Beantwoord

Problemen met telefoons

  • 18 October 2019
  • 9 reacties
  • 1485 Bekeken

Ik heb al een flinke tijd een T-Mobile Thuis abonnement, vanaf de begintijd dat het nog Vodafone Thuis was.
Ik zat voor mijn mobiele abonnement daarentegen al heel lang bij Vodafone.

Begin van het jaar ben ik verhuisd naar mijn nieuwbouwwoning. Tijdens de bouw kon ik aangeven wat voor aansluitingen ik in huis wilde en een telefoonaansluiting was iets waar ik geen interesse in had omdat ik al heel lang geen vaste telefoonaansluiting meer heb gehad of gebruikt,

Onlangs besloot ik over te stappen van Vodafone naar T-Mobile voor mijn mobiele abonnement omdat ik het prettig vond alles bij dezelfde club te hebben én omdat ik meer data voor een lagere prijs krijg.

Helaas was vanaf het moment dat mijn mobiele abonnement over ging naar T-Mobile het genot van een kraakheldere verbinding plotseling verleden tijd. In tegenstelling tot Vodafone kan ik met T-Mobile binnenshuis eigenlijk niet bellen of gebeld worden en als ik buiten ga staan blijft het geluid blikkerig en stottert. Het is zo erg dat ik mijn vrouw heb afgeraden ook over te stappen, wat in eerste instantie wel het plan was.


Van de week werd de verbinding tijdens een belangrijk telefoongesprek spontaan verbroken en toen was ik het zat.
Ik heb direct een vaste telefoon aansluiting besteld en ben een vaste telefoon gaan kopen.

Helaas stond ik er even niet bij stil dat vaste telefoons niet op mijn switch in de meterkast waar ook het modem hangt, geprikt kunnen worden en RJ11 stekkertjes hebben.

 

Samengevat: mijn nieuwe mobiele telefoon verbindg is zwaar kl*te. Mijn modem hangt in de meterkast en kan en wil ik niet ergens anders, naar alle kamers in het huis lopen alleen utp aansluitingen, ik heb niet de mogelijkheid nog extra kabels te trekken waardoor ik dus ook geen vaste telefoon elders in huis dan in de meterkast neer kan zetten.

 

Heeft T-Mobile suggesties? Oplossingen? Is er een manier om m'n vaste telefoonsignaal over UTP te laten gaan? Moet ik voor vast over op een VOIP telefoon? Kan ik mijn mobiele abonnement per direct opzeggen zodat ik terug naar Vodafone kan? (T-Mobile blijft immers in gebreke want de dekkingskaart geeft aan dat er waar ik woon volledige dekking is).

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 October 2019, 19:20

Bekijk origineel

9 reacties

Je vaste telefoon moet in de telefoon aansluiting van het modem.

Je kan een RJ11 stekker aan 2 draadjes van een UTP kabel knijpen, moet je er wel 1 over hebben.

Of je neemt 2 RJ45 koppelblokjes en 2 RJ45/RJ11 kabels.

 

Andere mogelijkheid, duo dect, basis station bij het modem in de meterkast, andere op de plek waar je hem wilt hebben.

 

Laatste mogelijkheid heb je niet zeg je, een kabel trekken.

Reputatie 7
Badge +4

je kan met een rj45 koppelstuk een rj11 aansluiten op een rj45 deze kan je gewoon in de bouwmarkt halen.

Reputatie 5

Heb je VoWiFi geprobeerd op je mobiel? Dat bestaat om de mobiele dekking thuis te verbeteren. Je telefoon dient wel via WiFi verbonden te zijn met je thuis netwerk.

@Hidden.nld ik heb gezocht in verschillende bouwmarkten naar dergelijke koppelstukken. Hadden ze niet en kenden ze niet....helaas.

 

@pipodeclown_2 heb vowifi aangezet via het developers menu, officieel zit het blijkbaar niet de huidige release van mijn Android versie. Nadeel ervan vind ik eigenlijk een beetje dat het erg lang duurt voordat de verbinding gemaakt is, denk zo'n 20 seconden, wellicht is dit omdat het nog een beta is.

 

@Doornekamp33 ik had hier Allekabels al jouw suggestie gevonden denk ik, had ik nog niks mee gedaan omdat ik mbv een managed switch en vlans alle signalen over 1 utp kabel naar de woonkamer stuur en daar weer uit een managed switch vis en niet zeker weet of het telefoonsignaal hier mee om kan gaan. 

Dat duo DECT ga ik eens even naar kijken, klinkt interessant.

Reputatie 7
Badge +4

@JustusvdhH kijk deze bij gamma

@JustusvdhH kijk deze bij gamma

Ah, verkeerd begrepen, dacht dat je RJ11 <-->RJ45 koppelstuk bedoelde. Die jij bedoelt heb ik wel gezien, Tnx.

Reputatie 5

@pipodeclown_2 heb vowifi aangezet via het developers menu, officieel zit het blijkbaar niet de huidige release van mijn Android versie. Nadeel ervan vind ik eigenlijk een beetje dat het erg lang duurt voordat de verbinding gemaakt is, denk zo'n 20 seconden, wellicht is dit omdat het nog een beta is.

 

Klinkt inderdaad als een bug in de software van je telefoon, ik merk geen wezenlijk verschil.

 

Wel heel jammer dat er niemand van T-Mobile de moeite neemt om hier ook even op in te gaan.

zie foto voor de waardeloze dekking binnenshuis.

 

Reputatie 7

@JustusvdhH, excuses het leek zo op het oog alsof de vraag al beantwoord was. Wat je mobiele bereik betreft kan je het beste een melding doen via onze dekkingskaart. Één van mijn collega's gaat dan onderzoek doen naar de verbinding op jouw adres en neemt contact met je op om een mogelijke oplossing en de mogelijkheden door te nemen!

Reageer