Beantwoord

nummerherkenning Thuis lijn

  • 19 October 2017
  • 18 reacties
  • 3796 Bekeken

Op de huistoestellen (Nummer verwijderd) worden de nummers niet herkend; de toestellen voldoen aan de voorwaarden; dat betekent dat de storing door de provider wordt veroorzaakt. Graag herstel van deze functie.
Voorts bevreemd mij dat uw helpdesk nummer 1200 niet bereikbaar is, dat is uit talloze pogingen gebleken.
icon

Beste antwoord door Brian 12 March 2018, 14:02

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Niet slim om je nummer zo openbaar te zetten. Is ook tegen de regels van het forum.
Hopelijk lossen ze het snel voor je op.
Reputatie 5
Beste Jur aangezien ik verwacht dat je geen zin heb in onverwachte rare telefoontjes of kosten heb ik je nummer verwijderd dit is namelijk een openbaar forum.

Wat heb je zelf gedaan om het weer werkend te krijgen?
En ook handig wat voor toestellen gebruik je?
Reputatie 7
Hi Jur, is het inmiddels gelukt om de nummerweergave werkend te krijgen? De nummerweergave staat wel aan, als er iemand belt wordt het nummer dan niet herkend of is er helemaal niets zichtbaar? En welk merk en type telefoon gebruik je? Als je mij dit door zou willen geven dan ga ik kijken hoe we dit op kunnen lossen!
Reputatie 1
ook bij mij werkt nummerherkenning niet meer!
Na overleg met klantenservice (bij T-Mobile staat nummerherkenning aan) weten ze niet waaraan het ligt.....??? Opmerkingen als "Siemens zal wel een update hebben doorgevoerd" slaan nergens op...
Ik werk met een gigaset van Siemens en na check "belnummer 085-7732598 en bij contact druk op een cijfertoets en dan moet je een terugmelding krijgen in gesproken woord van dat nummer! " blijkt dat mijn toestel daaraan voldoet.... Dus nummerherkenning zou moeten werken ...doch helaas.
Mijn set voldoet dus aan DTMF type BellsouthT11-T12 zoals T-Mobile meldt. doch nog steeds geen nummerherkenning.
Reputatie 1
Ik verdenk T-Mobile ervan dat ze zijn overgestapt naar het protocol FSK i.p.v. protocol DTMF. Daarover heb ik gemaild met klantenservice maar nog geen antwoord.
Reputatie 7
Hi jolo, we gebruiken nog steeds DTMF maar bij bepaalde toestellen van Siemens, Profoon en Panasonic is het bekend dat de nummerweergave niet altijd goed werkt. Maak jij toevallig gebruik van één van deze toestellen?
Reputatie 1
Dat staat op het bericht hierboven: Siemens gigaset en op telnr 085-7732598 krijg ik gesproken tekst van nummer terug. Het heeft tot voor kort ook altijd gewerkt!
Reputatie 2
Het testnummer wat je hebt gestuurd heeft meer te maken met de DTMF nakiezen functie, als je bijvoorbeeld belt naar een keuzemenu en een keuze moet maken. Dit is een ander protocol dan de daadwerkelijke nummerweergave als je gebeld wordt.

Heb je toevallig niet een ander toestel bij de hand om dit eens te testen? DTMF werd voor zover ik weet eigenlijk alleen op een analoge lijn van KPN gebruikt en zijn alle hedendaagse abonnementen FSK geworden. Maar wie weet heeft T-Mobile ook wel ondersteuning voor DTMF zoals aangegeven.
Reputatie 7
Hi jolo1946, ik laat dit verder uitzoeken. Nog één vraag zodat ik alles compleet heb, zie je de nummers wel op de display staan maar zonder naam, zie je iets anders in het scherm staan of zie je helemaal niets? Ik hoor het graag dan zet ik de melding door naar onze technische dienst!
Reputatie 1
Nog steeds geen nummerherkenning! Ik zie op het display alleen: "extern" .
Vroeger zag ik het nummer, alsmede de naam (indien dat nummer in mijn adresboek stond)
Reputatie 7
Hi Jolo1946, zou je de volgende stappen eens willen proberen:

Haal de modem en het basis station ongeveer 10 seconden van de stroom. Als je meerere basisstations haalt haal ze dan allemaal van de stroom.
Sluit de modem daarna weer aan en daarna de basisstations.
Als dit niet werkt dan kan je de modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen door de 'reset' of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met een paperclip of tandenstoker totdat alle lampjes op de modem gaan branden.

Je kan ook testen of het aanpassen van de nummerweergave effect heeft. Dit kan je als volgt doen:

Je kan in het toestel zelf de instellingen veranderen van een 10 cijferige telefoongids naar een 11 cijferige.
We geven telefoonnumers namelijk zo door: 316xxxxxxxx. Het kan zijn dat nummers die als 00316xxxxxxxx of 06xxxxxxxx zijn opgeslagen niet herkend worden door het toestel. Door de nummer opnieuw op te slaan zonder 0, dus beginnende met bijvoorbeeld 316 kan het zijn dat het nummer wél weer herkend wordt. Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 1
Na al het bovenstaande te hebben geprobeerd nog steeds geen nummerherkenning, M A A R weer donderdag gebeld met jullie service en ik had nu een meneer die me heel goed heeft geholpen!!!!! Hij zou het aankaarten met de technische dienst en die hebben op afstand, als ik het goed begrijp, iets in mijn "DRAY TEC" aangepast en sinds vanmorgen heb ik na 5 maanden communiceren WEER NUMMERHERKENNING !!!!! Ik ben daar heel blij mee dus dank aan deze meneer voor zijn inzet!!!!!
Reputatie 7
Hi jolo1946, goed om te horen dat onze technische dienst de oorzaak heeft weten te achterhalen en het op heeft kunnen lossen, top!
Ook ik heb geen nummermelding meer. T mobile klantenservice gebeld en die hebben van alles getest o.a. modem en basisstation ontkoppeld enz. Verwezen naar KPN i.v.m. protocol maar die sturen me terug naar T mobile. Ik heb overigens een Chicago 700 C draadloze. Weet iemand (bij T mobile)wat dan in de Draytec veranderd moet worden want mijn modem is ook een Draytec.
Het advies gegeven aan Jolo 1946 heb ik reeds toen met de t-mobile medewerkster doorlopen en alle nummers zijn opgeslagen met 3166......
Ik krijg nog steeds "extern"op het display bij een telefoontje als iemand uit mijn adresboek/nummerboek belt.
Reputatie 7
Hi Janne 1, ik heb je melding doorgezet naar onze technische dienst. We gaan kijken of de handeling die we voor jolo uitgevoerd hebben ook voor jou het probleem oplost!
Hartstikke fijn Brian, ik wacht in spanning af!!
"bij bepaalde toestellen van Siemens, Profoon en Panasonic is het bekend dat de nummerweergave niet altijd goed werkt"
Voeg daaraan Philips toe, wat blijft er dan nog over? Graag suggesties van merken en typenrs die het gegarandeerd nu wèl doen met Xyxel T-50.

Reageer