Beantwoord

Gebruikskosten vaste lijn

  • 26 June 2019
  • 5 reacties
  • 1734 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb vandaag een mailtje ontvangen dat de problemen met T-Mobile Klantvoordeel ook bij mij waren opgelost.

Ik log in op Mijn T-Mobile Thuis om het even te controleren. Alles zag er goed uit, totdat ik tot mijn verbazing dit tegen kwam:



Ik heb een vaste telefoonlijn die ik niet eens gebruik. Alle inkomende oproepen op mijn vaste nummer, die ik niet eens krijg, staan automatisch doorgeschakeld naar mijn mobiel. Uitgaande oproepen vanaf mijn vaste nummer heb ik niet zover ik weet, ik heb niet eens een vast toestel. Ik bel alles uit met mijn mobiel omdat ik daar onbeperkt bellen op heb. Ik vraag me dus af waar deze extra gebruikskosten van €11,99 vandaan komen en zou hier graag een specificatie van ontvangen vóór de factuur.

Ik ontvang graag spoedig een duidelijke reactie.
icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2019, 09:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Goedenavond @jkchamman Heb je een zakelijk of privé abonnement?

Het instellen van een doorschakeling kost niets. Als je wordt gebeld en het gesprek wordt doorgeschakeld, dan betaal je wel voor het gesprek vanaf jouw telefoon naar het telefoonnummer waarnaar je hebt doorgeschakeld.

Dus: als je een doorschakeling instelt naar een niet-Nederlands telefoonnummer, gelden er aangepaste tarieven.

Je verwijdert alle doorschakelingen in één keer met code ##002#.

Voor onze zakelijke abonnementen (T-Mobile Zakelijk, Helder, Zakelijk Optimaal & Flex Bedrijfsbundel met VMI) werken doorschakelingen op een andere manier.
Hopelijk weet je zo voldoende, mocht je nog vragen hebben lezen wij het graag.
Groetjes.
Hi,

Ik heb een privé abonnement. Ik heb deze maand 1 keer zelf gebeld met mijn (Nederlandse, ook van T-Mobile) mobiele nummer naar mijn vaste nummer om de lijn te testen. Ik heb alleen 2 keer over laten gaan maar niet opgenomen. Lijkt me erg sterk dat daarvoor 12 euro in rekening word gebracht. Verder ben ik, en heb ik, niet gebeld op mijn vaste lijn.
Reputatie 7
Badge +14
@jkchamman Kan je niet in je factuur zien wie naar jouw mobiel is doorgeschakeld?

Als het een en ander niet klopt moet je wachten tot een moderator dit onderwerp oppakt.
In de meeste gevallen reageren ze binnen de 24/48 uur. (Mits niet te druk)
Sorry dat ik je niet verder kan helpen.
Fijne avond!☀️
@CrisTien bedankt voor je hulp en het meedenken! Ik heb nog geen factuur gehad omdat het gaat om deze maand (factuur moet nog komen), maar ik ben er liever voor dan dat ik eerst (onterechte) kosten moet gaan betalen en er achteraf weer achteraan moet gaan.. Net zoals bij dat Klantvoordeel probleem is gebeurd.

Nu maar wachten op een antwoord van een moderator dan... In ieder geval scoren ze hier geen punten mee.
Reputatie 7
Hi @jkchamman, ik geef je graag meer informatie! Zoals @CrisTien al aangeeft kost het doorschakelen an sich niets extra's maar je betaalt wel kosten voor het gesprek tussen je vaste lijn naar je mobiel. Als deze kosten niet in je Vast bellen pakket zitten dan betaal dus wel de gesprekskosten. Via https://thuismy.t-mobile.nl/gebruikskosten kan je alvast de specificatie inzien in afwachting van je factuur. De tarieven voor vast bellen vind je daarnaast op onze website.

Het beste kan je dus of de doorschakeling uitzetten of je Vast bellen abonnement verhogen zodat bellen naar mobiel binnen het pakket valt. Vragen? Stel ze dan gerust!

Reageer