Beantwoord

nummerweergave vaste telefoon Philips


ik heb sinds deze week T-Mobile en kom van KPN. Mijn vaste telefoon is een Philips die het DTMF signaal ondersteund en bij KPN had ik gewoon nummerweergave. Ik heb op verschillende draadjes gelezen dat er problemen zijn met telefoons die dat signaal niet ondersteunen maar die van mij wel. Toch krijg ik geen nummerweergave in het scherm van de telefoon. Hoe kan dat? Ik zie in het modem de nummers wel staan in de gespreksgeschiedenis.
icon

Beste antwoord door Brian 13 September 2019, 15:46

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@Piotr Dank voor de reactie.

Zojuist even aan het rommelen geweest met een (Cisco) Linksys 2102 ATA.
Dat is een kastje dat het voip omzet in een analoog signaal.
Zulke kastjes zijn inderdaad niet echt voor de normale gebruiker om in te stellen, je verzuipt in de mogelijkheden.
Wel een klein beetje meer inzicht gekregen in het nummerweergave verhaal.
Voor de nummerweergave instellingen vind je in de Linksys 2102;
CallerID standaard; de keuze tussen Bell202 en v.23
en CallerID Method; ETSI-DTMF en ETSI-FSK.en nog een hele rits meer keuzes.

Mijn experimenteren gaf bij een instelling op ESTI DTMF geen nummerweergave op de aangesloten Gigaset maar "extern" in het display, Oeps, hetzelfde dus als ik nu ervaar met een Gigaset op de Zyxel modem. Na het omzetten naar ETSI FSK kwam keurig de naam of nummer van de beller in beeld.

Dat een Zyxel modem deze mogelijke instelling niet heeft, zelfs niet aan de "achterkant" die bereikbaar zullen zijn voor een service medewerker van T-mobile bevreemd mij enigszins.
Veel opmerkingen op dit forum, tot lang terug, gaan over nummerweergave.
Of is het een kwestie dat de Gigaset/Philips/Panasonic fabrikant dan maar met 15 schakelaartjes het instelbaar moeten maken?

Of het van deze tijd is dat T-mobile "zijn" voip gesloten houd is een andere vraag.
FF googelen op voip provider en je krijgt direct +10 pagina's voor je neus met elk 10 zoekresultaten.
T-Mobile is niet de enige die de boel dicht houd. Ook onze NL KPN met zijn Experiabox heeft van die nukken.
Kwaliteit waarborgen ? Waarschijnlijk, maar ik meen me te herinneren dat er deze week iets met 112 aan de hand was.

Ik kan er wel begrip voor opbrengen m.b.t. het gedeelte van "support" Veel apparatuur kan overal maar "aangehangen" worden en gelet op al die webcare fora en vragen die daar voorbij komen zijn de gemiddelde Toos en Henk niet in staat om adequate verbindingen te maken met hun spullen.
Terwijl het vaak de "FF IBM bellen of je steekt de stekker erin" oplossing betreft.

Tsja, we leven in een uitdagende tijd met dat internet of things, maar op de vraag van @ezinken en mijn persoon hebben we in ieder geval een antwoord mogen ontvangen. Daarvoor op dit moment Chapeau (Hoed af)

👌
Reputatie 1
Brian heeft in een andere draad gemeld dat de firmware update is vertraagd
Reputatie 7
Badge +5
Sorry @Doornekamp33 mijn toestel betreft een Gigaset N300a IP dect, dus geen Philips.
Paar dagen terug deze nog voorzien van de laatste software hiervoor, maar helaas geeft dit geen oplossing.
Ik blijf van mening dat een bedrijf dat een grote T van telecommunicatie in zijn naam heeft ervoor moet kunnen zorgen dat "mainstream" telecommunicatie apparatuur die aangesloten wordt op hun netwerk gewoon moet kunnen werken.
In mijn geval zou de oplossing zelfs zeer simpel kunnen zijn door het toestel niet analoog, je weet wel, de ouderwetse 2 draadjes technologie, maar via de voip instellingen via een netwerkkabel te laten verlopen. Maar ja de T-mobile bedrijfs-policy staat dit zogezegd niet toe.

Maar om met de woorden van onze helaas al overleden voetballende wijsgeer te spreken, iets met voor- en nadelen, ben ik inmiddels al op zoek gegaan naar een andere voip provider, die in mijn geval dan ook voor mij, met de centen voordelig uit gaat pakken maar voor het communicatiebedrijf T-mobile nadelig, omdat de uitgaande telefoontikken dan niet meer via hen gaan en in de toekomst waarschijnlijk zelfs inhouden dat de telefonie helemaal daar afgezegd wordt. Als telecommunicatie bedrijf zou ik de ogen uit m'n kop schamen als me zoiets overkwam.
Hallo @Piotr

Is er misschien al een update over de firmware, we zijn alweer een maand verder.
Reputatie 1
Zo we zitten nu weer in de maand augustus , dus al een maand bij t mobile zonder nummer weergave .
De update is voor de jongens van de techniek blijkbaar erg moeilijk.
Wanneer wordt dit nu eens gedaan ?
Of zal ik eerst een paar keer mijn geld terug halen via de bank , T Mobile wordt eens wakker aub.
50 jaar terug ging men naar de maan , bij ander providers werkt het wel.
Doe iets
Reputatie 7
Badge +5
Bij deze bijna precies dezelfde probleem omschrijving na het aansluiten op de telefonie van t-mobile thuis VOIP.
de verschillen,
Portering van Ziggo ( hier werkte nummerweergave probleemloos )
Siemens Gigaset N300a IP - op alle aangesloten toestellen geeft display "extern" bij iedere beller

Modem Zyxel VMG8825-T50


Onbegrijpelijk dat T-Mobile geen telefoon kan aansluiten zonder dat dit problemen en niet functionerende onderdelen in de verbinding oplevert.
Nog erger is het dat je dan een account in een "zelfhulpgroep" moet aanmaken om er daar achter te komen dat meerdere dit euvel hebben en er eigenlijk nergens een duidelijke oplossing voorhanden is en dit schijnbaar alleen na "hulp" of contact met de Technische Dienst toch een oplossing gemaakt kan worden.
Gigaset, Philips en Panasonic zijn niet de "minste of kleinste" toestel leveranciers en toch kan T-Mobile daar niet mee omgaan.
Mijn gedachte bij de T van T-mobile was dat dit betrekking had Tele en com ofwel communicatie op afstand.
Op dit moment heb ik toch andere (negatieve) gedachten omtrent het invullen van de letter T

Dus nu wachten we maar op de moderator die mij gaat doorgeven dat ik een of ander nummer moet gaan bellen en mijn modem en telefoon voor de 8ste keer moet resetten en misschien uiteindelijk wel vraagt om mijn personalia persoonlijk door te geven om dan ........
TJa ondanks het gebabbel ben ik er wel uit denk ik, zonder een T-mobile deskundige. Ik lees hierboven dat T-mobile een afwijkend DTMF protocol heeft, mijn telefoon ondersteund het FSK en DTMF protocol maar niet dat van T-mobile blijkbaar, zucht. Het wrange is dat ik jaren geleden de Philips telefoon heb aangeschaft na een overstap van Ziggo omdat KPN met het DTMF protocol werkt. Over 2 jaar mag ik weer naar KPN, 2 jaar volhouden zonder nummerweergave of alweer een nieuwe telefoon aanschaffen, of is er een marktplaats waar je kan ruilen van telefoon, de mensen die van T-Mobile naar KPN overstappen kunnen dan hun telefoon ruilen met iemand die van KPN naar T-Mobile overstapt 😵

Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......
Reputatie 7
Badge +5
Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......

Die houden we erin.

Vroeger..... had je een staatsbedrijf genaamd PTT dat telefonie diensten leverde. Ze hadden een monopolie positie en zij bepaalden wat goed voor je was en verder moest je je mond maar houden, Veel te klagen hadden we niet echt want het werkte. Als je iets gedaan wilde hebben kon het wel voorkomen dat je 6 maanden in de wacht moest voordat ze genegen waren om jouw uitdaging aan te pakken maar als dat dan gebeurde dan werd het ook afgewerkt. Heerlijk simpel toch.

Helaas besloten toen wat politieke neuzelaars dat er "marktwerking" moest komen.
Nog dagelijks plukken we hier de wrange en oneetbare vruchten van.
En één van die vruchten is dus al die verschillende telefoonmaatschappijtjes met hun eigen dingetjes en technische protocolletjes. En dankzij de "marktwerking", die concurrerend en kosten besparend zou zijn, worden we nu gedwongen andere apparatuur te kopen omdat er iets niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Kostenbesparing ??

Maar gelukkig voor ons is er zoiets als het internet. En al die marktwerkende bedrijfjes kunnen daar "webcare" mogelijkheden openstellen waar je jouw irritaties kwijt kan.

Ik was inderdaad een rund en had moeten blijven zitten, want de gedachte dat de 750/750 glas via TM groener was dan de 500/40 van Ziggo heeft mij nu wel opgezadeld met een tot dit moment niet werkende nummerherkenning en veel gebabbel in een topic waar zelfs de officiële moderators van de "webcare" zich niet laten horen.
Reputatie 7
Hey @flamos,

Momenteel heb ik nog geen concrete datum voor je betreft de uitrol van de nieuwe firmware update. Wél weet ik dat onze technische dienst bezig is met het testen van de nieuwe firmware. Zodra er een update volgt dan laten we dat graag weten. ☺️
Ik ben net overgestapt op t-mobile. Voorheen Online. Daar werd het nummer wel getoond op de Siemens Gigaset. Nu staat er extern. Dus hetzelfde probleem.
Hier idem dito: geen nummerweergave meer sinds ik ben overgestapt naar T-mobile. Mijn telefoon is een Profoon PDX.-1320 en die ondersteunt zowel FSK als DTMF, maar blijkbaar net niet de DTMF van T-mobile. Het is echt vreselijk irritant om geen nummerweergave te hebben maar ik vertik het om hiervoor een nieuwe telefoon aan te schaffen. De nieuwe firmware voor het Zyxel modem gaat het probleem bij mij niet oplossen want ik heb een Huawei HG659, die ik inmiddels natuurlijk al tig keer opnieuw heb opgestart maar nog steeds geen nummerweergave. 😠
Reputatie 7
Badge +5
Hallo @MartinVisser

Jij mag jezelf gelukkig prijzen dat er inmiddels een antwoord is. Al is dat antwoord dat het - op dit moment - niet mogelijk is. Je hoeft je nagels niet op te eten, haren uit je hoofd te trekken.
Gewoon relaxed constateren "so be it" en misschien komt er een oplossing.

Inmiddels ben ik al iets wijzer geworden over de protocollen die er allemaal toegepast worden en vind het vreemd dat o.a. de gigaset via TmT niks wil weergeven. Gebruikt TmT een dusdanig afwijkend protocol dat gigaset zich daar toch in verslikt? Zover reikt mijn kennis ook niet.

Maar hoe meer mensen er aankloppen met deze TmT onvolkomenheid des te sneller wordt er misschien gewerkt aan een oplossing.
Reputatie 1
Ik heb exact hetzelfde probleem, na overstap geen nummer herkenning op inkomende telefoon gesprekken.
Maar welke toestellen werken dan wel met het T mobile spul dan koop ik er wel een die update duurt mij te lang.

Peter
Reputatie 7
Badge +5
@Bartpiek Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Blijkbaar is het een heel moeilijk probleem! Heb hier al verschillende handsets uitgeprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel "externe oproep" in plaats van nummerweergave. Het mooie is dat in het interne logboek van het Zyxel modem wél alle nummers die gebeld hebben worden weergegeven.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇


Dat de modem de nummers die gebeld hebben WEL aangeeft komt omdat de modem met de "eigen" Tmobile software op dat kromme of iets andere Tmobile protocol is ingesteld om dat wel te registreren maar niet ingesteld kan worden om dat voor jouw toestel begrijpelijk door te geven.

@Bartpiek
2 maanden verder? kuch, kuch, het forum al eens doorgespit? De tijd van de eerste opmerkingen over door Tmobile onbruikbaar gemaakte Philips, Gigaset, Panasonic en Profoon toestellen gaat veeeeeel verder terug.

In eerste instantie had ik nog een hele lap negatieve tekst over de knulligheid van Tmobile ingetypt maar realiseerde ik me dat ik net zogoed tegen de muur kon lu..... en heb daarom de backspace toets maar gebruikt.
Nee, de prijs betreffende communicatie en adequaat op klachten reageren gaat op dit punt aan Tmobile voorbij.
Tja, een lastig probleem dat als jullie een set aansluiten die DTMF ondersteund, wat bijna alle sets doen die er de laatste jaren zijn verkocht in Nederland, dan ligt het probleem toch echt in de T-Mobile modems,
En nee, niet alleen in de Zyxel, maar ook in de voorlopers van de Zyxel loopt dit probleem al mee.

Ik vermoed dat de modems de nummerherkenning niet helemaal lekker doorgeven waardoor het toestel het niet goed kan oppikken en kan doorgeven.

En ja, er zijn er een paar waarbij het is opgelost, dit is door de technische afdeling handmatig gedaan, maar het lukt vaker niet dan wel om het op te lossen.

En 2 maanden, de snelste oplossing is een nieuwe telefoon set aan te schaffen die het wel kunnen verwerken, ikzelf heb de goedkoopste Gigaset geprobeerd en die werkt wel, de A475H, maar niet iedereen wil dit natuurlijk, toch weer een 40/50 euro wat dat kost.
Reputatie 3
@Doornekamp33 heb verschillende handsets uitgeprobeerd, waaronder de door u genoemde
A475H maar helaas geen nummerweergave.😝
Dan is de Zyxel dus een nog slechter modem om te hebben, denk dan dus niet dat ik hem ga aansluiten als ik hem krijg.
Bij de Huawei werkt het wel met die A475H, dus ipv van vooruitgang is er achteruitgang bij het modem beleid.😥
Reputatie 3
@Doornekamp33 het Zyxel modem werkt verder prima, alleen die domme nummermelding is blijkbaar een groot probleem. Tenminste qua oplossing voor T-Mobile dan. Ben zelf ict'er dus als ze nog een techneut zoeken.....😂
Ik heb het probleem opgelost door mijn dure gigaset er uit te gooien en een nieuwere goedkopere gigaset A475H aan te schaffen, (stiekem betaald door mijn mams omdat die nu mijn oude set heeft overgenomen omdat het bij Tele2 wel werkt (ook van T-Mobile🤤) maar zij maar 1 toestel had en er twee wilde)

Maar even voor de Phillips die je hebt @yalerta ondersteund deze volgens opgave de DTMF protocol, kan zijn dat die alleen FSK ondersteund waar Ziggo volgens mij mee werkt, mijn oudere gigaset ondersteund beide maar niet het T-Mobile afwijkende DTMF protocol, de nieuwe dus wel, raar maar waar.
De Huawei heeft ook problemen met nummer weergave en ik heb daarom een andere telefoon set gekocht, als die het wel op de Huawei doet, die de rest ook goed doet, op de Lan poorten snelheid die maar 100 Mbps doorgeeft ipv 1 Gb ga ik het modem niet wisselen, krijg als her goed is een Zyxel om dit op te lossen.
We zijn nu 2 maanden verder, nog steeds geen werkende nummerweergave, graag zou ik zien dat dit snel verholpen Word. Wat mij persoonlijk tegen valt dat er geen daad werkelijke oplossingen geboden worden. Ook bij het het bellen naar de helpdesk, krijg een antwoord waar je niets mee kan. Voorbeeld, we horen dit vaker, word aangewerkt, ook hier op het forum werd een ruime maand geleden gemeld dat de nieuwe firmware binnen kort Word uitgerold. Toch hoop ik dat ongelijk krijg met mijn opmerking. En dat dit een moment opname is.
Reputatie 3
@Bartpiek Hoop doet leven zullen we maar zeggen. Blijkbaar is het een heel moeilijk probleem! Heb hier al verschillende handsets uitgeprobeerd en ze hebben allemaal hetzelfde euvel "externe oproep" in plaats van nummerweergave. Het mooie is dat in het interne logboek van het Zyxel modem wél alle nummers die gebeld hebben worden weergegeven.
Kortom hoe lastig kan het zijn zou je zeggen.😇
Reputatie 7
Inmiddels is er een 'sticky' topic over nummerweergave, deze vind je hier, ik heb dit topic daarom gesloten.
Ik heb inmiddels toch maar een nieuwe telefoon gekocht (kan ik deze extra kosten declareren bij T-mobile? Zou netjes zijn 😬) Het is een Gigaset AS405 en tadaaaaa!!! Nummerweergave werkt!
Reputatie 7
Hey @yalerta & @ezinken we gebruiken nog steeds DTMF maar bij bepaalde toestellen van Siemens, Profoon en Panasonic is het bekend dat de nummerweergave niet altijd goed werkt, jammer genoeg kunnen we op dit moment de werking hiervan niet garanderen op alle toestellen.

Mochten jullie een toestel gebruiken waarbij DTMF wordt ondersteund dan kan ik altijd onze technische dienst inschakelen. Het enige dat ik dan nodig heb, is jullie adresgegevens in een DM en het merk en model van jullie huistelefoons. Dan laat ik dat graag voor jullie uitzoeken!

Reageer