Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14508 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1353 reacties
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door jaki12 5 December 2020, 19:25

Bekijk origineel

131 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo ik ben ook overgestapt naar T mobile thuis, mijn huistelefoon werkt prima bij mijn huidige provider (Online.nl)

Het gaat om een MT Logic TE-5746ALBB Dect telefoon, zal deze goed werken?
Reputatie 2
@Waqqas Dat zal jij als eerste weten, als je hem in plugt.......
Reputatie 7
Badge +15
@naalroc
Op 1 november wordt ik overgezet naar T-Mobile, Ik zal het dan laten weten.
Reputatie 3
@Doornekamp33 een "grote TV upgrade" dat klinkt heel spannend, en gezien de problemen met zoiets relatief simpels als nummerweergave
véél te moeilijk om op korte termijn te realiseren.
We gaan het meemaken...of niet natuurlijk!😂

Dat is hier tussen de regels door bekent gemaakt, en op TotaalTV, na de aankondiging van de Next box van Ziggo, dat is een echt parade paardje, beter is er op dit moment niet in providerland.

 

Ik weet niet of ik het ga meemaken, zal zeker wel wat moeten gebeuren op TV gebied, en aan de storinkjes hier en daar.

 

Hoe lang gaat het nog duren voordat nummerweergave het gaat doen?

Wi hebben het Zyxel T50 modem op kantoor en het is ontzettend vervelend dat wij niet zien wie er belt.

Zou afgelopen nacht moeten zijn opgelost, er is een update verzonden naar de Zyxel modems volgens de mail, ik ga het zien straks als ik thuis kom.

Ik zie er helaas nog niks van:neutral_face:

Modem nu opnieuw opgestart en nog steeds geen nummerweergave. Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Ook na update van vannacht van de T50 nog steeds geen nummerherkenning. Ben op 3 september overgestapt van KPN naar t-mobile. Bij de KPN werkte naam en nummerherkenning probleemloos. Heb spijt als haren op mijn hoofd van de overstap. Met stijgende verbazing heb ik de klachten op dit forum gelezen en ben vooral geschokt over de zeer lange periode waarin de klanten aan het lijntje worden gehouden. Bovendien is hier juridisch sprake van een wanprestatie. Immers op de website van t-mobile thuis wordt niets over dit probleem vermeld. Mijn gigaset voldoet aan de op dit forum weergegven telefonische test. Ik ben in ieder geval niet van plan om mij met een kluitje in het riet te laten sturen en zal binnenkort een aantal consumentenprogramma's deelgenoot maken van dit blijkbaar door t-mobilethuis niet op te lossen probleem.

@rob.vogel hier ook spijt als haren op mijn hoofd, zowel privé als zakelijk overgestapt.

Ook tv thuis is waardeloos en hopeloos ouderwets. Kan niet wachten tot het jaar voorbij is.

Reputatie 3

Ook hier nog steeds geen nummerweergave.

Wordt wel een héél lang lijntje op deze manier.

Benieuwd wanneer het breekt.…

Bovendien veroorzaakt T-Mobile zelf nog grotere problemen, als ik het nieuws een beetje volg. Goed bezig daar!

De ACM heeft al interesse blijkbaar.

Nou ook geen nummerweergave, maar ook geen update gehad, weer een belofte gebroken.

Ik zit en zat op V5.50 (ABPY.0) B9 dus niks veranderd.

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Reputatie 2

………..

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Wat bedoel je daarmee? en hoe kan je dat zien dan?

 

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedis

Reputatie 3

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis

 

Reputatie 2

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis

 

HELAAS, NOG NIET PRECIES GENOEG: NA INLOGGEN KRIJG IK 6 VENSTERS, MET DE VOLGENDE TOPICS:

 

Verbondenheid………...System info

Wifi-instellingen…...Gast wifi instellingen

LAN………………………….Ouderlijk toezicht

 

En geen van deze heeft iets met de telefoon te doen, dus graag nadere info a.u.b
want ik heb in elk van deze blokken gekeken, maar niets gevonden wat met de tel. te maken heeft

Reputatie 3

Via het menu kun je kiezen voor VoIP🙂

Reputatie 2

Ahhhhhhhhhhhhh, die 3 streepjes rechts boven! was ik nog nooit geweest, ik ga gelijk opzoeken!!

Dank!

Reputatie 1

Net gekeken of e.e.a. werkt.

Zoals bij bovenstaande leden werkt het dus ook niet bij ons.

Zag wel op de PC een melding op Facebook over het belang van nummermelding.

Toon het hierbij.

 

@Cor R., Leuk zo’n HOAX bericht, dat het opnemen geld kost kan geeneens, staat zelfs in de Telecom wet.

Leesvoer: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/trap-niet-in-whatsapp-kettingbericht-over-duur-telefoontje-van-0641216011/

 

Is trouwens al weer een paar jaar oud: https://www.hoaxmelding.nl/hoax/mobiel-nummer-niet-opnemen/

 

 

En voor de numer weergave, de update is dat de firmware upgrade is uitgesteld omdat ze nieuwe abonnementen hebben uitgerold en de routering via Dtag moesten terug draaien, heb nog niet eerder zo’n broodje AAP verhaal gehoord.

Vertrouwen is tot een dieptepunt gezakt dat T-Mobile de klant serieus neemt en eerlijk is naar de klanten toe, ze laten het niet blijken, de problemen spelen al maanden en waren 2 maaden terug al gelocaliseerd en was er spoedig een oplossing, maar als het zo doorgaat hebben ze sneller een Titanic gebouwd dan een simpel iets opgelost.

Reputatie 1

Ok, sorry voor mijn berichtje. Ben ik ingetrapt door het toch door te sturen.

Zal ik voortaan beter op letten.

Maar blijft natuurlijk een vervelend verhaal, die niet werkende nummerweergave.

Misschien kan T-Mobile in de leer gaan bij KPN of Zeelandnet waar e.e.a., toen ik daar abonnee was,

wel goed werkte.

 

 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Reputatie 3

@Sander "wat in het vat zit verzuurt niet" inderdaad.......behalve als het er héél lang in zit natuurlijk, dan bederft het alsnog!😂 Ben hoe dan ook erg benieuwd wát er uit het vat komt.

 

Reageer