Beantwoord

probleem met 2de vaste telefoonlijn is mysterie voor iedereen

  • 26 March 2020
  • 3 reacties
  • 568 Bekeken

HELP! Weet iemand een oplossing?

Vorig jaar augustus kon ik eindelijk gebruik maken van de diensten van T-Mobile (in mei al abonnement afgesloten) inclusief vaste telefoon met een nieuw nummer van T-Mobile. Werkt perfect!

Afgelopen januari verhuisde ik met mijn bedrijf naar mijn thuis adres en dus moest er een 2de telefoonlijn aangevraagd worden met behoud van het nummer. Binnen 2 weken was dat geregeld. Super! Dacht ik… Maar…

Ik kan met deze lijn bellen en gebeld worden alleen… Ik kan niet zien of horen dat ik gebeld word dus als klanten mij bellen merk ik dat dus niet.

Eind februari kwam er dan, na ongeveer 25 uur telefonisch contact te hebben gehad met 20 verschillende medewerkers van T-Mobile, eindelijk een monteur. Hij begreep er niks van. Na 3 uur moest ik toch echt weer aan het werk en na een half uur kwam de monteur mij vertellen dat hij een nieuw modem had geplaatst en dat alles nu moest werken. Mocht dat niet zo zijn moest ik contact opnemen met T-Mobile. De dag daarna was dat dus het geval.

Een medewerker heeft mij geadviseerd om de telefoonlijn door te schakelen naar mijn mobiel zodat ik toch bereikbaar was. Super! Jammer dat niemand eerder op die tip kwam..

Na nog eens 20 uur met medewerkers te hebben gesproken, gechat en mailcontact te hebben gehad kreeg ik te horen dat de technische afdeling niet was gekomen, want zij zouden in de eerste week van maart contact opnemen, omdat men zag dat er zowel uitgaande als binnenkomende gesprekken waren geweest.Ja duhuh..ik had het nummer doorgeschakeld.

Na weer een week over en weer mailcontact te hebben gehad (niet meer telefonisch want daar werd ik echt moe van..en zo heb ik tevens alles zwart op wit) belde een monteur mij afgelopen woensdag op om door te spreken wat er nou mis was en eventueel een oplossing te vinden. Het werd nog gekker..

Nu hoorde ik wel als ik op dat nummer gebeld werd alleen kwam het geluid van de andere telefoon, dus op de andere telefoonlijn. En als ik die vervolgens opnam hoorde ik niks. Als men mij nu prive of zakelijk belde, het het geluid was hoorbaar op 1 telefoon?!

Ook deze monteur begreep er niks van en had dit ook nog nooit meegemaakt. Hij heeft er een 'ticket’van gemaakt en ik wordt, als het goed is, binnenkort weer gecontacteerd door T-Mobile. Wanneer binnenkort is is trouwens ook een mysterie want niemand kan mij daar antwoord op geven.

Ondertussen heeft T-Mobile de úitgaande’ gesprekken, dus het doorschakelen, aan mij doorberekend. Moe wordt ik ervan. 3 maanden betalen voor een extra telefoonlijn maar er niet op een normale manier gebruik van kunnen maken.

De monteurs weten het niet, overige medewerkers weten de oplossing niet, misschien iemand hier op deze community dan?

Of anders vraag ik me af of het mogelijk is om het nummer dat ik bij het afsluiten van het abonnement heb gekregen op te zeggen en het nummer van mijn bedrijf te houden. Dan heb ik dus geen extra telefoonlijn meer (scheelt toch weer €5,- per maand) en kan er niks geks meer zijn met het geluid want dan is er maar gewoon 1 vaste telefoonlijn…

Ik hoop zo dat iemand een oplossing heeft...

icon

Beste antwoord door Brian 31 March 2020, 13:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sonthatsme, welkom op de Community, goed dat je hier jouw vraag stelt! :smile: Ik ben alles nagelopen in jouw profiel, heb een uitgebreide lijnmeting gedaan en kom niets tegen dat afwijkt van een normale verbinding. Je hebt wel wat ruis op de lijn en een tikkeltje hogere demping. Dit hangt dan weer samen met jouw ‘stroombudget’. Dit geeft de hoeveelheid licht aan die beschikbaar is om een glasvezelverbinding tot stand te brengen en het is het verschil tussen het uitgangsvermogen van de optische zender (TX-vermogen) en de gevoeligheid van de ontvanger (Rx-gevoeligheid). Een eenvoudige berekening wordt gebruikt om te bepalen hoeveel optisch vermogen, gemeten in dBm, beschikbaar is. Bij jou ligt de dBm iets te hoog, buiten het ideale spectrum.

Genoeg technische praat, mag ik een factory reset voor je uitvoeren? Dan wordt jouw modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en kunnen we nagaan of dit voor de tweede vaste lijn werkt. Maak je geen zorgen, de verbinding valt gedurende maximaal 15 minuten weg en zal dan volledig herstarten. Indien dit ook niets oplost, wachten we de openstaande taak naar onze techneuten af. Ik begrijp dat je hier al meermaals mee in contact bent geweest en dat zelfs een monteur het (nog) niet kon oplossen, maar ik wil wel dat we alles uitsluiten. Samen komen we tot een oplossing, dat weet ik zeker! Bedankt voor je geduld. Voor nu: stay safe and strong! :muscle_tone2:

Beste Jason, 

Hartelijk dank voor je reactie. 

Men heeft al diverse malen een factory reset gedaan. Helaas heeft dat al die keren ook niet geholpen. 

Ik vroeg me af of het mogelijk is om één telefoonlijn/nummer op te zeggen en de andere telefoonlijn/nummer te behouden en dan die op Phone 1 aan te sluiten.

Mvg Sonja 

Reputatie 7

Hi @sonthatsme, bedankt voor het uitgebreide verhaal! We hebben de melding van de monteur ontvangen en ik heb jouw toelichting hier aan toegevoegd. Mijn collega's van de technische dienst gaan hier mee aan de slag. Op het moment is het erg druk dus het kan wat langer duren dan gebruikelijk maar geen zorgen, je ontvangt zeker bericht! 

Reageer