Beantwoord

nummer weergave vaste telefoon bij inkomende gesprekken werkt niet.

  • 27 December 2019
  • 19 reacties
  • 1081 Bekeken

Vandaag  T mobile geïnstalleerd, maar de nummerweergave van vaste telefoon inkomende gesprekken werkt niet.

icon

Beste antwoord door yalerta 28 December 2019, 17:51

Bekijk origineel

19 reacties

Zeker ook een Zyxel modem?

Troost u dan, u bent niet de enige...

Reputatie 4

Hoi @g.a.klop Welkom op het forum! :)

Hier staat meer informatie: 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/problemen-nummerweergave-bij-vaste-telefoon-t-mobile-thuis-315012

Het lijkt er op dat je Zyxel nog een Update moet verkrijgen… En anders snap ik de berichtgeving ook niet helemaal. Het is in ieder geval een bekend probleem met een bekende oplossing, namelijk de update van het Zyxel modem. 

Dat, beste @Escovan , werd mij ook gezegd, maar ondanks het feit dat ik volgens zeggen de laatste versie firmware heb, werkt het nog steeds niet...

Reputatie 4

Dat, beste @Escovan , werd mij ook gezegd, maar ondanks het feit dat ik volgens zeggen de laatste versie firmware heb, werkt het nog steeds niet...

Ik zou jullie beide naar het andere topic willen verwijzen, aangezien het probleem daar voor iedereen afgehandeld wordt. En dat dit een probleem is, is dus bekend. Helaas is er nog geen alles omvattende fix. 

Erg spijtig dat u beide hiermee te maken heeft in ieder geval. Hopelijk komt er binnenkort alsnog een oplossing voor alle klanten die niet betekent: Een ander toestel kopen voor thuis telefonie. 

Heeft u dit al geprobeerd?

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstation even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

 

En voor specifiek de Gigaset vond ik dit topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335

Ja, heb ik allemaal en het werkt gewoon niet!

Reputatie 7
Badge +5

Om meedenken makkelijker te maken is meer informatie over de aansluiting nodig.

1 Vast toestel Panasonic Profoon?
2.Dect= Giagaset. Philips, Panasonic, Profoon?

3.Welke modem? Zyxel, Huawei, Draytek.(Om verkeerde aannames uit te sluiten.) Welke firmware versie heeft de modem, Zelf controleren door in te loggen (waarschijnlijk) op http://192.168.1.1

In de Zyxel modem is met de laatste firmware een andere regio instelling mogelijk die voor sommige gebruikers de oplossing was.

3 kunnen we zelf al invullen, gisteren geinstaleerd dus kan het alleen maar de Zyxel zijn, deel 2 zou in principe alleen de laatste firmware kunnen zijn, als het goed is komt die erop bij aansluiten.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33 

Helemaal mee eens, verwacht dat dit ook zo is.

Maar het is toch bekend dat er met aannames nogal eens fouten over het hoofd gezien worden waarvan je later moet toegeven dat het overduidelijke toch mistig kan zijn. (Stekkertje aan kabel ofzo :grin: )

Ontopic.

Mijn (laatste) Zyxel firmware is  V5.50(ABPY.0)b12_20190730

De genoemde regio instelling zit bij 3 streepjes (hamburgermenu) → VOIP → Telefoon → Tabblad regio

 

Nou dat stekkertje was geen aanname, na testen en 8 groene lampjes verwacht je een oke, door een spoor van de TD en het testen direkt op het modem kwam ik er achter dat er ergens iets mis moest zijn tussen de twee routers, en na vervanging bleek dat zo te zijn.

 

Zucht….

1 vast toestel Dect, Panasonic serie TX-KG7100 en 7300 serie toestellen. Het basisstation is TX-KG7321NL.

Modem is inderdaad de Zyxel T-50

De firmware is inderdaad V5.50(ABPY.0)b12_20190730

Ik geloof dat dit de tigste keer is dat ik dat allemaal zit in te typen...

Reputatie 7
Badge +3

@g.a.klop en @Wim Kreuger Heb je een mogelijkheid een ander merk telefoon te proberen? Of kun je je Panasonic bij iemand anders met een vaste lijn testen? Om te bepalen of het probleem echt in het modem zit.

@Wim Kreuger , Als je een topic kaapt van een ander heb je die zucht, misschien jou berichten in 1 topic houden voorkomt dit.

@Doornekamp33 :

Je moest eens weten hoe lang ik hier al over bezig ben, eerst in mijn eigen draadje toen aangehaakt bij anderen en er gebeurt gewoon niets!!!

Maar ik blijf gewoon zeuren tot het contact stopt!

@Folkert : nee, ik heb alleen maar deze telefoonset die het overigens prima deed tot ik overstapte van KPN naar T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +5

@Wim Kreuger 

|  Zucht ...
| … Panasonic TX-KG7100 en 7300 serie toestellen. Het basisstation is TX-KG7321NL

Diepe zucht ...

Hier zullen waarschijnlijk wel de types KX-TG7100 en 7300 bedoeld worden.

 

@Doornekamp33:

Je moest eens weten hoe lang ik hier al over bezig ben.

Maar ik blijf gewoon zeuren tot het contact stopt!

@Folkert

Tja,als jij blijft zeuren stopt het contact niet, zucht nog maar een paar keer dan.

 

En aangezien het ongeveer een half jaar heeft geduurt voordat er een eerste fix was waar de meeste wel de oplossing hadden denk ik dat jij een pechgeval word en of moet wachten tot er wel een oplossing komt of eieren voor je geld kiezen en het voor lief nemen of een ander toestel kopen die bewezen wel werkt of straks weer teveel gaan betalen voor hetzelfde en terug naar KPN.

 

Keuze genoeg dus.

Reputatie 7

Het probleem zit hem in DTFM en FSK. DTFM word alleen door KPN gebruikt. De algemene standaard is FSK. Dit werkt sinds de update beter alleen met Panasonic telefoons niet vanzelf. hiervoor moeten er instellingen worden aangepast welke je zelf niet kan doen. dit moet T-Mobile voor je doen. een moderator kan dit voor je regelen.

Reputatie 7
Badge +3

N.a.v. de reactie van @Hidden.nld : Op de Coolblue site staat duidelijk bij elke telefoon aangegeven of DTFM en/of FSK ondersteund worden door het betreffende toestel.

Reputatie 7
Badge +3

@g.a.klop en @Wim Kreuger Het lijkt me een goed idee als jullie je bij het algemene topic over het probleem met nummerweergave aansluiten, nu staat de nuttige informatie in meerdere topics.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/nummerweergave-vaste-telefoon-316284

 

Het probleem zit hem in DTFM en FSK. DTFM word alleen door KPN gebruikt. De algemene standaard is FSK. Dit werkt sinds de update beter alleen met Panasonic telefoons niet vanzelf. hiervoor moeten er instellingen worden aangepast welke je zelf niet kan doen. dit moet T-Mobile voor je doen. een moderator kan dit voor je regelen.


En hier gaat het dus mis, op de Huawei werd bij hoog en laag beweerd dat DTMF het gebruikte protocol  is, dat dit nu met de Zyxel wel werk met FSK is dus nieuw.

Trouwens, gezien de reactie kan je het nu wel zelf aanpassen in de Zyxel.

Reageer