Beantwoord

Installatie op vaste kabel

  • 23 October 2020
  • 9 reacties
  • 945 Bekeken

Volgens de installatie informatie dien ik zelf een aansluitpunt te maken op de vaste kabelaansluiting (voorheen Ziggo . Gesproken wordt over een dunne grijze kabel die ik op 25cm moet knippen. Echter zit achter de connector alleen een dikke groene kabel in de muur. Deze is ook heel kort.  Ik neem aan dat de oude telefoonaansluiting niet kan worden gebruikt. Hoop dat iemand mij op weg kan helpen of dient er een monteur te komen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 October 2020, 12:09

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sheherezade 

Er moet geen aansluitpunt gemaakt worden op de groene kabel, deze is van Ziggo en T-Mobile maakt hier geen gebruik van.

DSL heeft een andere aansluiting die ergens anders zit meestal in de meterkast of woonkamer. Misschien helpt deze foto je met zoeken.

Je kan ook een losse telefoonkabel vinden die hersteld moet worden.

@Waqqas, dank je wel voor je snelle hulp, dus toch aansluiten op de oude (analoge??) telefoonaansluiting/wandcontactdoos . Modem opgestart echter gaat het lampje voor internet niet aan. wifi 4g en 5 g branden wel. Dus geen verbinding. Heb je nog een suggestie? Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +15

@Sheherezade

Kan je hem eens openschroeven en een foto van de bedrading plaatsen?

Zo zie je meteen of hier de KPN kabel is aangesloten en je kan de 2de aderpaar proberen.

@Waqqas ...Met enige vertraging...hierbij de foto.  Kan ik het nieuwe kastje aan dat losse kabeltje maken ( neem aan of hoop  dat er geen stroom op staat. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sheherezade

Ik zie maar 2 draden (1 blauwe in ieder geval) beide aangesloten op één punt.

Maak de draden gewoon los en pak het witte aansluitdoosje die in het installatiepakket zit die je hebt ontvangen en sluit de draden rood en wit aan in dat witte doosje.

Staat inderdaad geen stroom op en gebruik verder de grijze DSL kabel voor je modem.

Reputatie 3

Deze laatste foto is een elektra wandcontactdoos. Volgens mij wordt hier over een coax aansluiting of een glasvezelaansluiting gesproken…

De eerste foto zie in telefoonaansluiting wand contactdozen…

Er worden wat dingetjes door elkaar gehaald.

Reputatie 7
Badge +15

Het is een telefoonaansluiting waar een 4 pins adapter voor de telefoonlijn in gaat..

Reputatie 3

aha. Maar, die monteur van T-mobile (Guidion)  kan dat toch gewoon doen? Je hebt toch al eerder een telefoonaansluiting gehad? Dan zit alles er gewoon nog.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb zelf ook DSL.

Het meegeleverde aansluitdoosje kan je eenvoudig zelf monteren maar als er iets mis is met de binnenkomde lijn dus een buitenshuis probleem of een ander probleem in huis dan kan beter een monteur komen, die kijkt meteen alles na en een monteur op locatie gaat veel sneller dan hier via de community 🙂

Reageer