Beantwoord

Geen nummerweergave vaste telefoon Profoon tx-325

  • 9 September 2019
  • 7 reacties
  • 2105 Bekeken

Reputatie 1
Telefoon gigaset gekocht geen nummerweergave na lang zoeken blijkt dat t-mobile problemen heeft met bepaalde gigasets .Dus had ik een andere gehaald (profoon tx325) blijkt deze ook niet te werken.
Komt of is er een oplossing of is er een lijst met telefoons waarop het wel werkt.?
icon

Beste antwoord door Brian 16 September 2019, 15:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@Jacoss

Jij bent niet de enige.
Indien je een klein beetje meer tijd had besteed op dit forum en van de zoekfunctie gebruik gemaakt had met als zoekterm NUMMERWEERGAVE was je al iets meer geinformeerd geweest.
Dus jouw statement "na lang zoeken" komt niet geloofwaardig over. Indien je vermeld had na lang doornemen van heel veel topics betreffende NUMMERWEERGAVE geloof ik dat direct.

Mijn advies is om alsnog te zoeken op NUMMERWEERGAVE en dan vind je vanzelf veel toestellen die NIET werken. Het is zelfs dusdanig gecompliceerd dat bij klant A een ander aangeschaft toestel perfect werkt waarop klant B met dezelfde modem en daarom aangeschaft toestel het NIET werkt.
Reputatie 1
@Jacoss

Jij bent niet de enige.
Indien je een klein beetje meer tijd had besteed op dit forum en van de zoekfunctie gebruik gemaakt had met als zoekterm NUMMERWEERGAVE was je al iets meer geinformeerd geweest.
Dus jouw statement "na lang zoeken" komt niet geloofwaardig over. Indien je vermeld had na lang doornemen van heel veel topics betreffende NUMMERWEERGAVE geloof ik dat direct.

Mijn advies is om alsnog te zoeken op NUMMERWEERGAVE en dan vind je vanzelf veel toestellen die NIET werken. Het is zelfs dusdanig gecompliceerd dat bij klant A een ander aangeschaft toestel perfect werkt waarop klant B met dezelfde modem en daarom aangeschaft toestel het NIET werkt.


Sorry hoor bijt me neus niet af !
Nee ik heb niet lang gezocht hier op dit forum maar waarom zou ik
Ik dacht dat het niet meer van deze tijd was dat er geen nummerherkenning zou zijn
Toestel die ik eerst had (gigaset) deed het wel
Nieuwe gigaset gehaald deed het niet toen profoon gehaald doet het ook niet en toen ben ik gaan kijken op dit forum.
Mijn vraag was is er een lijst met telefoons die wel of niet werken
Die is er blijkbaar niet en t mobile kan/wil het blijkbaar niet oplossen dus is voor mij een reden om verder te kijken naar een andere provider
Reputatie 7
Badge +5
@Jacoss
Kusje op de neus dan maar?

Lees hier ook even

Gigaset die het wel deed? Waarom de nieuwe toestellen niet aangemeld op het oude basisstation? De nummerweergave wordt niet in de handset maar door het basisstation doorgegeven aan de handset.
Ik had graag een werkend basisstation met nummerweergave tot mijn beschikking gehad want ik wist niet dat ondanks het geringe aantal oproepen per dag het zo'n frustrerende ervaring was om niet meer te kunnen zien wie er belt.
Reputatie 1
Is misschien een voip telefoon een oplossing kan je deze überhaupt zomaar tussenplaatsen of moet je dat apart aan laten sluiten of werkt dit ook niet met t mobile ?
Reputatie 7
Hi @Jacoss,

Ik heb zojuist dit in een ander topic geplaatst, maar dit is voor jou ook de oplossing, vermoed ik.

1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.

Laat je weten of je hiermee geholpen bent? 🙂
Reputatie 1
Hi @Jacoss,

Ik heb zojuist dit in een ander topic geplaatst, maar dit is voor jou ook de oplossing, vermoed ik.

1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar . Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.

Laat je weten of je hiermee geholpen bent? :)


Beste Sander
Ik heb/had dit nummer (085-7732598) getest kreeg terugkoppeling mijn toestel ondersteunt (Type nummerweergave DTMF) Mijn modem is Huawei HG659
Gigaset a420 werkte wel met nummerherkenning maar deze was aan vervanging toe
Toen hebben we de Gigaset DA710 gehaald geen nummerherkenning
Deze omgeruild voor profoon tx 325 weer geen nummerherkenning
heb deze inmiddels teruggestuurt heb nou de oude set in gebruik maar ben toch op zoek naar een goede vaste telefoon maar welke ?
Reputatie 7
Hi @Jacoss, inmiddels is er een centraal topic aangemaakt voor de nummerweergave, deze vind je hier. Ik heb dit topic daarom gesloten.