Beantwoord

Doorschakelen vaste telefoon via *61

  • 3 July 2020
  • 4 reacties
  • 909 Bekeken

Reputatie 2

Net overgestapt naar T-Mobile Thuis. Helaas is de eerste vette min al een feit.

 

Door de jaren heen heb ik inmiddels 5 eerdere providers gehad voor mijn vaste telefoon.

Bij al die providers kon ik mijn vaste nummer na X maal overgaan automatisch door laten schakelen naar een ander nummer via de instelling **61*[andere nummer]#.

Soms online via mijn account, soms via de helpdesk.

 

Vandaag bij T-Mobile geprobeerd om dit in te stellen. Nummer is niet bekend.

Gezocht op dit forum : alleen informatie hierover te vinden voor mobiele abonnementen.

Dus gebeld met de helpdesk.

Na 2x doorverbinden met iemand anders kreeg ik dan toch iemand aan de lijn die me - na ruggespraak met een collega - kon melden dat dit soort doorschakeling bij T-Mobile niet mogelijk is.

 

T-Mobile vindt het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld dat je - als je de deur uit gaat - inlogt bij My T-Mobile, je doorschakeling instelt en - als je weer thuis bent - opnieuw inlogt bij My T-Mobile om de doorschakeling weer op te heffen.

Zelfs bij het uiterst behoudende KPN hoef je dit als klant niet te doen.

Ik vind het schandalig !

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 July 2020, 14:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @geertemo, welkom op de Community, top dat je het hier aangeeft. Graag bied ik je meer uitleg omtrent de kwestie!

Ondanks het feit dat ik je het dolgraag zou willen aanbieden, is die optie inderdaad niet beschikbaar. Bij ons kun je daarentegen wel op twee manieren de vaste lijn doorschakelen: één is inderdaad via My T-Mobile Thuis en twee is via voicemail (1200 bellen en optie 3 kiezen). Dat is hoe het bij T-Mobile Thuis werkt. De optie die jij aankaart is overigens wel bij Mobiel van toepassing, maar kan dus jammer genoeg niet bij de vaste telefoon gehanteerd worden.

Kan ik nog iets anders voor je betekenen? Geef een seintje indien je hulp kunt gebruiken, ik zit altijd voor je klaar! 😄

 

 

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Geweldig dat je altijd voor me klaar zit !

Daaruit maak ik op dat je je uiterste best gaat doen om er voor te zorgen dat *61 niet slechts voor mobiele telefonie van T-Mobile beschikbaar is, maar ook voor de vaste telefonie van T-Mobile (waar het ook meer effect heeft dan bij mobiel [die heb je toch bij je]).

Hartelijk bedankt voor je hulp! Ik zie het resultaat reikhalzend tegemoet!

Reputatie 7

Hey @geertemo,

Even voor de duidelijkheid je kunt zelf direct doorschakelen makkelijk activeren binnen je My T-Mobile Thuis omgeving onder het kopje ‘Instellingen’ > ‘Bellen’ > ‘Voicemail & doorschakelen’ > en dan ‘Direct doorschakelen Aan’. Dit hoef je gelukkig maar één keer te doen en je kunt het op ieder gewenst moment uitzetten. Je kunt daar inkomende gesprekken direct laten doorschakelen zonder dat je toestel overgaat naar een ander telefoonnummer. Een andere soort doorschakeling is niet mogelijk vanuit ons. Succes!

Reputatie 2

Beste Piotr,

 

Zo te lezen zit jij niet altijd voor me klaar.

Ook vraag ik me af of je het probleem helemaal snapt.

Maar bedankt voor je “opbeurende” bijdrage!

Reageer