Beantwoord

Nummerweergave huistelefoon

  • 2 November 2017
  • 26 reacties
  • 7397 Bekeken

Als wij gebeld worden op de vaste lijn dan staat er standaard geen nummer, waardoor ook gemiste oproepen niet bekend zijn bij ons. Omdat het altijd onbekend nummer is.

Een poos geleden al een tijd met de klantenservice aan de lijn gehangen om het op te lossen. Telefoon is gewoon geschikt voor Nummerweergave.

Wie heeft de oplossing.
icon

Beste antwoord door Brian 3 February 2020, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Hi Marjolein1982, ik ga meteen kijken of we dit kunnen verhelpen! Zou je hiervoor de onderstaande stappen eens willen proberen?

Bel naar 085-7732598 en druk tijdens het gesprek de "5" toets in. Hoor je wanneer je dit doet FIVE gesproken worden aan de andere kant van de lijn? Zo niet stuur mij dan even je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door via een privébericht, dit kan je doen onder je Profiel, dan kijk ik met je mee!

Hoor je wel Five uitgesproken worden? Start dan de modem opnieuw op door deze even een aantal seconden van de stroom af te halen en dan weer opnieuw aan te sluiten en herhaal dit ook voor het basisstation van je telefoon. Ik hoor graag of het hiermee gelukt is!
Dag Brian,

Vanochtend telefonisch contact gehad met de klantenservice en alle stappen die je hierboven beschrijft heb ik met een medewerker doorlopen.

Echter zonder succes. De case is doorgezet naar de technische dienst, hopelijk komt er vlug een oplossing.
Reputatie 7
Hi Marjolein, helemaal goed, onze technische dienst gaat dit zeker voor je oplossen! Als ik hier nog iets voor je in kan betekenen laat het dan zeker weten!
We hebben nog steeds hetzelfde probleem! Is er toch nog iets mogelijk zo dat dit opgelost kan worden. Ik bel nu ook met de klantenservice in de hoop dat zij mij kunnen vertellen hoe en wat. We willen het graag weer werkend hebben
Reputatie 7
Hi Marjolein, oei jammer om te horen dat het nog niet is verholpen. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen! Zou je mij hiervoor via een privébericht je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je rekening door willen sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!
Ook ik heb geen nummermelding meer. T mobile klantenservice gebeld en die hebben van alles getest o.a. modem en basisstation ontkoppeld enz. Verwezen naar KPN i.v.m. protocol maar die sturen me terug naar T mobile. Ik heb overigens een Chicago 700 C draadloze, het telefoonnummer van jullie website gebeld en ik krijg "Five" terug. Een forumlid meldde dat een medewerker iets in het modem had aangepast: Weet iemand (bij T mobile)wat dan in de Draytec veranderd moet worden want mijn modem is ook een Draytec.
Reputatie 7
Hi Janne1!

Ik heb direct gekeken wat er allemaal al is gedaan aan jouw probleem. Ik zie dat onze technische dienst iets heeft aangepast in je modem waardoor de nummerweergave nu wel mogelijk is. Hoe ervaar jij dit?
Hallo Sterre,
Helaas moet ik meedelen dat ik nog steeds "extern"op mijn schermpje krijg als ik met mijn mobiel mijn thuislijn bel. Ik sta overigens wel in mijn thuisadressenlijst.
Modem is dus niet van de stroom af geweest, misschien dat dat iets uitmaakt??
Reputatie 7
Hi Janne1,

Kun je jouw modem een zogenoemde powerflip geven? Zo doe je dat:

1. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
2. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
3. Wacht 1 minuut.
4. Plug de stroomstekker weer in het stopcontact.
5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Kun je ook checken of jouw mobiel toevallig niet staat op 'anoniem bellen' ? Ik hoor graag je reactie!
Hallo Sterre,

Ik werd gebeld door een collega van jou voordat ik de powerflip gedaan had.

Bovenstaande powerflip uitgevoerd maar helaas geen verandering ten goede.
Via mijn eigen mobiel gebeld en weer `extern´vermelding. Via andere mobiel gebeld en die gaat na overgaan van beltoon op een soort van faxverbindings geluid over terwijl de huistelefoon op normale stand-by stand overgaat.
Mijn eigen mobiel overigens staat op de stand `standaardinstellingen netwerk`
update: het faxgeluid is inmiddels weg.
Alleen nog "extern" in scherm.
Reputatie 2
Hallo Janne,

Ik had ook geen nummerherkenning meer (terwijl ik dat voorheen (bij Ziggo) wel had), ik heb zelf een beetje met m'n huistelefoon zitten klooien en een beetje logisch na zitten denken... en uiteindelijk heb ik van m'n mobiele nummer (wat je sowieso goed kent) de 00 afgehaald en het als volgt bewaard: 31612345678 (vervang de 612345678 door jouw eigen 06 nummer zonder de 0), werkt het bij jou nu wel?
Hallo bujazebra,

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb al mijn nummers als bovenstaand opgeslagen dus daar zal het niet aan liggen.
Misschien moet ik dan maar naar Ziggo overstappen, daar werkt de nummerherkenning wel?!
Reputatie 2
LOL, sja... ik heb juist m'n alleruiterste best gedaan om bij die -in mijn ogen- dievenbende weg te komen 😃 en sja... de kwaliteit is hier bij T-Mobile misschien wel wat minder maar ach... mĂ­jn nummerherkenning heb ik met een beetje nadenken toch maar mooi aan de gang gekregen! En jij klinkt nou ook niet echt als het achtereind van een varken, dus eigenlijk heb Ă­k er wel vertrouwen in dat 't jou uiteindelijk ook wel gaat lukken!

Weet je, toen ik iemand voor het eerst zag zeggen van die twee nullen vóór de 31 zat ik in mezelf ook met m'n ogen te rollen (was ervan overtuigd dat m'n telefoon die 00 ervoor zette) maar vandaag had ik sowieso niks beters te doen, dus ik dook maar eens het telefoonboek van m'n telefoon in en voilà!
Dus... als ik jou was... toch maar even kijken 😉
Nee hoor.
De nummers zijn goed opgeslagen, zelfs volgens de voorschriften van T-mobile!!!
Aan mij zal het niet liggen dat de nummerherkenning niet aan de praat komt. `t Ligt vlgs mij toch echt bij T-mobile. Ik verdenk hun protocol van zenden/sturen als oorzaak.
Reputatie 2
Ok, dan weet ik het ook niet... ik weet alleen dat ik het bij mij gelukt is (en ik ben echt geen slimpie wanneer het over telefoons gaat)
Hallo T-mobile,

Is Sterre op vakantie of hoe zit het????
Het blijft oorverdovend stil aan jullie kant?!
Reputatie 7
Hi Janne, excuses voor de late reactie! Ik heb het verder voor je uitgezocht en de Chicago telefoon types zijn niet geschikt voor de nummerweergave. Ondanks onze beste inspanningen zal je nummerherkenning met dit type toestel dus niet verder komen dan nu het geval is.
Hallo Brian,

Mooi dat je verder gezocht hebt, maar mijn Chicago toestel is wel degelijk geschikt voor nummerweergave, want ik heb ook iets nagezocht. In het verleden ben ik bij Ziggo klant geweest en toen deed de nummerweergave het wel!!?? In zoverre dan, dat de naam behorend bij het opgeslagen nummer weergegeven werd!!
Misschien is alleen bij jullie (T-mobile) de nummerweergave op een Chicago toestel niet mogelijk, en dan ligt het waarschijnlijk toch aan jullie protocol.
Reputatie 6
@Janne 1
In de vorige eeuw heb ik gewerkt aan ISDN naar interne analoge huislijn protocollen. Waar het hier om gaat is CLIP, zie o.a.
https://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID
Er zijn meerdere protocollen in gebruik, het kan zijn dat een bepaalde huistelefoon maar 1 type aankan en dat T-Mobile's router wat anders genereert op zijn interne analoge lijnen. Dat het digitaal vanuit T-Mobile niet aan zou komen in de router lijkt me sterk.

Wat ook aan de hand kan zijn is dat je huistelefoon maar 10 karakters kan behappen en als het nummer langer is om wat voor reden dan ook, er een fout situatie optreedt en er dus niks of 'extern' wordt weergegeven. Bij Ziggo wordt denk ik een oudere methode gebruikt in de router en netwerk, dat werkt dan blijkbaar wel met je huistelefoon.

Die Chicago is KPN branding zo te zien, is dit Siemens GiGaset? Welk type? En DECT neem ik aan?
Ikzelf heb ooit de analoge interne lijnen ertussenuit gehaald door Gigaset handsets direct op Fritzbox router van XS4ALL te registreren, dan ben je van een aantal hinderingen af. Maar T-Mobile geeft vastelijn telefoniegegevens niet vrij, dus een andere router inzetten wordt knap lastig, eigenlijk onmogelijk.
Hallo tmoesel,

Bedankt voor jouw reactie.
Ik zal er even in moeten duiken en proberen alles te begrijpen en te vertalen naar mijn situatie.
Jouw opmerking van 10 karakters zet me wel aan het denken, al zie ik dan niet zo gauw het verschil tussen Ziggo signaal en T-mobile signaal.
Zal me binnenkort wel weer melden.
Reputatie 6
Ter info, bij KPN is ook een dergelijk probleem aan de hand. Kan goed zijn dat KPN Infrastructuur iets heeft gemoderniseerd, waardoor er bij bepaalde apparatuur een probleem optreedt.
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nummerweergave-op-mijn-vaste-telefoon-werkt-niet-meer-448671
Hallo allemaal,

Mijn set is inderdaad KPN , het is de handset Chicago 700 C. DECT-telefoon.In de handleiding wordt al geopend met de tekst dat de nummerherkenning mogelijk is. Het hele spul is waarschijnlijk van 2007.
De lengte van vermeldingen zijn respectievelijk voor nummer en naam 32 en 16 karakters.
Daar ligt het dus waarschijnlijk niet aan.
Met KPN heb ik eerder al telefonisch contact gehad maar die verwijzen luid en duidelijk naar de provider.
Ik kan dan alleen maar concluderen dat het signaal van T-mobile niet begrepen wordt door mijn set en dat ik, als ik nummerweergave wil, een andere set moet aanschaffen.
Reputatie 6
@Janne 1
Ik denk dat de handset niet de bottleneck is, maar het basisstation. Die moet het telefoonnummer wat de T-Mobile router genereert en op de analoge interne lijn zet, weer zien te decoderen en daar gaat dus iets mis. Alleen een ander DECT basisstation zou dus een oplossing zijn, maar meestal zijn die niet los te koop. Ingebouwd in de router, zoals diverse Fritzbox routers hebben zou ideaal zijn, maar het is wel duidelijk dat T-Mobile hier geen poot verzet, KPN overigens ook niet. T-Mobile gaf aan dat ze omwille van veiligheid de vast-bellen gegevens niet vrijgeven. Of dit de enige reden is weet ik niet, wel is vastbellen nogal een melkkoe, vooral de belkosten zijn relatief hoog vergeleken met allerhande ander belmogelijkheden die er technisch gezien zijn over een glasvezelverbinding.
Ik zou maar op jaarbasis kijken hoe belangrijk diverse zaken zijn, dus ook het hebben van een vastelijnnummer wat anderen wellicht goed kennen.
Hallo tmoesel,
Alweer bedankt voor je reactie!!
Het t-mobile signaal wordt niet begrepen: of dat door de handset of door het basisstation komt is van minder belang.
Je hebt het over andere belmogelijkheden???
Ik bel toch al via glasvezelaansluiting. Ik betaal er toch elke maand aan, tenminste dat zegt mijn rekening?