Beantwoord

nummerbehoud voor vaste telefoon

  • 1 May 2019
  • 9 reacties
  • 1564 Bekeken

Nummerbehoud voor vaste telefoon is al 2x geweigerd omdat het adres bij mijn huidige leverancier nietjuist was. Inmiddels lijkt alles nu te kloppen maar tmobile wil mijn nummerbehoud niet meer aanvragen omdat het aanvraag proces al te ver is??? ik moet nu een aantal dagen wachten tot nadat tmobile daadwerkelijk levert, en dan ben ik mijn nummer dus in ieder geval tijdelijk kwijt. En gaat het dan wel goed? telfort levert gewoon nu op dit adres en het telefoonnummer staat hier ook geregistreerd. Help!!
icon

Beste antwoord door Brian 4 May 2019, 14:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Heleen08 ,

Er zijn een aantal regels opgesteld waar oude en nieuwe providers zich aan moeten houden.
De ACM heeft hier een duidelijke mening over (art 4.10 Telecomwet).
Ook heeft ConsuWijzer er een webpagina over opgesteld, telefoonnummer meenemen.

Hierin staan ook opgesomd een aantal verplichtingen van klant en provider voor het goed kunnen regelen van het probleemloos overnemen van je bestaande nummer.


Zeg tegen de nieuwe aanbieder dat u uw oude nummer mee wilt nemen. Doe dit in ieder geval 10 werkdagen voordat uw oude abonnement stopt. Dan moet het omzetten goed gaan. Aanbieders hebben namelijk maximaal 10 werkdagen de tijd om nummerbehoud te regelen.

U kunt tot op de laatste dag van uw abonnement besluiten om uw oude nummer mee te nemen. Maar dat heeft wel een nadeel. U kan misschien een aantal dagen niet gebeld worden op uw oude nummer. Laat de nieuwe aanbieder daarom op tijd weten dat u uw oude nummer wilt meenemen.


Uit bovenstaande kun je opmaken dat je zelfs tot op de laatste dag dat je nummer nog aktief is bij de oude provider, de nieuwe provider nog steeds je aanvraag in behandeling moet nemen.
Nadeel kan dan wel zijn dat je even een aantal dagen zonder zit, maar dat zou ik op de koop toenemen.

Op de ConsuWijzer staat ook een punt als je er samen niet uit komt, zodat ConsuWijzer als vertegenwoordiger van de ACM stappen kan ondernemen.
Reputatie 6
Badge
Hee Heleen,

Als toevoeging op het al uitgebreide antwoord van Pieter;
De moderators op het forum reageren gebruikelijk binnen 24 a 48 uur. Zij kunnen dan voor jou kijken wat T-Mobile hierin voor jou kan betekenen. Zoals Pieter al zei zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om alsnog nummerbehoud correct te regelen, met als enige nadeel dat je wellicht een paar dagen zonder je oude nummer zit.

Ik hoop dat we je hiermee voldoende hebben kunnen helpen en ik hoop dat je er met de moderators nog uit komt. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, roep gerust!

-Gilbert
Ja dat wil ik ook wel, maar tmobile geeft dus aan dat ze dat pas aan kunnen vragen een aantal dagen na 8-5. En ik wil het nu graag geregeld hebben zodat het nog geregeld is voor 8-5.
Reputatie 7
Badge +3
Ja dat wil ik ook wel, maar tmobile geeft dus aan dat ze dat pas aan kunnen vragen een aantal dagen na 8-5. En ik wil het nu graag geregeld hebben zodat het nog geregeld is voor 8-5.

Zoals @Gilbert ook al aangeeft, kunnen de moderatoren hier op het forum eens met je meekijken waar de schoen knelt.

Dus @Sander of @Brian of @David , zou iemand van jullie mee kunnen kijken wat hier fout gaat?
Heb net zelf nog een keer gebeld en deze keer een hele aardige servicemedewerker gesproken die het nu nog een keer gaat proberen.
Reputatie 7
Hi @Heleen08, ik geef je graag meer uitleg! Wanneer de aanvraag éénmaal is ingediend en is geaccepteerd door je oude provider dan kunnen wij deze niet meer wijzigen. Maar geen zorgen, we kunnen je telefoonnummer uiteraard altijd nog overnemen zodra je abonnement is gestart. Ik zie dat mijn collega inmiddels een losse nummerportering voor je heeft aangevraagd en dat deze is goedgekeurd door je oude provider. Dat gaat dus helemaal lukken! 🙂
Hi, dank voor je reactie, maar de aanvraag van 3 dagen geleden is gisteren weer afgekeurd. Help!
Reputatie 7
Hi @Heleen08, ik zie het inderdaad, wat apart. Heb je de e-mail van mijn collega ontvangen? We dienen de aanvraag graag opnieuw voor je in maar om te voorkomen dat hij weer afgewezen wordt hebben we de exacte gegevens die bekend zijn bij je vorige provider nodig. Blijkbaar staat jouw telefoonnummer bij hen bekend onder een ander adres, dit soms een toevoeging zijn of bijvoorbeeld een leesteken/typefout die er niet hoort. Als zij je de juiste gegevens door kunnen geven per e-mail dan kan je die doorsturen naar ons zodat we deze over kunnen nemen voor de nieuwe aanvraag!
Hi, het is gelukt!! Heb het vandaag nogmaals geprobeerd bij telfort, maar kreeg weer geen enkele medewerking om de data van mij die in hun systeem staat met mij te delen 😞.
Jullie hebben het toen met mijn vorige adres geprobeerd, en dat was blijkbaar het euvel. Hoewel ze bij telfort bij hoog en bij laag blijven beweren dat ze dit hebben aangepast. Eind goed al goed, ik heb mijn nummer kunnen behouden. Dank jullie wel voor het meedenken!! Top dat het gelukt is.👍🏾

Reageer