetten.

 

Heeft er iemand nog een ander idee?

 

Bedankt!

Joep

Reputatie 7
Badge +4

@Joep99 behalve een nieuwe wap niet

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. 

WAP 6807 werk niet, wil deze bekabeld aansluiten, maar alle mogelijk oplossing die in deze community gemeld zijn die werken gewoon niet. 

Modem reset, versterker reset met kabel erin etc. Het werkt allemaal niet. 

Of ik kom in AP mode, maar dan klopt de SSID niet
Of ik kom niet AP mode, maar de SSID klopt wel

AP mode + juiste SSID lijkt onmogelijk. 

Wie heeft de oplossing?

 

Softwareversie op WAP6807:

V1.00(ABTB.1)b11
Probleem lijkt te ontstaan sinds laatste update van deze WAP6807

@Joep99 behalve een nieuwe wap niet


Is voor mij een prima oplossing. Als ik het forum lees zijn die dingen op zich prima zelfstandig te installeren, mits ze het doen.

 

@Brian is het nodig hiervoor te wachten tot de monteur langs is geweest, of kan ik een nieuwe ontvangen, dat ik de huidige retour stuur?

 

Bedankt!

Reputatie 6
Badge +3

Hier hetzelfde probleem. 

WAP 6807 werk niet, wil deze bekabeld aansluiten, maar alle mogelijk oplossing die in deze community gemeld zijn die werken gewoon niet. 

Modem reset, versterker reset met kabel erin etc. Het werkt allemaal niet. 

Of ik kom in AP mode, maar dan klopt de SSID niet
Of ik kom niet AP mode, maar de SSID klopt wel

AP mode + juiste SSID lijkt onmogelijk. 

Wie heeft de oplossing?

 

Softwareversie op WAP6807:

V1.00(ABTB.1)b11
Probleem lijkt te ontstaan sinds laatste update van deze WAP6807

 

Welk modem heb je en heeft het ooit wel gewerkt? 

Als ik mijn wap reset en met een kabel op de zyxel modem aansluit neemt die netjes de SSID over (duurt wel een paar tellen). WAP draait ook de V1.00(ABTB.1)b11. 

Reputatie 1

Nogmaals een reset uitgevoerd:

/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:533: bad argument #1 to 'pairs' (table expected, got nil) stack traceback: 	[C]: in function 'pairs' 	/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:533: in function 'createtree' 	/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:201: in function 'dispatch' 	/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:168: in function </usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:167>

 

 

Dit is wat ik nu krijg. Lijkt nu helemaal niet meer te werken.

Reputatie 7

Hey @Joep99,

Zo te lezen heeft je WAP zijn laatste adem uitgeblazen. Als de fabrieksreset niet heeft gewerkt dan rest alleen nog een vervanging van je versterker. Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat er zo snel mogelijk een nieuwe versterker jouw kant op komt. :relaxed:

 

Hi @robvds,

Zo te zien heeft mijn collega je al een nieuwe versterker toegestuurd en is hij inmiddels onderweg. Kun je ons laten weten of de nieuwe versterker wel naar behoren werkt? 

Reageer