Beantwoord

Draadloze telefoons via Fritzbox met DECT aangesloten

  • 14 July 2017
  • 4 reacties
  • 1605 Bekeken

Ik heb t-mobile thuis besteld. Helaas zijn de 14 dagen bedenktijd om. Aan het instructiefilmpje zie ik dat ik bij t-mobile mijn draadloze telefoons alleen via een grondstation dat met een kabel aan de router moet worden aangesloten kan gebruiken. Is dit zo?

Ik heb nu een Fritzbox met een dect functie zodat een apart grondstation niet nodig is. Het zou inderdaad handig zijn als ik gewoon mijn Fritzbox zou kunnen blijven gebruiken. Als ik had geweten dat dit er allemaal aan vast zat, was ik niet bij xs4all weggegaan...
icon

Beste antwoord door Sander 17 July 2017, 15:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi henkanon,

Allereerst welkom op het Thuis gedeelte van het forum! Ik zag dat je al bekend was met de mobiele kant.

Ik heb je post hier gezet, bij Telefonie, in plaats van bij Internet. Ik heb het idee dat jouw vraag hier beter tot zijn recht komt. :)

Ik zal als eerste een duit in het zakje doen. Het klopt dat je een basisstation via een telefoonkabel (RJ-11) aan dient te sluiten op het modem (hier hebben we de poort Phone 1 voor gereserveerd). Vervolgens kunnen je draadloze DECT telefoons hiermee verbinden. Ik vermoed dat jouw Fritzbox op deze manier ook kan functioneren, maar ik ben niet bekend met dit apparaat. Als jouw Fritzbox op een LAN poort (internet) aangesloten moet worden, dan wordt het lastig, want VOIP bellen blokkeren we.

Heb ik het zo kunnen verhelderen?
Reputatie 1
VoIP-bellen blokkeren we????? Waar staat dat dan in de voorwaarden en als het er al staat, dan geldt het zeker niet voor klanten die zijn overgezet als VodafoneThuis-klant naar T-Mobile, "onder gelijkblijvende voorwaarden". Want ik heb altijd met een eigen VoIP-provider gewerkt en doe dat nu voor 1 vast nummer nog steeds na de overgang naar T-Mobile en dat werkt prima. Ik denk ook niet dat T-MobileThuis een goede internetprovider zou zijn als die zoiets basaals als "internet telefonie" met VoIP zou blokkeren. Volgens mij mag het in Nederland niet eens in het kader van net-neutraliteit. Straks verzinnen jullie dat we als klant niet meer mogen browsen op internet. "Webbrowsers blokkeren we", doe je toch ook niet, waarom wel VoIP?

Het woord "VoIP" of iets dat hetzelfde beschrijft komt overigens niet voor in de algemene voorwaarden. Wel staat er "Door netwerkmanagement kunnen we bepaalde toepassingen herkennen en deze vervolgens op de beste manier door het netwerk sturen.", dus dat zou ik maar gewoon blijven doen, ja. QoS op spraakpakketjes toepassen, zodat de kwaliteit goed is en niet alleen als het VoIP van T-Mobile zelf betreft,😀
Reputatie 7
Hallo Fred,

Wellicht heeft Sander het niet helemaal compleet neer gezet.
poort 5060 word door het modem zelf gebruikt voor voip van T-Mobile. dit kan je dan aansluiten op phone1 van het modem. Hierdoor werkt voip van andere voip aanbieders niet. echter de meeste bieden ook een alternatieve poort aan. ook in het geval je je eigen modem gebruikt is er niets aan de hand. Het blokkeren van VOIP is dus niet een doel van T-Mobile maar een gevolg van de setup.
Reputatie 7
Bedankt voor het verduidelijken @Hidden.nld ! 🙂

Reageer